Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fungerende pc'er: (selvsagt etter litt modifisering  :thumbup: )

25stk dell optiplex gx150, ja du leste riktig, 25stk! disse var ca. litt mer enn halvparten fulle med RAM (256mb, pc233, tror jeg), CD-rom, cpu (933mhz pentium III), men ikke harddisk.

1stk, dell optiplex gx260 (tror jeg) med 2.3Ghz pentium 4 prossesor, 1024mb ram.

1stk, dell optiplex gx260 med 2.6Ghz pentium 4 prosessor, 768mb ram.

5561961[/snapback]

Heh, bare de gx150 pcene du har (hvis de hadde vært komplette) er verdt nærmere 25000,- til sammen... :whistle: Heldigris! Si fra hvis du finner et i850 hovedkort med tilhørende prosesor, trenger det sårt! :thumbup: Kan sikkert få noe av meg til bytte hvis du vil :D

Mvh Dataekspertinnen v. Westen

Lenke til kommentar

Litt dødt her for tida?

Jeg var innom kommunens gjenvinningssenter i går. Ser ut som jeg får droppe å stikke innom der senere. De følger godt med, for å si det sånn. Med en gang jeg var borte ved en container (uten noe i hendene), så var det en der og lurte på om jeg skulle kaste noe og sånn. Har ingen ønsker om å bli uønsket der eller liknende, så da får det bare være.

Ellers så virker det veldig tomt for tida på "åpne" el-retur-plasser. Kanskje pga. all snøen som er kommet i det siste. Eneste jeg har fått inn på 2 turer nå, er en Compaq Celeron-maskin (skal teste den i kveld) som jeg fikk via avtalen hos el-butikken.

Har tenkt at vi burde laget en foreningen for plukkere. "FGD - Foreningen for gjenbruk av datautstyr" ellernoe. Hehe. Fått til avtaler med store gjenvinningsplasser, og kanskje tatt på oss oppdrag for firmaer som skal kaste utstyr, men vil ha alle data garantert slettet først - noe en slik foreningen selvfølgelig ville klart å få til - mot å få HW. :)

Lenke til kommentar
Har tenkt at vi burde laget en foreningen for plukkere. "FGD - Foreningen for gjenbruk av datautstyr" ellernoe. Hehe. Fått til avtaler med store gjenvinningsplasser, og kanskje tatt på oss oppdrag for firmaer som skal kaste utstyr, men vil ha alle data garantert slettet først - noe en slik foreningen selvfølgelig ville klart å få til - mot å få HW. :)

5583757[/snapback]

Jeg melder meg gladelig inn i den foreningen :D

Lenke til kommentar

Eneste problemet for min del, med en sånn forening, er at jeg vet jeg er dårlig på sånt arbeid. Eller - jeg HAR i alle fall vært det.

Og, er det overhodet realistisk å tro at man kan få til en avtale med noen gjenvinningsselskaper?

Eller at man klarer å få gjenbruksavtaler med firmaer?

Og hva skal man gjøre hvis man plutselig får et oppdrag på 400 maskiner, og vi er 3 stk i foreninga? Hva SKAL man med alt da...? :wow::scared::omg::)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Eneste problemet for min del, med en sånn forening, er at jeg vet jeg er dårlig på sånt arbeid. Eller - jeg HAR i alle fall vært det.

Og, er det overhodet realistisk å tro at man kan få til en avtale med noen gjenvinningsselskaper?

Og hva skal man gjøre hvis man plutselig får et oppdrag på 400 maskiner, og vi er 3 stk i foreninga?  Hva SKAL man med alt da...? :wow:  :scared:  :omg:  :)

5584147[/snapback]

melder meg gladelig inn i foreningen jeg også... :)

og skulle vi få et oppdrag på 400maskiner, da tilkaller vi forsterkninger :D

Lenke til kommentar
Fungerende pc'er: (selvsagt etter litt modifisering  :thumbup: )

25stk dell optiplex gx150, ja du leste riktig, 25stk! disse var ca. litt mer enn halvparten fulle med RAM (256mb, pc233, tror jeg), CD-rom, cpu (933mhz pentium III), men ikke harddisk.

1stk, dell optiplex gx260 (tror jeg) med 2.3Ghz pentium 4 prossesor, 1024mb ram.

1stk, dell optiplex gx260 med 2.6Ghz pentium 4 prosessor, 768mb ram.

5561961[/snapback]

Heh, bare de gx150 pcene du har (hvis de hadde vært komplette) er verdt nærmere 25000,- til sammen... :whistle: Heldigris! Si fra hvis du finner et i850 hovedkort med tilhørende prosesor, trenger det sårt! :thumbup: Kan sikkert få noe av meg til bytte hvis du vil :D

Mvh Dataekspertinnen v. Westen

5576436[/snapback]

Hehe, jepp jeg vet! :love: Du skal nok få vite om jeg finner ett i850 hovedkort. :thumbup:

Mvh:

Wasters

Lenke til kommentar

Og hva skal man gjøre hvis man plutselig får et oppdrag på 400 maskiner, og vi er 3 stk i foreninga?  Hva SKAL man med alt da...? :wow:  :scared:  :omg:  :)

5584147[/snapback]

hvis de bare skal ha msakina slettet så tar det ikke lange tiden med en brukbar stor slegge. bare ta det man skal ha og sette igang masakren eterpå :dribble::p

de som gidder å prøve å sette sammen den disken etterpå kan værsegod få lov hehe

EDIT: også kaste de på miljøstasjoner. koster ingenting å levere der.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Tok meg en liten runde da jeg var på lørdagshopping i går.

Fant denne kule lille barebone`en fra Asus som støtter P4, den manglet desverre CPU, RAM og HD, men ellers fungerte den helt fint da jeg testa den i sted, lånte bare delene fra filserveren min for å få testa saken :thumbup: Den har masse extrautstyr i form av kortleser og PCMCIA slot i fronten, DVI + mye mer

Bildet er tatt med mobiltelefonen min, w800i som jeg kjøpte på fredag, utrolig hvor god de nye kameraene er blitt nå :ohmy:

post-15715-1139754785_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Fant også en relativt kraftig NAD forsterker, skal se om jeg får liv i den til uka

5592812[/snapback]

Nei den maskinen der så absolutt veldig bra ut :)

Men en NAD forsterker også, det er jammen ikke værst. Hvilken modell?

5596139[/snapback]

En 3240PE, intigrert sak med 40watt tror jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...