Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Sinnsykt bra funn igjen ArticOC!

Jeg har enda ikke funnet en ordentlig forsterker. Finner mye annet rart HiFi, men forsterkere virker det som om folk ikke kaster så mye av.

Men nok syting....

Mine siste funn:

Tandberg 3400x 2 kanals spolebånd spiller, med innebygget forsterker og 2 små høyttalere.

Perfekt til å leke seg med i øvingslokalet. Har ikke testet den dog.

t-tb-3400.jpg

Og enda et trådløst tastatur, mangler musen og numpaden. Men tastaturet er det eneste jeg trenger til HTPCen min egentlig.

Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook

dinovo_cordless_desktop-564x376.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tragisk! Noen vandaler ønsker tydeligvis å ødelegge returordninga for seg selv og andre.

ArcticOC: Flott forsterker :thumbup:

aspstein: Rart at folk kaster et så nytt og bra tastatur. Reklamasjonsretten gjelder garantert fortsatt og Logitech har også en god garanti på topp-produkter som det der.

Lenke til kommentar

er så jævli unødvendig av folk å ødelegge sånn. merker på elkjøp i kongsberg at folk liker å ødelegge, finnes nesten ikke noe som henger sammen der.

Men på RH data, så virker det som om de er glad for plukkere. der ligger ting nesten dantert oppe i kurvene, stabla med fint mellomrom, slik at folk kan kikke gjennom uten å rote. Er nesten litt koselig å sette seg ned der å kikke på tingene :) litt kjipt at det er så lite der, virker ikke som om folk kaster veldig mye.

Sendte de en mail ang lov om plukking, men fikk aldri noe svar, så det er vel litt sånn "de som tier samtykker :) "

Lenke til kommentar
aspstein: Rart at folk kaster et så nytt og bra tastatur. Reklamasjonsretten gjelder garantert fortsatt og Logitech har også en god garanti på topp-produkter som det der.

8930681[/snapback]

Sikkert kastet av bedrift. Når det ryker trenger man nytt med en gang, og det er lettere å bare kjøpe nytt og kaste, enn å begynne å dille med reperasjon på garanti, etc. Samme årsak til at det ligger så ufattelig mange laptoper, mobiler og lignende på Gardermoen. Enklere å bare kjøpe ny og sende krav til forsikringsselskapet, særlig dersom man er på firmareise, og trenger laptop dit man skal.

Lenke til kommentar
Vet noen om hvordan det blir skatte og inntektsmessig dersom en data reperasjons-sjappe bruker noen deler som de har funnet på sånne plasser og bruker dem i jobber som de så selger videre? Man bør selvfølgelig informere kunden om hvor komponenter er fra og kun bruke dem dersom kunden har valgt det...

Men man må jo sende inn kvitteringer på hva som er kjøpt inn og hva som er solgt ut, men om man får ting på denne måten har man ikke papirer på det og det kan like gjerne være tjuvgods som gjenbruk av kassert utstyr... blir det til at man skriver kostnaden på komponenten inn på kunden sin kvittering som timespris istedenfor kjøp av vare f.eks?

8919596[/snapback]

Bedriftem skal være godtkjent av politiet for å selge brukt utstyr.

Da skal man bare ta mva av det beløpet som er over innkjøpsprisen.

Når det gjelder slike varer, blir det sikkert bare mva på hele summen.

Så får vi bare håpe at alle slike butikker opplyser om dette.

8929678[/snapback]

Jepp :)

Man må ha s.k brukthandelbevillig fra politiet.

http://www.lovdata.no/all/tl-19991222-105-0.html#2

Selvkostpris ligger i bunnen, dvs. om prisen er 0,- så skal MVA legges på hele sluttsummen. Hvis man må betale noe for bruktedeler, ting og tang så beregnes MVA av differansen mellom innkjøps/utalgspris(avansen) såvidt jeg husker riktig.

Økt gjenbruk er en av nasjonale målsetninger og bør fremmes ytterligere her på berget.

Lenke til kommentar

Lovlig ... tjaaa... det er det vel strengt tatt ikke hvis man ikke har fått tillatelse til det

Det skader jo aldri å spørre om du får lov til å plukke, det verste som kan skje er at de sier nei. Noen her har hevdet at det er lettere å få lov om du ber om å få se etter noe spesielt, kjøler til en gammel prossessor eller noe slikt, enn om du bare ber om å få se om det finnes noe av interesse der.

Lykke til!

M.

