Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vector var ganske store på 70 og 80 tallet. Fabrikken gikk inn på slutten av 80-tallet (mener jeg). De produserte alt av stereoutstyr, forsterkere, tunere, receivere, platespillere, kassettspillere - you name it. Hadde veldig godt rykte for stabilitet og fin lyd. Heldiggris  :)

9087790[/snapback]

Takker for svaret!

 

Det virker som det er god kvalitet på tuneren, den er veldig forsegjort og har aluminiumsfront (sort eloksert) og godt med antenneinnganger på baksiden.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Nå var det ikke akkurat direkte et el-retur STED jeg fant den, mersom en konteiner som stod i nabolaget for at folk kunne rydde kjeller og loft. Heldigvis skulle elektronikk settes ved siden av, så jeg fanget 1 stk. NAD Stereo Integrated Amplifier 304 som kom godt med.

 

I tillegg stod det et par PC-er der (P3, 512MB, 20GB) og en annen jeg ikke sjekka noe opp, men pga begrensa plass og oppussing hjemme måtte jeg la det stå. Dama hadde heller ikke blitt blid om jeg kom hjem med 2-3 maskiner. :-p Var også et svart raidmax kabinett som hadde vært supert til lillebrodern sin pc, men fordi jeg nettopp hadde kjøpt et brukt for 150 kroner lot jeg det ligge.

 

Så det ble nok bare en forsterker denne gang.. Og 2x256MB SDRAM mener jeg å huske det var, tok de bare med meg og la de i skuffa uten å se noe mer på de.

 

Dessverre er det meget få el-retur steder i Hammerfest (hvertfall med PC-er og slikt), men skal vist flytte sørover til Arendal nå. Noen som vet om noen gode steder der (Arendal)? :-D

Lenke til kommentar

Fikk tak i no småting idag.. ikke noe som er noe spess men..

 

1stk NAPA 512 LCD-HD, 512 MB mp3 spiller, uten batterilokk, men den ser ut til å funke, men har ikke giddi å kobla til øreplugger enda, men det lå rundt 50 sanger på den.

 

Chippa PS1, med et brent spill i, 1 orginal kontroll og 1 trådløs, men denne mangler mottaker, så den går vel tilbake igjen.

 

1 uåpna splitter minijack kabel, til å koble f.eks 2 headset til en mp3 spiller.

 

Også fikk jeg endelig kjøpt ram til den Compaq laptopen jeg fikk tak i for ikke så lenge siden!

Så nå har jeg testa å koble lysrøret i den på en dell pc med samme kobling i røret, og slo på begge samtidig, da fikk jeg helt hvit skjerm, men ikke noe bilde :no:

Så om noen har forslag til hva annet jeg kan prøve så er jeg villig til å prøve.

Eller om noen i nærheten av Jevnaker har en LCD skjerm til Compaq EVO N620C (eller anna pc som ligner) å låne bort/vil teste min så er jeg med på det også! så jeg kan få utelukka om det er noe feil med skjermkortet (samt sløse bort på penger på ny skjerm om det ikke er den det er feil på), siden den gir helt fint bilde på ekstern skjerm.

 

Om dette ikke passer inn i tråden så si ifra, så kan jeg lage en egen tråd og flytte det dit

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Dessverre er det meget få el-retur steder i Hammerfest (hvertfall med PC-er og slikt), men skal vist flytte sørover til Arendal nå. Noen som vet om noen gode steder der (Arendal)? :-D

Elkjøp knuser hvertfall alle tingene før de kastes, expert var det ingenting forrige gang jeg var der bortsett fra hvitevarer. Men jeg har min egen lille gullgruve jeg :evil:

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært ute på ett lite raid igjen.. og fant en del stuff. Tydeligvis en bedrift som har ryddet.

Det lå 4-5 stk Pentium3 400mhz der, som jeg lot ligge.. snappet med meg litt rambrikker, men de var bare på 64Mb SDram: Kjøleribbene på cpu var veldig fine, så tok med en for å bruke til noe fint.

