Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk un0kai.

Og vis du lurte: ikke jeg som var utålmodig, det var bitchen...

Nå skal jeg få fyrt opp viftestyriinga og det andre jeg fikk av deg, skal ta en titt på de kjølerene også.

Men un0kai: En ting lurer jeg på, jeg fikk noe pci greier av deg(en greie som tar en pci utgang(på kabbis) ikke på hk. , ka det er for noe?, og den snakka greia, som jeg kunne plugge inni med 2-pin inni den pci tingen.

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar

Jeg var innom elkjøp på Lade i Trondheim og kjøpte meg TV i dag. Ved pakkeutleveringa fikk jeg øye på en haug med ting som tydelig var el-retur. Der sto det et lekkert lite mini-kabinett med PentiumIII-logo og CD-brenner. Tenkte jeg skulle plukke med meg den men spurte fyren i utleveringsluka først. Han sa kontant "Nei, det skal destrueres, vi får ikke en gang plukke med oss noe av det selv. Alt skal til destruksjon". Så jeg er ikke imponert over holdningen til Elkjøp her. Hvis det er noen som er litt frekke og har lyst på en liten, lekker og sikkert stillegående Pentium III PC så må dere gjerne for min del ta en tur innom Elkjøp på Lade i dag og forsyne dere når fyren ikke er til stede i luka.

Anyway: Det er en glede å få ut den ødelagte TVen og inn en flat og fungerende TV. Sitter her og stiller inn kanaler og setter meg inn i menyer osv.

PS. Hvis det er noen som ar lyst på diverse ISA-kort (2x 10Mbit nettverkskort, 1x ISDN-kort, og 1x Lydkort) eller floppykabler eller 40-leders ATA33-kabler (passer fint til CD/DVD-brennere) eller en gammel Pentium-prosessor så kan de komme innom meg i Trondheim å få det gratis. (Send PM)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Tusen takk un0kai.

Og vis du lurte: ikke jeg som var utålmodig, det var bitchen...

Nå skal jeg få fyrt opp viftestyriinga og det andre jeg fikk av deg, skal ta en titt på de kjølerene også.

Men un0kai: En ting lurer jeg på, jeg fikk noe pci greier av deg(en greie som tar en pci utgang(på kabbis) ikke på hk. , ka det er for noe?, og den snakka greia, som jeg kunne plugge inni med 2-pin inni den pci tingen.

5546047[/snapback]

hehe, kvinnfolk :mad: , den pci braketten er til justering av følsomhet på microfonen og av på til inverteren til katodene... btw. en av kanalene på viftestyringen er helt mongo av og til, er en av de to i midten men husker ikke hvilken lenger ;) "snakka greie" vet jeg ikke hva er? :p kansje det er inverteren?

Lenke til kommentar

Fant en gammel harddisk i dag. Litt gøy å se hvor voldsomt utviklingen har gått :) Aner ikke hvor mange megabyte denne er på, men vil tro at det er lite. Det ramponerte kabinettet den var i, stod det 1984 på, og merket med "OBS 19.5 kg!"

Noen som kan si hvor stor den er? 20 megabyte kanskje?

Bilder av harddisk-klumpen

Har tidligere bare sett en harddisk som var større, men vet ikke om det var en ekte harddisk eller en utstillingsmodell. Den hadde plexivindu, og en motor som såg ut som en stor 3-fase-motor. Den var merket med 2mb. Må vel ha vert en modell?

Lenke til kommentar

Og der tok min kjære venn, Packard Bell PSU(jævlig stabil greie) på omtrent 230-250Watt kvelden. Etter at Jeg kobla til det meste jeg fikk av un0kai :(.

Noen i bergens området som har en grei 300w PSU jeg kan få?

Vis jeg må kjøpe, så kan jeg bare slutte å spare til CM Stacker, får aldri råd i denne farten.

Men , jeg skal finne meg noe avisbud jobb imorgen uansett(ihvertfall se), og da blir det vel litt peng.

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar
Jove: Morsomt monster det der. Hvis det er av typen med magnetisk styrt aktuator (lesearmene) så tipper jeg du kan finne gigantmangneter i den.

Se forsåvidt en egen tråd om dette:

Eldgamle harddisker -> nytt bruksområde (bilder)

5546614[/snapback]

Helt riktig, 2 stk firkantede STERKE magneter =)

Noen som kan tenke seg hvor stor en slik harddisk kan være? Den har 4 plater. Sansynligvis fra rundt 85.

Lenke til kommentar
Noen som kan tenke seg hvor stor en slik harddisk kan være? Den har 4 plater. Sansynligvis fra rundt 85.

5547337[/snapback]

Jeg googlet nummeret på siden av harddisken og fant dette:

HDD 31MB 5.25" full height Manufactured by IBM (UK) Ltd, Havant, England. 270187-ESP185-38  Type 0665  B/C 046493838

Sequence no. 990383829  Ship serial no.  020665-38570050791

Så jeg tipper den er 31 MB :)

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg får ta meg en sykkeltur rundt om kring imorra da, med sekken på ryggen :D

Har tatt til meg litt mot, og skal ta turen både til elkjøp og litt andre steder :D

Hva burde jeg ha med meg?, jeg kan ta med alle skrujernene vi har, så kan jeg ta med meg den elektriske.

noe mer jeg trenger?

Lenke til kommentar

Dagens fangst

Maskin (fullt fungerende) med P3 500MHz 256 minne, lydkort, nettverkskort cd leser osv + en maskin bestående av Athlon 1GHz med 256 minne, Cd brenner, Cd leser, Lydkort, Nettverkskort, USB kontroller osv også denne fungerer knall.

Vil nå påstå at dette var en god dag :)

Lenke til kommentar
Hva burde jeg ha med meg?, jeg kan ta med alle skrujernene vi har, så kan jeg ta med meg den elektriske. noe mer jeg trenger?

5548560[/snapback]

Her er mine fangstredskaper:

post-3851-1139013589_thumb.jpg

Stjerneskrujern, flatskrujern, tang til å klippe vriene ledninger, lommelykt og en plastpose for å ta med seg deler i.

Til sykling kan være kjekt med store papirposer ala det man får på IKEA. Mini-kabinetter passer akkurat oppi disse posene og er ganske lette å sykle med på styret.

Lenke til kommentar

Etter dagens runde fant vi opp noe iallefall. Jeg ble eier av en Celeron 700MHz PGA370(tror jeg) CPU :D Og et tilhørende Gigabyte kort (som jeg skal teste). Og et par AGP skjermkort (et jeg kasta pga. rust) hvor det ene hadde passiv kjøling :) Vil si at dagens største fangst var Celeron prosessoren, den tror jeg vil komme nytte til en Linux Server :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...