Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lar de stå å tørke et par dager. Gjerne der det er varmekabler.

8963257[/snapback]

Hårføner?

8963262[/snapback]

Hårføner på elektronikk kan være skummelt. Det kan bli for varmt, samtidig som fuktighet i kriker og kroker ikke nødvendigvis fjernes ved føning...

Lenke til kommentar

Okei. Så mens dere snille mennesker tar dere tid til å skrive om hvordan jeg bør legge ting på badgulvet og la det tørke et par dager går det SELVFØLGELIG en djevel i meg som sier: "Denne strømforsyninga ser jo tørr nok ut i massevis" og kobler den til 220V. Nå ligger det altså en egen sak under "Strømforsyninger" på forumet om den. Synd igrunn, for den var perfekt for mitt 478-kort og det var tilogmed viftejustering på den. Se for dere et nordnorsk ord for kvinnelig kjønnsorgan på F gjentatt endel ganger.

 

Dro nedover en runde til men fant bare 2x AOpen 250W med ødelagte kondensatorer og en 200W som var fra 19-pil-og-bue og ikke fungerte.

 

På samme runde fant jeg heldigvis en 20Gb Fujitsu IDE-disk, et ESS Canyon 3d lydkort og et Chieftec Full-tower. Så ble jeg ikke HELT deprimert i kveld. :-(

Endret av trettifire
Lenke til kommentar
Dagens lille funn: ca 20 meter cat 6 montasjekabel plukket ut av en søppelcontainer på jobben. Kjekt å ha.. :)

 

Edit: Øyemålet sa 20 m, en gjennomgang viser 3 kabler av hver drøyt 20 m :D

 

M.

8962214[/snapback]

Montrasjekabel? hva er det?

8965040[/snapback]

 

 

 

Det er vel litt sterkere og ikke sa boyelig kabel.

8965126[/snapback]

 

Typen som brukes for fast opplegg i bygg. Bedre å montere i kontakter,muligens også andre fordeler, men ikke det du vil bøye på mer enn nødvendig...

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Dagens lille funn: ca 20 meter cat 6 montasjekabel plukket ut av en søppelcontainer på jobben. Kjekt å ha.. :)

 

Edit: Øyemålet sa 20 m, en gjennomgang viser 3 kabler av hver drøyt 20 m :D

 

M.

8962214[/snapback]

Montrasjekabel? hva er det?

8965040[/snapback]

 

 

 

Det er vel litt sterkere og ikke sa boyelig kabel.

8965126[/snapback]

 

Typen som brukes for fast opplegg i bygg. Bedre å montere i kontakter,muligens også andre fordeler, men ikke det du vil bøye på mer enn nødvendig...

 

M.

8965269[/snapback]

 

Jeg har selv jobbet som lissegutt og min erfaring er at det er håplost å bruke dem på rj plugger

 

Edit: glem det, var cat 6... den brukes vel ikke så mye i rj plugger :whistle:

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er det slik at det er fullt lovlig for hvermansen å gå og hente "el-avfall"?

8967237[/snapback]

 

Så sant plassen ikke er avsperret og du må begå "innbrudd" for og få tak i delene (klatring over gjerder og lignende) så er det som regel fritt frem. Men jeg vill eha hørt med betjeningen om de tillater det, for og være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
vel du kan jo legge en del av de interresange tingene ut på bruktmarked.no enten til gis bort eller byttes ;)

8971364[/snapback]

Støtter spøkelset her, men viktig at man tester materiellet før man legger det inn på "gis bort" på bruktmarkedet, så slipper folk å kaste bort mye penger på porto...

 

Jeg fikk heldigvis hjelp av en rutinert kar her til å skaffe noe småsnæcks jeg trengte.

Lenke til kommentar
vel du kan jo legge en del av de interresange tingene ut på bruktmarked.no enten til gis bort eller byttes ;)

8971364[/snapback]

Støtter spøkelset her, men viktig at man tester materiellet før man legger det inn på "gis bort" på bruktmarkedet, så slipper folk å kaste bort mye penger på porto...

 

Jeg fikk heldigvis hjelp av en rutinert kar her til å skaffe noe småsnæcks jeg trengte.

8971688[/snapback]

Tror jeg skal begynne å selge mere på bruktmarkedet, det har vært en særdeles god måned :yes: Begynner å hope seg litt opp, men skal ikke ta det før uti uka.

 

Tenkte å selge noen ikke så alt for gamle pakkeløsninger (psu+hk+gpu+cpu)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...