Lenke til kommentar

fawk hr salangli.. du traff på en akkurat lik en som jeg hadde way bakk in the 80'ies :lol:

morsomt funn.. iaf i min bok :D

tror jeg har donkey kong til det liggende på kassett en eller annen plass..

var også ute en tur i kveld, men det var rimelig støvsugd overalt. fant noen matrox pci skjermkort som jeg fiska med meg. kan være kjekt å ha ved multiskjerm oppsett på litt eldre bokser :)

MrM

Lenke til kommentar
Dette blir det tredje NAD produktet jeg har funnet og også fikset til nå i år  :w00t:

Fant den på Expert`en på Lagnes og den eneste feilen var at det var kabelbrudd ved inngang av kabinett  :p  Kjørte også en liten service på potensiometerne før jeg lukket saken, sprutet renseveske inn i service hullene for å fjerne oxidasjon/smuss. Den spiller nydelig nå og er ellers ganske så strøken. Det er den perfekte PC forsterkeren i kombinasjon med noen små monitor høytalere :)

NAD 3225PE stereo amplifier

Specifications :

PRE-AMP SECTION :

-::- Tone controls : Treble 7dB at 10kHz -::- Bass : 10dB at 50Hz

POWER AMP SECTION :

Continuous output power into 8ohms* : 25W [ 14dBW ] -::- Rated distortion [ THD 20Hz - 20kHz ]: 0.03%

-::- Clipping power [ maximum continuous power per channel ] 40W -::- IHF Dynamic headroom at 8ohms : +4dB

-::- IHF dynamic power [ maximum short term power per channel ] at 8ohms: 60W [ 18dBW ] -::- IHF dynamic headroom at 4ohms: 85W [ 19dBW ]; at 2ohms 90W :thumbup: [ 19.5dBW ]

-::- Damping factor [ ref. 8ohms, 50Hz ]: > 50

-::- Frequency response : 12Hz - 45kHz +0, -3dB -::- Signal / noise ratio [ ref. 1W ]: 100dB ; ref. rated power 25W : 114dB -::- THD [ 20Hz - 20kHz ]: < 0.03%

PHYSICAL SPECIFICATIONS :

-::- Dimensions [ W x H x D ] : 420 x 109 x 273mm -::- Net weight: 5.5kg -::- Shipping weight : 6.8kg -::- Power consumption : 150W

8929610[/snapback]

Hva slags renseveske / -spray brukte du? Har en relativt strøken Nad 3240PE, men den skraper litt i volumkontrollen og har litt dårlig kontakt i utgangsvelgeren (A/B og A+B).

Lenke til kommentar

Se hva jeg fant da :D

En H|H electronics VX-420

Noen bilder :

mini-P6230151.jpg

mini-P6230154.jpg

mini-P6230155.jpg

mini-P6230156.jpg

Yter 2 x 240 w i 4 ohm ....

den har en liten overleder fra kanal 1 ---> kanal 2

men har funnet feilen ..

tenker at jeg tar full service på den en dag så blir den så god som ny ;)

Mvh

-Djgunnah

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar

Gjorde noen funn idag også gitt :)

2 stk mulitfunksjons HP printere.

Den ene var omtrent tom for blekk, og den andre funker ikke scanneren som den skal på, så den henger seg opp i oppstarten.

Er 2 helt forskjellige printere, men joggu brukte dem samme patroner, så jeg flytta over fra den som ikke funker og over på den andre, og vips, da skrev den igjen.. men merker at det er noe rart med fargene, er sikkert bare lite blekk.

Fant også en 8 ports KVM switch, er en eldre type.. er 19" rack størrelse. Den heter Cybex Autoview Commander, med nok av kabler, er ihvertfall 10-12 kabel sett til den i forskjellige lengder.

2 p3 servere (1x HP og 1x Compaq), dual cpu mulighet.. men disse serverene var så digre og tunge at jeg ikke orka å ta dem med, har heller ikke plass.

Var 1x 850 mhz slot cpu i hver. men jeg tok bare ram brikkene.. den ene var det 1x 512mb og 2x 128 mb brikker i, den andre hadde 2x 128 om jeg ikke husker feil.. alt er 133mhz sd-reg ram.

Fant også 2 andre 128MB brikker.. 133 mhz det også.

Nappa også med meg 2 socket 370 cpuer, p3 800mhz og celeron 800mhz.

1 optisk microsoft mus, og 2 etterlengtede logitech sendere til tastatur/mus.. den ene er for begge deler, mens den andre bare er for mus. Men dem er helt like av utseende, eneste foskjellen er at den som er for begge har 1x ps2 plugg og 1x usb.. mens den andre kun har 1x usb.

Og ellers var det vel ikke så mye å nevne.. lå mye helt nye kabler der.. gameport splittere, gameport forlenger kabler, scsi kabler osv.. lå i orginale esker.. men orka ikke bære det med.

Var også en lexmark multifunksjons printer der, men den var så møkkete og det hørtes ut som om det var noe sand i den, så den fikk bli igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...