Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Vi er litt inne på freeganerbevegelsen her!

 

(Nå blir det vel noen som kommer til å snu ryggen totalt til plukkingen, mens andre her (deriblant undertegnede) vel kan finne på å gjøre det til enda mer av en livsstil)

 

M.

8978270[/snapback]

Kan vel ligge noe i det du sier, men den siste klimarapporten FN gjør vel ikke all plukkingen noe mindre aktuell :) Det utvikles masse CO2 ved produksjon av det meste av varer ;)

 

Syns folkene som jobber på el-retur plasser ikke skal sutre så mye og også at folkene som plukker skal ta ADHD-medisinen sin før man plukker/knuser/roter. Rydd opp etter deg er regel no.1

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vel ligge noe i det du sier, men den siste klimarapporten FN gjør vel ikke all plukkingen noe mindre aktuell  :) Det utvikles masse CO2 ved produksjon av det meste av varer ;)

Å bygge en pc utvikler vel ganske enorme mengder med CO2 utslipp. Mener jeg leste at produksjonen av 1 stk pc er 1 tonn CO2 utslipp.

Syns folkene som jobber på el-retur plasser ikke skal sutre så mye og også at folkene som plukker skal ta ADHD-medisinen sin før man plukker/knuser/roter. Rydd opp etter deg er regel no.1

8978400[/snapback]

Jeg er også irritert på de plassene der folkene er ekstremt sinte på folk som plukker. Men det er vel i bunn og grunn pga folk som knuser ting og roter. Men de plassene her i distriktet der det knuses mest ting er plasser der betjeningen knuser alt som blir levert slik at ingen skal kunne plukke noe der. Slikt gjør meg bare sint og frustrert... :no:

Lenke til kommentar

Snubla over et nytt sted idag :) Der var det mye elektronikk.. men det meste så ødelagt ut..

Men endte opp med 2 socket 478 kort.. det ene er Abit SR7-8X ATX kort, og det andre er MSI MS-6714 M-ATX kort.. satt i et medion kabinett med 250W psu, 40GB disk og en kombi dvd-rom/cd-rw enhet.

Tok ikke med meg kabinettet siden jeg sykla.. men satte sammen delene hjemme her, og "pc'n" starta engelsk xp pro på første forsøk :p

En kamerat av meg var på samme sted igår.. og han tok et skjermkort.. 128MB agp kort og en celeron 2ghz som satt på ATX kortet jeg henta idag.

 

Fant også noe jeg har vært på jakt etter.. HDD brønn til Chieftec kabinett.

 

Så.. nå mangler jeg bare noe DDR ram da.. så jeg kan få igang noe av detta utstyret for fullt :p

Lenke til kommentar

Jeg har endelig tatt en liten tur ut etter en lang pause.. og gjorde ett litt rart funn.

 

Øverst på haugen av gamle skjermer og annen drit, lå ett hovedkort, skjermkort, psu og ett nettverkskort pent dandert..

 

Det var en P4 2,66 Ghz montert på hovedkortet med orginal vifte.. hovedkortet var ett Abit BH7, og skjermkortet ett Silur FX5600 DT 256Mb.. Ett vanlig 100Mb nettverkskort og en Chiftec 360watt Psu..

 

Om disse greiene fungerer vet jeg ikke, men kan jo håpe det var noen som hadde oppgradert og ikke gadd å selge eller bry seg med de gamle sakene. :hmm:

 

Fant også en tilsynelatende ny CPU, i orginale plastforpakingen og med medfølgende vifte.. men det var desverre bare en P3 650Mhz.. men ett litt merkelig funn det også.

En SD rambrikke lå også der, i sammentapet antistatic pose.. også rimelig ubrukt så det ut som.. Vet ikke størrelsen, fordi det stod ingenting på den.

