Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ene maskina fungerete:) den har ligget på badegulvet inatt, for å tørke litt..

Lå inn win98 på den.

Specs:

-Intel Pentium 2 ca 500mhz tror jeg

- 96mb ram

-4gb harddisk

-ati pci skjermkort

-10/100mbit nettverk

-soundblaster 16 lydkort

Skal legge inn linux på den så holder den sikkert til noe :hmm:

Mulig jeg får en del andre maskiner også hvist de skal skifte ut mere...

Lenke til kommentar

B.H.H : Ikke noe P2 500mhz nei., den siste P2 var 450mhz.

Jeg har til slutt finne ut hva som var gale med pcen min, siden den var mongo...

Det som har skjedd, selv om jeg har tatt kjøleren min av/på et uttall ganger, så har jeg denne gangen klart å knus litt av CPU kjernen når jeg tok den på.

GO ME

Edit: Rexor, send meg en PM du, så får vi ordna you know what.(FBI stuff)

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den ene maskina fungerete:)  den har ligget på badegulvet inatt, for å tørke litt..

Lå inn win98 på den.

Specs:

-Intel Pentium 2 ca 500mhz tror jeg

- 96mb ram

-4gb harddisk

-ati pci skjermkort

-10/100mbit nettverk

-soundblaster 16 lydkort

Skal legge inn linux på den så holder den sikkert til noe :hmm:

Mulig jeg får en del andre maskiner også hvist de skal skifte ut mere...

5567239[/snapback]

ja den maskina vil være fin til en liten filserver hvis du får tak i en større hdd...

selv så kjører jeg på en amd K6-2 på 450mhz, 192mb ram, ati rage skjermkort, 10/100mbit nettverkskort og en 2gb hdd til OS disk, foreløpig har jeg bare en 4gb som lagring... :no:

tar nok meg et lite "raid" i dag også... og se om jeg har flaks... :)

Lenke til kommentar

Var ute på en runde idag. Første turen der det ikke var noe overhodet å ta med seg...

Litt bedre nyheter er alt som funka av det jeg fant på siste runde. Alt minnet funker (2x32 MB, 2x32 MB, 1x64, 1x32, alt 168-pins minne), en 6 GB HD funka fint, en socket A-CPU som antakelig funker, mens hovedkortet den var på oppfører seg litt rart (veldig treg "Verifying DMI pool data", og merkelige strømproblemer), AGP-skjermkortet ser ut til å funke, og nettverkskortet (100 MBit) ser ut til å funke.

Pleier erfarne plukkere å tømme containere, eller plukker dere bare av ting som står ute.

Var og rota litt inne i en liten container idag, og kunne kuttet meg ganske kraftig på knust glass da jeg rotet litt rundt akkurat ved åpningen av containeren...

Lenke til kommentar

Kranglefanter:

Da er tråden åpnet for videre diskusjon. Det skal diskuteres FUNN av EE-avfall her, og hva som er gode fremgangsmåter for leting etter bruktbart avfall, og ting i nærliggenhet til dette.

En ny avsporing som den forrige nå vil føre til at ALLE som er med på avsporingen får advarsler. So dont do it.

Jeg har også splittet ut postene som går på lovligheten av å finne EE-avfall, og laget en egen tråd om dette i Politikk, religion og samfunn. De av dere som vil diskutere dette saklig har lov til å gjøre dette der.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5446467

5455761[/snapback]

Har fulgt med på denne konge-bra tråden fra starten av! :thumbup:

Det her blitt noen turer men ikke de store funnene ennå.. ;)

Lenke til kommentar
Å hente gjenstander som tilhører andre på denne måten er tyveri (strl. § 257) eller besittelseskrenkelse (strl. § 392), alt ettersom hvordan en eventuell villfarelse mht. eiendomsretten blir vurdert av retten. (Enkelte her later til å tro at godset er derelinkvert, hvilket utelukker anvendelse av tyveribestemmelsen. Det vil likevel bli pådømt som besittelseskrenkelse.)

Videre er det klart at det kan bli tale om erstatningsansvar for det økonomiske tapet bedriften påføres ved opprydningsarbeidet.

Jeg fatter ikke hvorfor denne tråden ikke er stengt for lenge siden.

5568620[/snapback]

Vi sier ikke at det er lovlig og denne tråden handler ikke om dette heller. Kun fangst og tips som skal diskuteres her! Det finnes en egen tråd for "Viktig Per" folk som omhandler temaet. Bruk søk funksjonen og du finner den, vi har allerede hatt en moderator som har vært innom på denne tråden for å fjerne innlegg som dine :hrm:

Til alle andre som er aktiv i tråden: Vennligst ikke svar på sånne innlegg, det griser bare til tråden!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Til alle andre som er aktiv i tråden: Vennligst ikke svar på sånne innlegg som: "Hei, jeg er skikkelig lur i juss og kan fortelle at det er ulovlig og.. bla bla bla..", det griser bare til tråden!

Skal se om jeg ikke får en moderator til å fjerne det som har kommet av sånt til nå i kveld..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...