Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet noen om hvordan det blir skatte og inntektsmessig dersom en data reperasjons-sjappe bruker noen deler som de har funnet på sånne plasser og bruker dem i jobber som de så selger videre? Man bør selvfølgelig informere kunden om hvor komponenter er fra og kun bruke dem dersom kunden har valgt det...

8919596[/snapback]

 

Driver man med slikt så pleier man og få ett lass med vrak-maskiner som kundene ikke

gidder og ta med seg eller som de ber deg ta hånd om. Jeg tviler sterkt på at man trenger noen tillatelse fra politiet for og tilby rep med brukte deler i de tilfellene at man ikke kan skaffe nye deler og tar de fra huggemaskinene.

I og med at delene ikke har noen innkjøpsverdi så vil jo hele deleprisen være fortjeneste for selger, ikke noe problem med dette i forhold til bokføringen.

Lenke til kommentar
Vet noen om hvordan det blir skatte og inntektsmessig dersom en data reperasjons-sjappe bruker noen deler som de har funnet på sånne plasser og bruker dem i jobber som de så selger videre? Man bør selvfølgelig informere kunden om hvor komponenter er fra og kun bruke dem dersom kunden har valgt det...

8919596[/snapback]

 

Driver man med slikt så pleier man og få ett lass med vrak-maskiner som kundene ikke

gidder og ta med seg eller som de ber deg ta hånd om. Jeg tviler sterkt på at man trenger noen tillatelse fra politiet for og tilby rep med brukte deler i de tilfellene at man ikke kan skaffe nye deler og tar de fra huggemaskinene.

I og med at delene ikke har noen innkjøpsverdi så vil jo hele deleprisen være fortjeneste for selger, ikke noe problem med dette i forhold til bokføringen.

8944894[/snapback]

 

Jeg nevner Whitebox og greentech

Lenke til kommentar

Her sier dem:

"Er detta lov da?"

"Vi har ikke noe imot det egentlig, men det er ikke trygt å være her.. så vi må be dere gå."

 

Så her blir vi jagd for vår egen sikkerhet.. for gjennvinnings stasjonene vil ikke ha noe søks mål fra skrot samlere som skader seg på "jobb" :p

Lenke til kommentar

Greentech selger jo egentlig brukt datautstyr for kunder og.

 

Altså de tar en viss del av prisen de får for maskinen og resten går tilbake til de som leverer utstyr til de. Fungerer ivertfall slik i en del tilfeller. Er nok litt ymse ute og går der.

 

Drkangel: Ta deg en tur til gjevinningstasjonene og lever inn en erklæring på at hvis du skader deg så skal du ikke saksøke dem eller noe slikt. Så burde det gå greit tror du ikke :p

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Jeg nevner Whitebox og greentech

8944923[/snapback]

 

Nå er det jo en viss forskjell på og ha noen huggemaskiner og firmaer som omsetter brukt utstyr for mange millioner.

I og med vi snakket om småskala salg så betviler jeg sterkt at man trenger skraphandlerbevilgning.

Lenke til kommentar

Trur ikke det hadde hjelpa så mye.. han ene kameraten min har vært så mye på den ene plassen at hver gang han blir tatt så hører han en gubbe som skriker: ER DET DEG IGJEN!?!?! Lærer aldri du..

Og på den andre plassen har dem begynt å ta bilder av folk som kommer og roter :roll:

Men om det blir en ledig jobb der snart så kommer jeg til å søke :p for da kan jeg gå mens det er åpent og da kan dem jo heller ikke si noe.

Lenke til kommentar

Lenge siden sist jeg tastet her nå, men her kommer dagens funn. Del 2 kommer senere i dag.

 

AMD K6-2 500 MHz. Link 2.

Tyan S1598 Trinity 1 MB synkronisert L2 (VIA Apollo MVP3)

Creative Graphics Blaster RIVA TNT AGP (16 MB, 90/110 MHz, DX6)

Trident 4DWave NX med optisk og coax-modul

Adaptec AIC-7850P Fast/Wide SCSI-2

Realtek RTL8029(AS)

Western Digital WD205AA (20 GB, 5400 rpm, 2 MB cache, 9.5 ms, ATA/66)

Seagate Medalist 6531 (6.5 GB, 5400 rpm, 128 kB cache, 11.5 ms, ATA/66)

Pioneer DR-U16S SCSI (36x)

Sony CDU9428S SCSI

Chieftec Dragon DG-01W

Windows 98, Office 2000 Premium, Norton AntiVirus 2001 Professional m.m.

Lenke til kommentar

Har nå testa kvm switchen.. men bildet flimrer noe jævlig når den er kobla til en pc.. Kan være fordi jeg bruker lcd skjerm?

Er en relativt gammen switch trur jeg.. for den har både liten og stor tastatur plugg, og den har både ps2 og serial port for mus.

 

Har testa med 2 forskjellige kabelsett for å utelukke feil i kabelsettet.. Har også prøvd alle 8 tilkoblingene.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Jeg har redda en Dell OptiPlex GX150 fra graven. Den har Pentium 3, 256 mb ram, 20 gb hdd, og kjører windows 2000. Virker overraskende responsiv. Lurer på om det er bryet verdt å oppgradere den med mer og raskere ram, usb2 kort, og en dvd-spiller for filmvisning. Fikk med en god trinitron skjerm også.

 

Er ny på dette med mekking på gammel hardware, noen tips til hva man kan gjøre og hvor man kan skaffe delene til den greia (i tillegg til el-retur, selvsagt)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...