Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. De fleste kan kjøre nye spill også. Den forrige PC-en jeg gav bort, bestod av en Athlon XP2000+, 512 MB PC2100 DDR, GeForce 2 Ti, DVD-brenner og DVD-ROM. Harddisken viste seg å være defekt, så den ble slådd i stykker og kastet. Brukeren er storfornøyd! :D Kan like gjerne innrømme at jeg brenner for gjennbruk.

Lenke til kommentar

Bakom alle store elektrokjeder finner man el-retur (de er pålagt å ha dette). Har du en lefdal, siba, expert, elkjøp osv i nærheten er det bare å gå og se. De beste funnene derimot gjør du ved lokale næringsparker, men slike er ofte vanskelig å finne, og kan i noen tilfeller være innesperret.

Lenke til kommentar
Den harddisken med høy pris på prislappen. Kan det ikke være et annet nr? Litt rart at prislappen er rett på harddisken? Har sett lapper på slikt før, ligner på prislapper men er tydligvis et annet nr... ?

9524584[/snapback]

 

Meget mulig. Tok en litt bedre titt nå, og det står faktisk 7209.XX (litt vanskelig å se, men noe lignende. XX- er to tall som er lite synlig, vil tippe på 34) Lappen derimot, er nesten identisk med en normal prislapp i en daglivarebutikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den harddisken med høy pris på prislappen. Kan det ikke være et annet nr? Litt rart at prislappen er rett på harddisken? Har sett lapper på slikt før, ligner på prislapper men er tydligvis et annet nr... ?

9524584[/snapback]

 

Meget mulig. Tok en litt bedre titt nå, og det står faktisk 7209.XX (litt vanskelig å se, men noe lignende. XX- er to tall som er lite synlig, vil tippe på 34) Lappen derimot, er nesten identisk med en normal prislapp i en daglivarebutikk.

9524618[/snapback]

 

Jeg har også sett disse såkalte "prislappene" på harddisker, jeg har vel egentlig konkludert med at det er batch-nummere eller lignende.

Lenke til kommentar

Jeg har nå satt nye krav på hva jeg gidder å ha liggende hjemme!

Det betyr at endel saker skal kastes :thumbup:

 

Så i morgen kl.1800 lemper jeg ut sakene på elreturplassen bak Elkjøp på Lagnes i Tromsø..

 

Grov liste over saker jeg dumper der:

- ca. 10 SD-RAM brikker på 64MB - 128MB. totalt 1GB tipper jeg

- To AGP skjermkort, begge med DVI, ene har 256MB ram

- 4stk P3 CPU`er fra 600 til 1100MHz

- CD-brenner, DVD-rom o.l.

- nettverkskort

- 2stk fungerende socket 370 hovedkort, Abit BE6-II og ASUS m/815 chipset

- to kabinetter, begge ATX, pene, hvorav det ene er komplett med hovedkort for socket A

- Epson 740 fotoprinter, fungerende med blekk

- 3 x 40GB hardisker, alle virker

- 1 x 20GB 2,5" harddisk

- 2 stk Duron 800MHz

- 2stk PSU, en fortron 250W og en 300W av ukjent merke

 

+ småtterier jeg sikkert har glemt

 

Så først til mølla prinsippet gjelder, og om noen er der når jeg kommer får dere bare dele brodelig ;) Det skal være deler nok til å bygge minst 2stk komplette maskiner som burde være meget brukbare :yes:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Bumper tråden så kanskje flere får med seg at jeg skal kaste sakene  :)

 

PS! Jeg er for lat til å sende ting i posten så alt må hentes selv ved Elkjøp

9533950[/snapback]

Synd du bor så langt unna! Jeg trenger en 2.5" laptop harddisk, uansett kapasitet. Du kan vel ikke vurdere å sende den? PLIIIIS :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...