Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Dagens var ikke så værst egentlig :D

Compaq N620C laptop, Pentium M 1,5GHz.

Desverre var alt av skruer tatt ut, men hadde no skruer fra en eldre Dell pc her som passa fint.

Men dem har også tatt ut ram, dvd-rom og harddisk, men harddisk caddyen sitter igjen :)

Det fulgte også med XP PRO lisens:)

Har ikke ram som passer til den, da jeg kun har sd-sodimm brikker, mens denne skal ha ddr-sodimm.

Men fikk lånt meg ei brikke for å teste den, og jeg får ikke bilde på skjermen, men på ekstern skjerm funker den.

Noen forslag til hva som kan være feil? er hverken lys eller bilde i skjermen, men skjermen ser hel ut, samme med koblingene til den.

Som sagt, på ekstern skjerm kom jeg inn i bios uten problemer.

 

*edit*

Fant faktisk en test av pc'n ifra 2005 på HW her :p

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke bare er lyset som har gått på den skjermen? Har sett at det er ett vanlig problem at baklyset forsvinner på bærbare.. går vist å få kjøpt deler til dem løst.. Er som oftest inverteren som går.. hmm

 

Da burde du kunne skimte noe bilde på den om du lyser litt på skrå inn med lommelykt eller lampe..

Lenke til kommentar

Har tenkt på det selv.

Men hadde glemt igjen lommelykta i et anna rom i huset akkurat da jeg testa den.

Trur muligens jeg har noen invertere liggende her, men dem passer sikkert ikke, siden dem er gamle og til helt andr merker.

 

Men skal prøve meg fram litt så får vi se hva som skjer.

Går sikkert å få tak i en brukt inverter et eller anna sted.

Hadde vært greit å fått i gang denna pc'n siden jeg har en laptop fra før, men det er en pentium 3 på 850 mhz, og 256 mb ram.. noe som er litt lite på xp :p

Og denna Compaqen ser ganske fin ut, og det ser også ut som om batteriet funker som det skal.

 

Har prøvd med lommelykt trikset nå, men klarer ikke å se noe som helst på skjermen..

Men om jeg starter den opp uten extern skjerm, for så å koble den til mens pc'n står på så gir den automatisk bilde på den eksterne skjermen :hmm:

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Har prøvd med lommelykt trikset nå, men klarer ikke å se noe som helst på skjermen..

Men om jeg starter den opp uten extern skjerm, for så å koble den til mens pc'n står på så gir den automatisk bilde på den eksterne skjermen :hmm:

9069883[/snapback]

Kan være en knapp ett eller annet sted?

Som Jove sier, kikk på Fn tastene på tastaturet ;)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Kanskje der er en F-knapp som slår av/på intern skjerm?

 

I dag fant jeg en minnebrikke. Den største jeg har funnet hittil. TwinMOS PC3200 512MB DDR-DIMM.

Håper den passer i en nesten komplett pc jeg fant for leeengesiden, men det er så mange typer minne at det spørst vel... Er vel bare å putte inn og prøve?

Lenke til kommentar

takker for mange gode svar!

Men ingen ting har hjulpet enda :(

Desverre passet ikke den inverteren jeg hadde her, eller.. utgangen på den passa til lysrøret, men værre med inngangen.

Og ja, man kan trykke FN og F4 samtidig for å bytte mellom skjermene, men da skjer det ikke noe.. men har satt inn en harddisk i den nå som det lå noe freebsd på.. å der får jeg ikke brukt shift og en anna knapp samtidig.. men på eksternt tastatur får jeg det til.. så det kan virke som om det er noe feil med tastaturet også.. alle taster untatt shift funker.. kan virke som om FN ikke funker også.

 

*edit*

Fikk en ide her nå.. en ganske dum ide.. men kan hende det funker..

Har en delvis defekt 7" tv her.. lyden på den funker ikke.. men skjermen funker.. kanskje jeg kan koble ut strømmen på den skjermen, og bruke den inverteren til pc skjermen, om det er samme kobling da, noe jeg trur det er, da dem fleste lysrør i pc'r ser ut til å bruke samme kobling :hmm:

 

Og Jove, om den pc'n din bruker ddr-ram er det bare å sette inn brikka og prøve, gjerne kjør noen runder med memtest 86 før du tar den i bruk for fullt om den funker.. er noe dritt om det er feil på brikka så du sitter med en ustabil pc.

 

*edit 2*

Typisk min uflaks, den inverteren hadde feil type tilkobling mot røret :(

Så det skal visst ikke være lett dette her : :no:

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
fant en wd raptordisk i går kveld på 36 gig. trudde ikke den kom til å fungere men det gjorde den :)

eneste er at den gviner noe sinnsykt, aner ikke om disse diskene skal bråke så mye, noen som har peilling?

9077568[/snapback]

Den jeg hadde bråkte ikke altfor mye mere enn en normal disk. Hadde 36gb.

Lenke til kommentar
fant en wd raptordisk i går kveld på 36 gig. trudde ikke den kom til å fungere men det gjorde den :)

eneste er at den gviner noe sinnsykt, aner ikke om disse diskene skal bråke så mye, noen som har peilling?

9077568[/snapback]

Griseflaks. Gratulerer! Håper det ordner seg med disken, bruker en raptor som systemdisk selv...

Lenke til kommentar

Kommer antagleig ikke til å bruke den raptor disken jeg fant pga gvinelyden. er litt kjipt siden den sikkert fungerer en stund til. anyways, ekke noe her som er interisert i den? bytter den gjerne bort mod en urgammel lcd. skal på countryfestivalen, og setter sammen en musikkspillepc av gamle elreturdeler som jeg finner. er ganske godt igang :) men har ikke vært så heldig å finni en gammel lcd skjerm :(

Lenke til kommentar
Kommer antagleig ikke til å bruke den raptor disken jeg fant pga gvinelyden. er litt kjipt siden den sikkert fungerer en stund til. anyways, ekke noe her som er interisert i den? bytter den gjerne bort mod en urgammel lcd. skal på countryfestivalen, og setter sammen en musikkspillepc av gamle elreturdeler som jeg finner. er ganske godt igang :) men har ikke vært så heldig å finni en gammel lcd skjerm :(

9086197[/snapback]

Hell yes jeg er interessert i den. Har ingen LCD per tiden dessverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...