Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, så plukklakkene i dag. Kjører en hvit For Transit i Trondheim. 6 - 7 personer som ramlet ut av bilen, og spredte seg mellom de relevante butikkene.

Hvem blir med til Polen for å rote i el-returen der?  :!:

9588469[/snapback]

Tror ikke du finner noe særlig av verdi i el-returen i Polen.

9588558[/snapback]

 

Hehe.. trenger ikke finne noe bra, bare rote rundt og klå på ting.. slik som dem gjør her :p Problemet er vel at vi hadde blitt skutt av enten politi eller en sikkerhetspatrulje.. :hrm:

Lenke til kommentar
Hehe, så plukklakkene i dag. Kjører en hvit For Transit i Trondheim. 6 - 7 personer som ramlet ut av bilen, og spredte seg mellom de relevante butikkene.

Hvem blir med til Polen for å rote i el-returen der?  :!:

9588469[/snapback]

Tror ikke du finner noe særlig av verdi i el-returen i Polen.

9588558[/snapback]

 

Hehe.. trenger ikke finne noe bra, bare rote rundt og klå på ting.. slik som dem gjør her :p Problemet er vel at vi hadde blitt skutt av enten politi eller en sikkerhetspatrulje.. :hrm:

9588714[/snapback]

 

Kanskje en skulle hatt litt strengere regler på el-returen likevell? Vet om en asiater som rett og slett bare roter og ødelegger. Har sett han flere ganger, men aldri i aksjon.

Lenke til kommentar
Dårlig dag idag..

Fant en Commodore 64, med kabler, 2 joysticker og kasett spiller.

Fant også 2 litt nyere trådløse telefoner

 

Ellers var det dårlig.

9588540[/snapback]

 

En commodore 64 trenger ikke være noe dårlig funn.. solgte en slik for 1000,- for noen mnd siden..

9588706[/snapback]

 

Vet det :)

Har solgt noen selv.

Men trur ikke jeg får like mye for denne.

Er av den nyere typen (den som er litt skarpere i kantene).

Og noen av tastene var gul/brune pga alder, mens resten var grå som dem skal være.. så det kan tyde på at noen knapper har blitt bytta.

 

Men skal teste den når den er tørr, og funker den ender den vel på qxl :p

Lenke til kommentar

I dag fant jeg et AOpen H600B.

 

h600b_black_b-1.jpg

 

Det har fått mye skryt i tester og er fortsatt i salg. Det så relativt uskadet ut selv om det var vått og skittent. Det var noe innhold der også: 350W PSU med 12cm vifte (som skal være svært bra, men det gjenstår å se om den fungerer), samt et sokkel 478 hovedkort fra MSI med 533 FSB. Jeg ønsket meg et sånt kabinett for et par år siden men kjøpte til slutt for et billig brukt kabinett. Nå blir det oppgradering :)

 

Redigert: Det fulgte også med en lisens til Windows XP Pro.

 

Jeg fant også et Aopen HX45 i bra stand som jeg ikke tok med.

 

PS. Det sto også en 32" LCD-TV innpakket i plast med knust panel. Er det noen som vet hva det koster å skaffe et slikt panel? Jeg skulle gjerne hatt en liste over veiledende priser på f.eks disse Samsung-panelene for TV.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

I dag kunne det blitt gull, men jeg ble taklet på målstreken og tapte alt. Gikk på min vanlige plass og fant ikke mindre enn 3 svære(!) åpne konteinere med KUN datadeler (gud vet hvor de kom fra)men da jeg var på vei bort, oppstod dessverre denne situasjonen seg. En ansatt begynte å sope rett udenfor konteinerene (som stod i en "krok" med kun en utgang). Tenkte jeg skulle være høflig og spørre om det var greit, si fra om at jeg ikke rotet osv, men mannen var konsekvent og vrang, jeg hadde ingenting å gjøre der! Jeg skulle bare komme meg vekk! Alt jeg sa om resirkulering osv ble hånlig ignorert.

 

At det går ann!

Endret av eldavid
Lenke til kommentar

Måtte ut en tur idag å gitt :p

Fant et nesten komplett hjemmekino system.

Mangler en front høyttaler, men dem 4 som var med er like.. så det burde gå å kjøre det i stereo.

Fjernkontrollen var også med.

Merket er Euroline modell nr er:DVH6750

Har satt strøm på det, det slo seg på, satte inn ei dvd-plate, denne ble lest med engang.

Men har ikke testet det mer enn det enda.

 

Fant også mye annet rart.

Blant annet en Best Tools oppladbar drill, i koffert med noen bits, bruksanvisning, lader og noen borr.

Dette er 21,6Volts utgaven.

Er noe rart med laderen.. det står at den skal lyse rødt når den lader, så skal den lyse grønt når den er ferdig.

Men denne lyser grønt med engang man setter i batteriet.

Men alikevel virker det som om det tar lading.

Så får se etter en times tid :)

 

Ellers var det dette som ble funnet:

høyttaler kasse til bil.. 2x12" og diskant horn.

