Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De 5, ehm 6, første som sender meg en PM med ønske om å få vite om min supre el-returplass i Trondheim skal få vite hvor det er. Inntil nå har bare jeg og en til jaktet på den plassen og begge har fått god uttelling (søk i tråden).

 

Send PM. Jeg sier i fra i dette innlegget når de 5 har meldt seg. Hvis dere vil så kan jeg også sette dere i kontakt med hverandre så dere kan avtale hvem som skal dra når. Det lønner seg å sjekke stedet totalt ca 2-3 ganger per uke. Hvis dere er 5 så blir det ca en tur på hver ca annenhver uke, men forhåpentligvis god uttelling.

 

Redigert: Da har alle 6 personene som har sendt PM fått veibeskrivelsen. :)

Lykke til med jakten :) Nå stenger jeg slusene for flere konkurrenter.

9119248[/snapback]

Fikk du mange PM`s? ;)

 

Jeg har kun et "privat" sted igjen, på alle andre plassene har jeg blitt utkonkurert for lenge siden. Østeuropeere er ivrige skattejegere for å si det mildt :p De kommer i flerspann med opptil 6-7stykker på det meste i egen minibuss. Før tok de mest hvitevarer og sånt, men nå ribber de datamaskiner som rene datateknikerspesialister..

Lenke til kommentar

Jeg fikk 6 PMer de første 4 timene og ga veibeskrivelsen til dem. Jeg fikk ytterligere 1 PM noen timer senere men satte ned foten da og henviste da til det nye jaktlaget så får de bestemme om han får bli med eller ikke.

 

Ellers så må vi nok bli litt mer kreative når det kommer til å finne nye og gode returplasser i Tromsø-området. Mer kreative enn østeuropeerne i hvert fall.

Lenke til kommentar

hehe.

 

trettifire: jeg går å venter på at du skal returnere fra ferie.

 

ArcticOC: ja på et av mine veeldig sene tokt kom det en hel "bøling" med polakker som hev seg på alt som stod bak elkjøp. syns jeg var heldig som fikk grabba til meg ett nettverkskort i det minste.

 

Simen1: kanskje samordne raidene :p

Lenke til kommentar

Fikk endelig gått gjennom resten av gaven fra infolink fra tidligere i sommer:

  • 2 stk kompakte compaq maskiner med 450 MHz prosessor og hhv 64 og 128 MB ram - supre tynnklienter
  • HPserver, potensielt dualprosessor, men utstyrt med en 500 MHz P II inneholder en 20 GB SCSI streamer og et fint SCSI kort 384 (?) MB ram og vifter som et middels jetfly tror det meste unntatt streamer, SCSI kort og Ram blir rereturnert.
  • compaq med 300 MHz PII og 32 MB RAM - tja - brukbart kabinett :) eller retur
  • noname maskin med 1,4 GHz P4, 640 MB RAM, svært stillegående power.
  • Stort kabinett med hull for vindu i siden (ca 35 cm i diameter) og 1,4 GHz P4, 128 MB RAM
  • Stor lexmarkskriver med duplex (tror jeg), to skuffer etc, strømforsyningen freste da jeg koblet den opp, så den blir nok rereturnert

Mye moro utover høsten her... :)

 

M.

 

edit: leif på besøk.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

He he. Av og til lurer jeg på om våre lokale afghanere har en vaktpost som overvåker el-returkassa i Bardu. Jeg har bare vært der to ganger (og ikke funnet en dritt) og hver gang har det kommet susende en afghaner på sykkel innen 2 minutter etter at jeg parkerte bilen der...De er flinke på gjenbruk i alle fall.

 

Men jeg har en plass de ikke slipper til på....moahahaha!

 

Standby for siste funn, er tilbake fra ferie nå og skal på raid i morra!

Lenke til kommentar

shark: er da mest skjermkort/lydkort/nettverkskort jeg finner. slikt som er godt nok for kontopcer.

 

men av og til er det gullfunn :p

 

men så har jeg jo konkurranse og.

 

den kassaapparatpcn jeg fant har en amd socket 7 350mhz, 8GB hd, 64mb ram (2x 32mb SIMM) og foreløpig kjører den NT 4.0

og den har ikke cdrom.

Kanskje bilder av den imorgen.

Lenke til kommentar

Da har jeg og zodjix vert å hamstret på "super plassen " til Simen1

 

Jaggu-meg ble det storeslem.

 

4 stk små søte DELL Optiplex GX240 :love:

1,6 Ghz P4 .Manglet kun RAM og AGP-skjermkort. To av dem manglet og disk. En handletur på e-bay i nærmeste fremtid er vell ikke å se bort ifra

 

I tillegg fant vi en Fujitsu Siemens P4 478. Dog denne manglet noe mer (CPU,RAM og GPU)

 

her er skrytebildene fra fangsten :woot:

Dell :

Front

post-69546-1185293132_thumb.jpg

Bak

post-69546-1185293171_thumb.jpg

Inni

post-69546-1185293214_thumb.jpg

Så litt testing :

post-69546-1185293260_thumb.jpg

Og ikke minst , SE HVOR LITE STRØM DE TREKKER !!

post-69546-1185293298_thumb.jpg

 

Så noen av Fujitsu Simens pc`n

 

Front :

post-69546-1185293380_thumb.jpg

Og Bak :

post-69546-1185293406_thumb.jpg

 

 

Da har vi iallefall noe og fikle med i helgen :whistle:

 

 

Mvh

-Djgunnah og zodjix

Lenke til kommentar

Bra funn djgunnah. Så mistenkelig kjente ut de Dell'ene. Tror vi brukte sorten på jobb før.

 

I dag fant jeg et lass med 17" og 19" CRT-skjermer som jeg ikke har plukka ennå. De har vært våte så de må nok stå på badet et par dager. Noen i Troms & omegn som er interesserte i CRT-skjermer så er det bare å hyle ut.

 

Jeg gidder IKKE å lugge ned på posten med et 12-kilos monster for å prøve og lure den ned i en smartpost-eske til 108 kr. :)

 

At ikke noen kan kaste noe overklokkingsvillig DDR-ram snart...!

Endret av trettifire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...