Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

fant et gigabyte GA-8SGXL, stod i en fujitsu siemens, sammen med dvdrom, skjermkort, disk, og minne. Endelig fått testet det og alt virker.

cpu er en p4 mobile på 3ghz :w00t:

måtte teipe fast en vifte til kjøleren dog men det er bare foreløpig.

ram er 2 x 256mb 400mhz

disk er 60gb wd

9e3bb17004.jpg

denne blir trolig lånt bort til en kar jeg bor i samme hus med, hvis jeg da ikke gir den til faren min...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du skal få høyere spenning (Volt) , kobler du panelene i serie.

Hvis du skal få mer strøm (Ampere) , kobler du panelene i parallell.

8911189[/snapback]

Jepp jeg vet, men det virket ikke slik på de 3 panelene jeg testet i full fart. Gikk like tregt med 3 som det gjorde med ett panel. Prøvde både i serie og i parallell, men liten forskjell. :/

Lenke til kommentar

Første runde av storfunnet i hus :)

I stk Fujitsu Siemens Scaleo 600, skal være en 3,noe GHz intel i den, 512 MB RAM:

post-51619-1182442726_thumb.jpg

post-51619-1182442758_thumb.jpg

En liten HP Laserjet 6, alltid kjekt å ha (hadde en til som broren min har fått som takk for hjelp)

post-51619-1182442806_thumb.jpg

Og, det heftigste: 2 x Dell servere. den ene med 2x1GHz prosessor, den andre uten prosessorer:

post-51619-1182442853_thumb.jpg

Nydelig?

post-51619-1182442876_thumb.jpg

Redundante strømforsyninger, plass til 6 hotswap disker... 9 vifter (regner med at rusegropa på Gardermoen er stillferdig i sammenlikning) Det kjedelige er at de er dyre å få skikkelig liv i, bruker SCSI-disker, ECC sd-ram... Men tror nok en av dem vil få et langt og godt liv som server her i huset.... :)

Mer følger...

M.

Lenke til kommentar
Hvor var det du gikk for å slå kloa i disse mesterverkene?

8914661[/snapback]

Det var de som slo kloa i meg (sånn sett blir jeg vel nesten diskvalifisert herifra...)

Vi har endel gammelt datautstyr vi gir bort:

(Hentet) 1x Fujitsu-Siemens Scaleo 600, P4 2.6GHz, 512MB DDR

1x Evercom P4 1.3GHz, 2x256+2x64MB RDRAM

1x IBM NetVista P4 1.8GHz

2x Compaq Deskpro P-III 450MHz

1x Compaq Presario PIII

1x Compaq Deskpro PII

1x Compaq Deskpro Pentium

1x HP Netserver E60 PIII med 10/20GB streamer

1x AOpen HX08 (med stooort hull i siden) med ASUS A7V hovedkort og 1.3GHz AMD prosessor

(Hevet) 5x Tastaturer

(Hevet) 2x 15" CRT-skjermer (Hyundai 5870)

(Hevet) 1x 17" CRT-skjerm (Siemens)

1x 19" CRT skjerm (ViewSonic E95)

1x Lexmark Optra Rt+ laserskriver

(hentet en gitt bort en) 2x HP LaserJet 6P laserskriver

--klipp --

EDIT: Utstyret har nå blitt hentet. Antar at  mysjkin  gir en tilbakemelding her på tråden om det var verdt bryet.  :)

8832317[/snapback]

Ja, det var det! :)

I tillegg til listen dukket de to dell-serverene opp... :) regner med at compaqene blir plassert på elretur etter at eventuelle interessante deler er plukket av...

Edit: Mine kommentarer i parantes i sitatet. De maskinene det ikke står noe om er lagret hos broren min.

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Jøss, det er jo kult i så fall :) Har ikke boota dyret ennå, litt feil tid på året å finne den slags ting... :)

M.

Edit : et gigabyte GA-8SGXL. Fikk Bootet maskinen en gang, da satt det i en Winternals boot-cd, tok ut den og prøvde å boote på nytt, men da fikk jeg beskjed om bios check sum error og å sette inn en boot-diskett ! :dontgetit: Får prøve meg med litt feilskjekking, og biosresetting...

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Var en rudne idag.. siden jeg visste at det lå noen gocart rammer i metall returen :p så da tok jeg like så godt en tur på el-returen også..

Endte opp med en fujitsu siemens laptop.. p3, 850 mhz, 256 mb ram, 20 gb disk og dvd-rom.

Pc'n er knust, men ser ut som om ram, cpu, nettverks kort og muligens hovedkortet har klart seg.. mulig disken også, men den har fått en smell med hammer/slegge og har blitt noen mm lavere på en liten del av den.

Men skjerm, dvd-rom, floppy og "kabinettet" er helt ødelagt.

Men skal ihvertfall flytte CPU og ram brikka over på en anna pc jeg har her.. så får jeg se om jeg tester hovedkortet.. kan sikkert brukes til et eller anna rart :p

Dro også med meg en oppladbar gressklipper.. denne starta fint :p skal ta ut elekttronikken, motoren og batteriet og se om jeg kan bygge noe rart av den.

Fant også en parabol tuner som det satt en Conax CAM i.. denne får jeg sikkert noen kr for om den funker.