Har fått litt juling, men det er mest gitteret og en terminal som har fått juling

 

En 12" PA sub, som virker hel.. ikke noe rare lyder i den ihvertfall, men spørs når den blir koblet til en forsterker :p

 

1 PS1, uten noe utstyr.

Enda et Zyxel ADSL modem, likt det vi har ifra før. (finner jeg flere nå så tar jeg dem nok ikke med :p)

Forsterkeren ifra et Logitech X-210 høyttaler sett (tenkte på å prøve å bruke den til noe småtteri, siden alt av kabler må byttes omtrent)

4 Ports USB hub, sikkert bare USB 1.0 med min flaks :p

4-5 ladere til bærbare PC-er (HP, Compaq og Mac)

Noen USB kabler

Et par optiske mus

Creative web-cam

+ endel småtteri som jeg ikke gidder å nevne.

 

Strober, med blå front (diskolys :p)

Fant også en mye større en, men denne hadde fått juling, kassa var herpa og våt.

På pæra var det en pinne som var knekt.

Og kretskortet hadde fått litt juling.

 

Og igår fant han ene kameraten min en komplett pc som jeg fikk.

Trur det er AMD, men har ikke skrudd noe på den enda..

Så bare at det sitter en 48x brenner i den, dvd-rom, harddisk, 256MB ram, 300W PSU, helt ok kabinett :)

 

*edit*

Fant også noe som ligna dette her!

Eller, jeg fant bare fronten og dekslet, men resten var det ikke spor av..

Men trur ikke det var samme kabinett, for dette var fullt av AMD64 klistremerker :p

 

*enda en edit*

Specs på PC-en:

MSI hovedkort, AMD Athlon XP 2200+, 256MB ram, 80GB WD disk, 64MB skjermkort, 4+1 ports USB kort, muligens USB 2.0 (håper jeg :p)

 

Prøvde å starte den nå, og den starter opp.. men henger i Windows loadinga.. og XP home er installert 2 ganger.

Skal teste den andre etterhvert.

Men først og fremst skal jeg kjøre en HD test, og RAM test på den.

Med litt mer RAM, og re.install av windows så er jo dette en helt grei pc for mange :)

Også må jeg muligens bytte skjermnkort/vifte, for denne bråker endel.

I fronten av kabinettet står det komplett.no :p hehe

 

Da var bilstereo kassa testa også!

Var faktisk mer lyd i den enn hva jeg hadde trudd :p

Men må bytte en terminal, da den er knekt, og gitterne må byttes, men har noen liggende, som jeg fikk for lenge siden :)

Også skulle dem hatt et par delefiltere merker jeg, for når jeg dro på fikk jeg ganske mye bass ut av kassa, men da begynte diskant hornene å skurre.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fy søren å fattig det er å drive å leite rundt oppi en konteiner. Haha!

Dere gjør dere selv til latter......Men på en annen side, noen må jo det å.....:)

Prøv å se det på en positiv måte.

9595770[/snapback]

 

Kall det gjerne fattig, men jeg har da ingenting imot og få gratis hardware som kun er noen få år gammel, og som kan få noen år til på baken som servere, skrivemaskiner og lignende. Og jeg sier ikke nei til en lcd skjerm for og toppe det. Og i tillegg når en gjør dette så får en god følelse av at du faktisk gjør noe mot det økende bruk og kast samfunnet som blir mer og mer fremtredende.

 

Jeg vil tro at de fleste her i tråden ikke sliter økonomisk, vi gjør det fordi at vi vil gi noe tilbake til samfunnet samtidig som vi får noe igjen.

Lenke til kommentar

Hadde noen brukbare funn i dag jeg og :)

 

post-53560-1191008243_thumb.jpg

 

1x minnekortleser, 1gb ram (sitter i jobb-pc`en begge delene), 1x DVD-rom, 1x DVD-RW.

2x Western Digital 160gb harddisker (3,5" IDE), begge fungerer utmerket.

 

post-53560-1191008253_thumb.jpg

 

Kabinett fra Fujitsu-Siemens pc, med Windows XP home lisens. Byttet mitt

kabinett med det der. (har sidedør, men ikke montert enda, trenger fler vifter.

 

post-53560-1191008267_thumb.jpg

 

Puttet mine to andre harddisker inn i den "diskbeholderen"

 

post-53560-1191008281_thumb.jpg

 

Siste er kanskje den beste, et stk fungerende bil-dvd-spiller med batteri, billader, huslader og kabler. Dette var en kreditvare hvor den andre skjermen var defekt, så egentlig skulle hele pakka bare kastes.. :no:

 

Kjekt å jobbe i serviceavdelingen

 

:whistle:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Fy søren å fattig det er å drive å leite rundt oppi en konteiner. Haha!

Dere gjør dere selv til latter......Men på en annen side, noen må jo det å.....:)

Prøv å se det på en positiv måte.

9595770[/snapback]

 

Kall det gjerne fattig, men jeg har da ingenting imot og få gratis hardware som kun er noen få år gammel, og som kan få noen år til på baken som servere, skrivemaskiner og lignende. Og jeg sier ikke nei til en lcd skjerm for og toppe det. Og i tillegg når en gjør dette så får en god følelse av at du faktisk gjør noe mot det økende bruk og kast samfunnet som blir mer og mer fremtredende.

 

Jeg vil tro at de fleste her i tråden ikke sliter økonomisk, vi gjør det fordi at vi vil gi noe tilbake til samfunnet samtidig som vi får noe igjen.

9595943[/snapback]

Hehe, tror ikke dere er fattige. Men tror absolutt ikke dere gjør det grunnet at dere vill gi noe til samfunnet. HAHA! Det blir litt dumt.

Men ja, jeg tror dere gjør det fordi det er litt spennende og at det er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...