Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan hende disken din står som "master" men hvis du kanskje setter den som "slave" kanskje windows loader ;)

8999190[/snapback]

 

Hehe.. nei, det er ikke så enkelt.. Hadde bare en harddisk til på den maskinen jeg testet den på, og det var en SATA disk.. så den stod alene på en kabel, og skulle funket uansett. Satte SATA disken som oppstartdisk i bios og slikt..

Lenke til kommentar

fikk en seagate 120gb disk hos sjefen min for han holdte på å bytte ut disker i pcn sin. (og den lagde lyder før formatering, but no more :p)

 

også fant jeg noe compaq servergreier nå i kveld.2 bladservere. står bare compaq på de og en slik: http://www.nnk.lt/lt/produktai/naudotakomp...nika/serv/ml370

 

det jeg trodde var bladserver var istedet 7 porters gbit hub med 2 stk serial optical converter. så da har jeg skrudd fra hverandre den ene og tar vare på den andre.

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg faktisk takk i to 17" LCD-skjermer. En Acer AL732 og en Fujitsu Siemens som jeg ikke vet helt hva heter. Siemensen fungerer godt, men jeg mangler adapter. Hvor kjøper jeg det? Aceren vet jeg ikke siden jeg ikke hadde mulighet til å teste der og jeg har heller ikke adapter. Håper dog at den fungerer.

Lenke til kommentar
Ampy, du tok vell med deg skjermkortet, hket osv?!?!?!

9011098[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig.. :thumbup: Har bare ikke testet dem enda, for jeg tenkte å rense dem først.. sånn for sikkerhetsskyld.

 

Testet akkurat Linksysen jeg tok med meg da, med hjelp at strømadapteret til en switch jeg hadde liggende, og den funket helt fint.

Måtte selvsagt resette den for å bli kvitt passordet til den forrige eieren..

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg faktisk takk i to 17" LCD-skjermer. En Acer AL732 og en Fujitsu Siemens som jeg ikke vet helt hva heter. Siemensen fungerer godt, men jeg mangler adapter. Hvor kjøper jeg det? Aceren vet jeg ikke siden jeg ikke hadde mulighet til å teste der og jeg har heller ikke adapter. Håper dog at den fungerer.

9009973[/snapback]

 

Slet litt med det for en stund tilbake jeg også.. søren at ikke folk kaster adapteret samme sted som skjermene.. :nei:

Acer skjermen skal vel ikke være så stort problem.. den bruker ett 12V, 5A power, og har en rimelig vanlig plugg.. så enten fikser du det selv, med en gammel pc strømforsyning, eller kjøper noe passende.. feks en SLIK, men det blir dyrt da.. 398,-

fordelen er vel at du sikkert kan bruke den til begge skjermene.

Lenke til kommentar

Nå ble det brått mye meldiger fra meg etterhverandre her.. men men:P

 

Jeg fant en skjerm i dag.. en HP L1940 Silver 19" LCD Monitor.. med ødelagt baklys.. hmm.. men på sidene til HP, står det det den skjermen har "Warranty: Three year Covering Parts and Labor, including Backlight" og skjermen er produsert i Desember 2004.. Kan man få lurt til seg noe der tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du ikke får den på garantien blir jeg ikke overrasket. På den andre siden skal det ikke være noen problemer med å skifte baklyset selv. Bare å kjøpe nytt "lys" det.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel den 4 skjermen jeg finner med ødelagt baklys.. de andre har vært for gamle og billige skjermer til at jeg har giddet å bruke penger på å reparere dem. Det kortet som driver baklyset (høyspent inverter greie) kostet ca 700,- på dem

 

På denne HP'en her vet jeg ikke enda, men går vel å finne ut. Den er vel bra nok til at det kan lønne seg å reparere. :hmm:

Endret av Ampy
Lenke til kommentar

Er det lov til å spørre hvor i Kristiansand de har slike EL-retur stasjoner?

Send meg evt. en mail om dere ikke gidder å røpe stedet for alle her på forumet!

([email protected])

Vil bare si at jeg er kun 15 år, så noen stor konkurrent om de flotteste varene er jeg ikke, kunne bare tenke meg å ta turene opp en gang i blandt og se om jeg finner noe ekstra utstyr til pc min :p

 

MVH Andreas

Lenke til kommentar
Vi har en EL-retustasjon her i Tønsberg, men den ligger gjemt langt uti skogen et sted, og det er et ork å bare komme seg dit.

9017349[/snapback]

Gamle Lyd&Bildehuset til CB Elektro hadde elretur før veit jeg, veit ikke åssen det ble når de flytta :hmm:

9017361[/snapback]

Ligger ikke det ganske nærme torvet? Tror det er en Lyd&Bilde-forretning eller noe der. :hmm:

Lenke til kommentar

Dagens:

Blått Chieftech miditower, med defekt 360W Psu.

Asus hovedkort P4B533 (+ front bay med usb porter, lyd og vifte regulering), med 1,8GHz celeron, med en diiiger MIST kjøler!

64MB skjermkort

2x 256 MB DDR-Ram brikker (disse har vært etterlengta i huset :p)

 

Fikk bytta PSU i pc'n og da boota den, men fikk ikke noe bilde.. så jeg forsøkte meg litt fram med forskjellige skjermkort osv.. og til slutt fikk jeg bilde.

Så skulle jeg prøve det gamle kortet igjen, men seff så glemte jeg å slå av bryter'n på PSU, så når jeg dytta nedi skjermkortet så blinka det rødt på en led på hovedkortet.. men pc'n starta opp når jeg trykka på powerknappen.. men så begynte det å ryke litt av et eller anna.. er usikker på hva.

Så da trudde jeg at hovedkortet tok kvelden.. men så viste det seg at det var ene ram brikke låsen som ikke var låst, så denne satt i veien for skjermkortet, så da satt jo ikke det helt som det skulle.

 

Men merkelig nok så funker både hovedkort og skjermkort enda :ermm:

Eneste som det lukter litt rart av er kjøle ribba på skjermkortet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...