Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

labert utvalg på elkjøp ikveld :p

men fant 2 stk psu en annen plass, skrudde ut viftene og etterlot resten hos elkjøp

 

det var 2 skrapnisser ved elkjøp når jeg kom dit men de forsvant fort når jeg kom...

 

pluss jeg fant en slik liten boks man har et Secure Digital minnekort i

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar
jeg har vert på klassetur på groru i oslo og se hva som sto inne på verkstedet :dribble:

men jeg kunne ikke ta med meg noe, vi var jo på klassetur :(

 

post-224-1109655413_thumb.jpg

post-172-1109657296_thumb.jpg

8846883[/snapback]

de eskene som ligger i første bur så veldig fristende ut :!:

8847551[/snapback]

 

 

ja såg ut som det låg en ups der og

Lenke til kommentar
Det skal være 3 ok laserskrivere i det, en 2,4 GHz maskin, en god del ca 1,5 GHz maskiner, hvorav to dell-servere med dual CPU hovedkort (slik det er satt opp nå skal en være dual og den andre CPU-løs, får nok til en løsning der)

8841449[/snapback]

Det som er litt dumt med de Dell-boksene er at de krever egne "kontrollerkort" for hver CPU. Jeg lurer litt på om ikke de kortene egentlig bare er til for å låse eventuelle oppgraderinger til Dell. Man får de sikkert ikke andre steder. Jeg lurte i alle fall veldig på hvorfor serveren ikke ville starte da jeg flytte en CPU over fra den andre serveren og ikke var klar over dette med kontrollerkortet :)

Lenke til kommentar
Det skal være 3 ok laserskrivere i det, en 2,4 GHz maskin, en god del ca 1,5 GHz maskiner, hvorav to dell-servere med dual CPU hovedkort (slik det er satt opp nå skal en være dual og den andre CPU-løs, får nok til en løsning der)

8841449[/snapback]

Det som er litt dumt med de Dell-boksene er at de krever egne "kontrollerkort" for hver CPU. Jeg lurer litt på om ikke de kortene egentlig bare er til for å låse eventuelle oppgraderinger til Dell. Man får de sikkert ikke andre steder. Jeg lurte i alle fall veldig på hvorfor serveren ikke ville starte da jeg flytte en CPU over fra den andre serveren og ikke var klar over dette med kontrollerkortet :)

8857055[/snapback]

 

 

Hvilket kontroller kort ?

 

 

Det jeg vet er at dell bruker egene VRM`er som er veeldig spessiel ...

men de kan lett skaffes på Ebay.com

 

Men jeg har ikke hørt om at de buker egene kontrollerkort ...

 

Kan du utdype litt mer :yes:

 

 

-Djgunnah

Lenke til kommentar

De fleste dual socket 603 og socket 604 maskiner bruker VRMer som du kan bytte ut. Det samme gjelder for endel eldre slot 1 maskiner med flere CPUer og noen dual socket 370 maskiner. Er ikke noe eget system som Dell eller noen andre har funnet på dette her.

 

Og ja de skaffes lett fra ebay, eller du kan kjøpe til de fleste maskiner (untatt Dell) fra feks MK electronics.

Lenke til kommentar
Her kommer noen bilder:

Spille maskinen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-21188-1181037312_thumb.jpg

 

Ekstra kontrollene:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-21188-1181037390_thumb.jpg

 

Og til slutt spillene:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-21188-1181037444_thumb.jpg

 

Så, er det noen som vet om det er blitt noe samleverdi på dette?

Evt hvilket merke dette er?

8786949[/snapback]

 

Er det der en Ataria maskin jeg ser? Jeg kjøper den lett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
De fleste dual socket 603 og socket 604 maskiner bruker VRMer som du kan bytte ut. Det samme gjelder for endel eldre slot 1 maskiner med flere CPUer og noen dual socket 370 maskiner. Er ikke noe eget system som Dell eller noen andre har funnet på dette her.

 

Og ja de skaffes lett fra ebay, eller du kan kjøpe til de fleste maskiner (untatt Dell) fra feks MK electronics.

8857335[/snapback]

 

Du glemte og ta med socket 7, mange av de hovedkortene hadde utskiftbar VRM, til tross for at det ikke var server hovekort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hehe beklager, det visste jeg ikke.

Og ja det er ikke bare serverhovedkort som har utskiftbar VRM. Er ganske vanlig på kraftige workstation-maskiner også.

8858767[/snapback]

 

Nå blir dette litt OT, men likevel:

 

Jeg har også sett VRM moduler selv på ganske standard socket 7 hovedkort,

 

hovedkortet i maskina som fattern satt på for over et tiår siden hadde en slot for VRM modul, og hovedkortet hans var et helt standard hovedkort...

 

På dynga har jeg også sett utallige maskiner med socket 7 og VRM moduler og de maskinene var helt standard maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...