 

Tok med to stk bittesmå desktop Pentium3 maskiner, den ene på 733Mhz og den andre på 933Mhz.. Er det noen som trenger til en liten server eller noe? :p De har onboard skjermkort/nettverk og en tynn cdspiller (slimline?)man vanligvis har på bærbare.. de har vel 3 pci og 1 agp port..

Disse hadde hver sin 128Mb SD brikke.. pluss at jeg fant en ekstra, så nå kan jeg gi en til han jeg fikk ISDN telefon av :D

 

Fant også en intellimouse v3.0, og litt kabler og stuff. :thumbup:

Lenke til kommentar

hey. kapra i dag 2 stykk 15" lcd skjermer som var på vei il elreturen, heldigvis kjenner jeg itansvarlig og fikk begge to :) da har jeg endelig en skjerm på countryfestivelen :D

 

det står "tanberg display ergo class" på begge to. begge hadde hvost noen små fargefeil som anatagelig bare er dårlig kontakt...

 

btw, er litt full nå , så beklager antall skrivelief...

Lenke til kommentar

Javel, var i containeren "min" en tur i dag, er noen dager siden sist. Plukka med meg et skikkelig Bigtower-kabinett, 3 stk 128MB SDRAM-brikker, en 340w PSU som funka fjell, den var så stillegående at når jeg testa den måtte jeg legge øret inntil for å høre om vifta gikk. Den skal få nytt liv i en av pc´ene mine. Fant også et par nettverkskort, et par gamle Creative lydkort og et Abit KT7A Raid-kort m/ en Duron 1100 på. Da ble det litt å pusle med i helga også da. :D

Lenke til kommentar
fant ett slikt på den lokale el-returen på hjemplassen min.

prod_fac45a9e414951ccd2cf791959e84337.jpg

 

msi 865pe neo2-p

med en mPGA s478 cpu på, ukjent hastighet. har ikke fått undersøke nærmere. kjøler og festeanordning intakt.

 

så er det bare håpe at enten hk eller cpu er feilen

9117733[/snapback]

 

Æ må kom oppover og hjælp dæ å rødd snart :-)

Lenke til kommentar

De 5, ehm 6, første som sender meg en PM med ønske om å få vite om min supre el-returplass i Trondheim skal få vite hvor det er. Inntil nå har bare jeg og en til jaktet på den plassen og begge har fått god uttelling (søk i tråden). Nå har jeg flyttet fra Trondheim og det blir høstet for lite godsaker der nå. Han andre var bare innom en gang i måneden eller noe sånt og de tømmer containteren ca annenhver uke. Jeg synes det ville vært for galt om alle godsakene skulle gå rett i "kverna" uten å bli gjenbrukt så her har dere i Trondheim en god mulighet. Grunnen til at jeg vil ta det på PM og kun 5 stk er at hvis jeg legger det åpent i tråden så kommer det kanskje 50 stk og utarmer stedet så det blir alt for dårlig til å gidde å dra dit. Da er det bedre at 5 stk får en god plass å gå til enn at 50 stk skal ha en elendig plass å gå til.

 

Send PM. Jeg sier i fra i dette innlegget når de 5 har meldt seg. Hvis dere vil så kan jeg også sette dere i kontakt med hverandre så dere kan avtale hvem som skal dra når. Det lønner seg å sjekke stedet totalt ca 2-3 ganger per uke. Hvis dere er 5 så blir det ca en tur på hver ca annenhver uke, men forhåpentligvis god uttelling.

 

Redigert: Da har alle 6 personene som har sendt PM fått veibeskrivelsen. :)

Lykke til med jakten :) Nå stenger jeg slusene for flere konkurrenter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Her er en tosk som tydeligvis gjør butikk av pc'er han har funnet. Han selger 256 mb minnebrikker for 175, får kjøpt nye brikker til 121!

9123503[/snapback]

Greit nok at det er en høy pris sammenlignet med DDR og DDR2, og at jeg aldri ville betalt så mye for brukt og treg ram, men hvor får man kjøpt 256MB SDram PC133 for 121 kroner? Det billigste jeg finner er 301 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...