Og det var vel alt for denne gang :p

*Edit*

Da har jeg testa delene litt.

CPU'en funker som bare det i min laptop :thumbup:

RAM brikka funka ikke i min pc, men vet ifra før at den er kresen på brikker over 128 mb, trur jeg må ha 100mhz brikker for at den skal ta dem.

Nettverks kortet passer, men har andre tilkoblinger så jeg gadd ikke teste det.

Harddisken hadde fått en så kraftig smell at motoren ikke klarte å dra rundt plata.

Og hovedkortet hadde fått mer julig enn jeg trudde, for under en teip bit som var på hovedkortet var det to chipper som hadde løsna + at det ser ut som om hele kortet er bøyd.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Utrolig mange fine funn i det siste, skjønner ikke at folk hiver pcer på over 2ghz....

8919224[/snapback]

Kan se ut som om det var noe krøll med den, da... Men allikevel! Og i værste fall er det en diger fin kasse, FS strømforsyning, DVD RW en prosessor og et vifteløst skjermkort :) (jeg spiller ikke noe som krever særlig mer av skjermkortet enn kabal...)

M.

Lenke til kommentar

Vet noen om hvordan det blir skatte og inntektsmessig dersom en data reperasjons-sjappe bruker noen deler som de har funnet på sånne plasser og bruker dem i jobber som de så selger videre? Man bør selvfølgelig informere kunden om hvor komponenter er fra og kun bruke dem dersom kunden har valgt det...

Men man må jo sende inn kvitteringer på hva som er kjøpt inn og hva som er solgt ut, men om man får ting på denne måten har man ikke papirer på det og det kan like gjerne være tjuvgods som gjenbruk av kassert utstyr... blir det til at man skriver kostnaden på komponenten inn på kunden sin kvittering som timespris istedenfor kjøp av vare f.eks?

Lenke til kommentar

Dette blir det tredje NAD produktet jeg har funnet og også fikset til nå i år :w00t:

Fant den på Expert`en på Lagnes og den eneste feilen var at det var kabelbrudd ved inngang av kabinett :p Kjørte også en liten service på potensiometerne før jeg lukket saken, sprutet renseveske inn i service hullene for å fjerne oxidasjon/smuss. Den spiller nydelig nå og er ellers ganske så strøken. Det er den perfekte PC forsterkeren i kombinasjon med noen små monitor høytalere :)

NAD 3225PE stereo amplifier

Specifications :

PRE-AMP SECTION :

-::- Tone controls : Treble 7dB at 10kHz -::- Bass : 10dB at 50Hz

POWER AMP SECTION :

Continuous output power into 8ohms* : 25W [ 14dBW ] -::- Rated distortion [ THD 20Hz - 20kHz ]: 0.03%

-::- Clipping power [ maximum continuous power per channel ] 40W -::- IHF Dynamic headroom at 8ohms : +4dB

-::- IHF dynamic power [ maximum short term power per channel ] at 8ohms: 60W [ 18dBW ] -::- IHF dynamic headroom at 4ohms: 85W [ 19dBW ]; at 2ohms 90W :thumbup: [ 19.5dBW ]

-::- Damping factor [ ref. 8ohms, 50Hz ]: > 50

-::- Frequency response : 12Hz - 45kHz +0, -3dB -::- Signal / noise ratio [ ref. 1W ]: 100dB ; ref. rated power 25W : 114dB -::- THD [ 20Hz - 20kHz ]: < 0.03%

PHYSICAL SPECIFICATIONS :

-::- Dimensions [ W x H x D ] : 420 x 109 x 273mm -::- Net weight: 5.5kg -::- Shipping weight : 6.8kg -::- Power consumption : 150W

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Vet noen om hvordan det blir skatte og inntektsmessig dersom en data reperasjons-sjappe bruker noen deler som de har funnet på sånne plasser og bruker dem i jobber som de så selger videre? Man bør selvfølgelig informere kunden om hvor komponenter er fra og kun bruke dem dersom kunden har valgt det...

Men man må jo sende inn kvitteringer på hva som er kjøpt inn og hva som er solgt ut, men om man får ting på denne måten har man ikke papirer på det og det kan like gjerne være tjuvgods som gjenbruk av kassert utstyr... blir det til at man skriver kostnaden på komponenten inn på kunden sin kvittering som timespris istedenfor kjøp av vare f.eks?

8919596[/snapback]

Bedriftem skal være godtkjent av politiet for å selge brukt utstyr.

Da skal man bare ta mva av det beløpet som er over innkjøpsprisen.

Når det gjelder slike varer, blir det sikkert bare mva på hele summen.

Så får vi bare håpe at alle slike butikker opplyser om dette.

Lenke til kommentar
fant et gigabyte GA-8SGXL, stod i en fujitsu siemens, sammen med dvdrom, skjermkort, disk, og minne. Endelig fått testet det og alt virker.

cpu er en p4 mobile på 3ghz   :w00t:

måtte teipe fast en vifte til kjøleren dog men det er bare foreløpig.

ram er 2 x 256mb 400mhz

disk er 60gb wd

denne blir trolig lånt bort til en kar jeg bor i samme hus med, hvis jeg da ikke gir den til faren min...

8911293[/snapback]

Genitalt funn :w00t: Gratulerer!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...