Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Tenkte litt på det Marasmus sa, egentlig kunne jeg jo ta med bildvd-settet tilbake til butikken, kanskje vente på å få en ny kreditvare (hvor da f`eks dvd-delen ikke funker, men hvor da skjerm nummer to fungerer, lage et nytt komplett sett og selge det i butikken igjen.

 

:)

 

edit: ang det med å ta med kreditvarer slik hjem, det er ikke noe jeg stjeler med meg i skjul, jeg spør alltid sjefen evt nestleder hvis ikke sjefen er tilstede om det er greit at jeg tar det med.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte litt på det Marasmus sa, egentlig kunne jeg jo ta med bildvd-settet tilbake til butikken, kanskje vente på å få en ny kreditvare (hvor da f`eks dvd-delen ikke funker, men hvor da skjerm nummer to fungerer, lage et nytt komplett sett og selge det i butikken igjen.

 

:)

 

edit: ang det med å ta med kreditvarer slik hjem, det er ikke noe jeg stjeler med meg i skjul, jeg spør alltid sjefen evt nestleder hvis ikke sjefen er tilstede om det er greit at jeg tar det med.

9602849[/snapback]

 

I så fall kan ikke du lastes. Bare uvanlig at slikt tillates. Det er for øvrig ikke sjefens avgjørelse om du kan få krediterte varer eller ikke. Du kan jo forsøke å sende en epost til leverandøren og spørre om det er greit, så får du høre hva han sier. Sier leverandøren det er greit, så er det greit :)

 

Ender du opp med et komplett sett kan du ikke selge det igjen uten at det er snuskete. Det du derimot kan gjøre er å bytte kundens defekte deler med de delene du har fra før av slik at leverandøren spares for en retur :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

kveldens fangst ble:

 

et gigabyte ga-6wmm7 pga370 m-atx hk

600mhz pga370 cpu

128+256mb sdram

15gb quantum fireball lct

 

1 stk Delta WFB1212M 120x25mm 72CFM, 34dBA, 2100rpm, DV12V 0.33A Ball-bearing

bilde

ati radeon 7100 128mb agp

nettverkskort d-link dfe 550tx 100mbit

lydkort sonic impact s90

 

og 2 stk ms 6748 matx hk som ikke finnes bilde av. det har 3 usb porter og 3 stk com porter.

så dem kommer vel fra noen barebone greier

mpg478m sokkel, men begge kortene mangler den svarte støttesokkelen :roll:

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

var å raida litt i dag :p

ikke så veldig mye som virkelig var noe å spare på. men fant denna her https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

 

aner ikke om den fungerer da, hadde vært tøft.

 

samtidig så tok jeg med meg en chieftec psu på 410 watt som yter 15 amp på ene 12 volten og 18 på den andre. trur den nesten er bedre enn den jeg har:p aner ikke om noe av dette fungerer da. men skal testes etterhvert :)

Lenke til kommentar
Jeg fant to fine kjølere tidligere i uka. Tenkte jeg skulle bruke de til et peltiér-prosjekt.

9608138[/snapback]

 

De må vell bråke endel ?

 

 

mvh

-Djgunnah

9608172[/snapback]

 

Det er sikkert. Har en slik liggende selv :p

Den kjølte ikke så ekstremt bra en XP 2000+

Kunne ha en idle temp på over 70c i BIOS :hmm:

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
kveldens fangst ble:

 

et gigabyte ga-6wmm7 pga370 m-atx hk

600mhz pga370 cpu

128+256mb sdram

15gb quantum fireball lct

 

1 stk Delta WFB1212M 120x25mm 72CFM, 34dBA, 2100rpm, DV12V 0.33A Ball-bearing

bilde

ati radeon 7100 128mb agp

nettverkskort d-link dfe 550tx 100mbit

lydkort sonic impact s90

 

og 2 stk ms 6748 matx hk som ikke finnes bilde av. det har 3 usb porter og 3 stk com porter.

så dem kommer vel fra noen barebone greier

mpg478m sokkel, men begge kortene mangler den svarte støttesokkelen  :roll:

9607373[/snapback]

 

Jeg fant samme viften for et år tilbake, stod i en stor server med dual socket 5

(må ha kosta en liten formue da...) Fin den vifta der, blåser mye og til forholdsvis lite støy (min forrige cpu kjøler bråkte mer på 12v...) Må dessuten takke for at du fant den, så kan jeg huske hvilken vifte det var jeg fant (dumme meg reiv av lappen)

 

 

Må komme meg på et nytt raid snart, synd at plassene er så langt unna...

Lenke til kommentar
Må komme meg på et nytt raid snart, synd at plassene er så langt unna...

9608520[/snapback]

Hos meg også. De er ca 5 km borte og jeg har ikke sertvikat til noen form for kjøretøy. Har en sykkel, men er forholdvis lite jeg kan ta med. Kansje jeg kan ta bussen :hmm: . Ser kansje litt rart ut å komme med en crt skjerm + mye annet "skrot" inn på bussen :p .

Lenke til kommentar

Da har jeg vært ute en tur idag også!

Fant to så si strøkne høytalere.

Merket er Atlanta, og modell nr er: AS 150

80W Sinus, 130W music.

Dette er 3 veis høytalere med 8" bass, og mellomtone og diskant :)

Men klare å miste den ene i bakken og rett på en stein, så det ble et hull i kassa :(

Også røyk den ene terminalen.

Men testet dem nå, og dem låter faktisk ganske pent :) og det er ikke noe andre feil på dem.

 

Ellers fant jeg et kabinett med litt innhold som jeg skrudde ut der og da: hovedkort med en AMD Ahtlon 1200 CPU, og 256mb ram, og en 30 GB harddisk, DVD-Rom og en 16x cd-brenner.

Hovedkortet er nok heller dårlig, da omtrent alt av kondensatorer lekker.

Så dette kastes nok igjen, men resten er jo greit å ta vare på.

Fant også et helt ok kabinett, men det var nok gammelt, for når jeg kom hjem å så på det så satt det et pentium 1 kort i den :p

 

Ellers var det vel ikke stort jeg tok med meg.

 

Bilde av høytalerne jeg fant:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-21188-1191269954_thumb.jpg

 

Og ja, det er mye rot her nå :p men skal rydde snart!

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Var det en som sa "må rydde snart" ?

 

Problemstillingen virker kjent, samboeren er ikke helt happy for alt det nyttige utstyret som kommer i hus......

 

Siste funn:

Multicom PC med AMD athlon1400, 512MB ddr, 40 GB disk, CDROM. Alt funker - må bare skifte viftene som virkelig lager ulyd !

 

PIII 600E, 128 MB RAM, low profile AGP, 10 GB disk

 

Sony stereoforsterker 700es, max 270w

Onkyo surroundreceiver tx-sv535 , max 300w, ikke DTS mulighet

 

har ikke testet lydutstyret, men funker tingene blir de stående som et utgangspunkt i hjemmekinoen jeg skal starte å bygge :) (eget rom 3,5x7 meter, + maskinrom på 3x2,5m for bakprojeksjon)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...