 

Edit; Glemte at det lå to harddisker der også.. jeg regner med at dem ikke fungerer, men man vet aldri.. En WD 80Gb, og en Hitatchi 40Gb

Endret av Ampy
Lenke til kommentar

Faar plukket opp saa mye gamle elvarer jeg vil paa elkjoep/expert hjemme, de to kjedene er bare 50 meter ifra hverandre, og jeg kjenner folk som jobber i begge kjedene. - Faar plukke med meg saa mye rusk og rask jeg vil saa lenge jeg rydder opp etter meg ;)

 

Har b.l.a. plukket opp:

 

 

* Haugevis av 17"crt skjermer

* et par 19" crt skjermer (dessverre virket ingen :roll: )

* en god del gamle intel cpuer

* en haug med gamle (og faktisk ddr rambrikker)

* en 160gb hdd (funker fett), to 80gb (en defekt) og et titalls 20 gb hdd'er (liker aa skru dem opp og leke meg med motoren xD)

* Og en masse q-tec stroemforsyninger som bare ligger og slenger, lager som regel en "bombe" av dem med aa koble stroem til dem, og sette dem paa 110V

 

Fant for et par aar siden et helt og gammelt (gulnet) kabinett, tok da pc oppsettet mitt (som da var et raaskinn av en pc) og satte inni og drog med meg paa LAN, skal tro det var mange som saa rart paa meg da :)

Lenke til kommentar

Fant en Linksys WRT54G v5 i går også.. men glemte å ta den med meg.. stakk innom en tur for å plukke den opp, men da hadde noen vært der og tatt med seg strømadapteret til den.. Er jo ikke noe problem å bruke en annen, må bare finne ut hvilken strømstyrke den trenger.

 

Jeg har en slik fra før, som står og knapt blir brukt hos min far.. så er ikke helt sikker på hva jeg skal med den riktignok :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Fant en Linksys WRT54G v5 i går også.. men glemte å ta den med meg.. stakk innom en tur for å plukke den opp, men da hadde noen vært der og tatt med seg strømadapteret til den..

8990981[/snapback]

For noen idioter som ikke tok med seg hele routeren når de hadde sjansen. Heldig for deg da.

Lenke til kommentar

Ja, jeg stusset veldig over det jeg også.. synes det var rimelig merkelig.. hehe.. Letet litt rundt også, i fall jeg hadde lagt adapteret ett annet sted.. men borte var det :p

Jeg har jo en slik fra før, så kan jo bare koble den til adapteret til den for å få testet. Den virket omtrent ny.. ikke støvete engang.

Lenke til kommentar

Hei alle medsamlere

 

Jeg har akkurat kommet over et par pentium 3 xeon på 550mhz (Tanner) som jeg tenkte å prøve å få opp. Defor lurte jeg på om noen hadde et dual slot2 hovedkort som de ønsker å kvitte seg med?

 

Forøvrig lurer jeg på om noen kan fristes med to scsi diskkabinett med disker? kontroller medfølger også. Kontrolleren er defekt, men det er antakeligvis kun batteriet.

 

Jørgen

Lenke til kommentar

Jeg har ikke rukket å teste så mye av tingene jeg fant enda.. prøvde de to harddiskene bare, og den 2,5" 40GB Hitachi disken fungerte uten problem.. fant ingen dårlige sektorer engang. WD 80Gb disken var det værre med.. den dukket opp i bios, og laget ingen rare lyder når den gikk, men fikk ikke lastet windows med den disken koblet til..

 

Linksysen har jeg ikke testet, da jeg ikke hadde noen kraftige nok adaptere.. bare 4-500mA saker..

Lenke til kommentar
Jeg har ikke rukket å teste så mye av tingene jeg fant enda.. prøvde de to harddiskene bare, og den 2,5" 40GB Hitachi disken fungerte uten problem.. fant ingen dårlige sektorer engang. WD 80Gb disken var det værre med.. den dukket opp i bios, og laget ingen rare lyder når den gikk, men fikk ikke lastet windows med den disken koblet til..

 

Linksysen har jeg ikke testet, da jeg ikke hadde noen kraftige nok adaptere.. bare 4-500mA saker..

8998006[/snapback]

 

Det kan hende disken din står som "master" men hvis du kanskje setter den som "slave" kanskje windows loader ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Først sjekker du at alt står riktig i. Så er det lurt å finne ut om PSUen er som den skal. Hvis maskinen starter og den begynner å pipe etc. og ingen ting kommer frem på skjermen sjekker du RAMen, skjermkortet kan også være en årsak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...