Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva hvis du blir tatt da? hva gjør de da? anmelder deg for tyveri elns?

8825235[/snapback]

Det er bare å la de anmelde deg, jeg tror saken ville bli raskere henlagt av politiet enn både voldtekt og drap :p

Så lenge området ikke er avlåst og det heller ikke står noen skilt om at plukking er forbudt så tror jeg man stiller sterkt.

En annen ting er at dette er miljøvern i praksis og de moralske verdiene står veldig høyt. Det hadde ikke vært lett å ført en rettsak mot "miljøvernidealister", særlig ikke når ingen større skjede var skadd!

Jeg er forøvrig medlem av miljøpartiet de grønne, så jeg har kortene mine på det tørre ;)

Lenke til kommentar

Vel, det virker som folk går helt bananas om våren.

Dro innom for å kaste noe selv da jeg fant disse i dag :love:

- MSI TV@nywhere, med fjernkonroll

- En grei liten socket-370 kjøler

- Adaptec Serial ATA kontroller (SATAConnect 1205SA)

- 512MB SD-RAM fra TwinMos

- Creative soundblaster (SB AudioPCI 128 CT4810 )

- Geforce 3 Ti500 64MB fra ASUS

Lenke til kommentar

%&)(/¤!!

jeg var jo også ute en tur i går, men da lå det ingenting godis der...

hehehe.. må vel bare bøye meg i støvet for sjefen sjøl :D

ps: fant en hp laserskriver som jeg grabba med meg. ikke fått testa den enda, men det kan jo være greit med noe som er rimelig i utskriftskostnad. heh.. fruen skriver stadig vekk ut cheats til sims2 :D

MrM

Lenke til kommentar
%&)(/¤!!

jeg var jo også ute en tur i går, men da lå det ingenting godis der...

hehehe.. må vel bare bøye meg i støvet for sjefen sjøl :D

ps: fant en hp laserskriver som jeg grabba med meg. ikke fått testa den enda, men det kan jo være greit med noe som er rimelig i utskriftskostnad. heh.. fruen skriver stadig vekk ut cheats til sims2 :D

MrM

8828210[/snapback]

Hehe.. fant alt på el-kjøpen i 7tia i kveld. Rart polakkene og alle de andre ikke hadde ribba sakene før jeg kom?! :hmm: Dreier seg sikkert om noen som hadde kasta like før jeg kom, "litt" flaks må man jo ha ;)

Lenke til kommentar

Fant en stor pose med diverse kort, harddisker og miks. Er dette noe som kan brukes tro.

Tidligere har jeg funnet en amiga og en eske med dataspill av gammel type, spilene er ubrukt noen på cd og andre på disketter, museum eller kaste igjen?

:roll:

Lenke til kommentar
Fant en stor pose med diverse kort, harddisker og miks. Er dette noe som kan brukes tro.

Tidligere har jeg funnet en amiga og en eske med dataspill av gammel type, spilene er ubrukt noen på cd og andre på disketter, museum eller kaste igjen?

:roll:

8831949[/snapback]

Hvis du skal kaste noe av det, så kast det i retning meg :p

Lenke til kommentar

Har lenge vurdert å kjøpe meg en ny skjermkortvifte da den jeg hadde bråka som en brøleape på speed. Tilfeldigvis var jeg og en kompis på jakt etter en strømforsyning til en webserver/overvåkingsPC vi skal lage, og fant en Yate Loon 80mm vifte. Prøvde den på 12 V først, og den bråka litt vel mye, men på 5V gikk den veldig pent og stille, og kjøle GPU'en min mye mye mye bedre enn den originale! Moro hva man kan få til bare man prøver bittelitt.

Andre morsomme funn på samme sted:

- haugevis med fungerende HD'er, største på 60GB.

- Fungerende TV-kort

- Masse morsomme kabler og adaptere som det alltid er bruk for.

- USB-hub'er

- en 500kV oljekjølt trafo :dribble:

Lenke til kommentar

Hei!

Ingen respons på første melding (#2960), så vi prøver på nytt.

Vi har endel gammelt datautstyr vi gir bort:

1x Fujitsu-Siemens Scaleo 600, P4 2.6GHz, 512MB DDR

1x Evercom P4 1.3GHz, 2x256+2x64MB RDRAM

1x IBM NetVista P4 1.8GHz

2x Compaq Deskpro P-III 450MHz

1x Compaq Presario PIII

1x Compaq Deskpro PII

1x Compaq Deskpro Pentium

1x HP Netserver E60 PIII med 10/20GB streamer

1x AOpen HX08 (med stooort hull i siden) med ASUS A7V hovedkort og 1.3GHz AMD prosessor

5x Tastaturer

2x 15" CRT-skjermer (Hyundai 5870)

1x 17" CRT-skjerm (Siemens)

1x 19" CRT skjerm (ViewSonic E95)

1x Lexmark Optra Rt+ laserskriver

2x HP LaserJet 6P laserskriver

Alle maskinene mangler harddisk, men de fleste har minnebrikker. Maskinene har ukjent status, men jeg antar de fleste fungerer - men de trenger en omgang eller tre med støvesuger og vaskeklut.

Dette gis bort samlet til førstemann som kan hente det hos oss på Ensjø i Oslo (hverdager 08:30-16:00). Endel av dette er skrot, men det er også endel brukbart for de som kan bruke litt eldre maskiner.

Hent alt sammen hos oss, plukk det du trenger, og lever resten på en EL-retur stasjon. Vi sparer jobb på det, og du får kanskje noen godbiter du kan bruke.

Ingen som har interesse av dette?

EDIT: Utstyret har nå blitt hentet. Antar at mysjkin gir en tilbakemelding her på tråden om det var verdt bryet. :)

Endret av Infolink
Lenke til kommentar
Hei!

1x Fujitsu-Siemens Scaleo 600, P4 2.6GHz, 512MB DDR

1x Evercom P4 1.3GHz, 2x256+2x64MB RDRAM

1x IBM NetVista P4 1.8GHz

2x Compaq Deskpro P-III 450MHz

1x Compaq Presario PIII

1x Compaq Deskpro PII

1x Compaq Deskpro Pentium

1x HP Netserver E60 PIII med 10/20GB streamer

1x AOpen HX08 (med stooort hull i siden) med ASUS A7V hovedkort og 1.3GHz AMD prosessor

5x Tastaturer

2x 15" CRT-skjermer (Hyundai 5870)

1x 17" CRT-skjerm (Siemens)

1x 19" CRT skjerm (ViewSonic E95)

1x Lexmark Optra Rt+ laserskriver

2x HP LaserJet 6P laserskriver

Alle maskinene mangler harddisk, men de fleste har minnebrikker. Maskinene har ukjent status, men jeg antar de fleste fungerer - men de trenger en omgang eller tre med støvesuger og vaskeklut.

Dette gis bort samlet til førstemann som kan hente det hos oss på Ensjø i Oslo (hverdager 08:30-16:00). Endel av dette er skrot, men det er også endel brukbart for de som kan bruke litt eldre maskiner.

Hent alt sammen hos oss, plukk det du trenger, og lever resten på en EL-retur stasjon. Vi sparer jobb på det, og du får kanskje noen godbiter du kan bruke.

Ingen som har interesse av dette?

8832317[/snapback]

Hadde det ikke vært for at det er i oslo hadde jeg vært der nå :)

Lenke til kommentar
Hei!

*snip*

8832317[/snapback]

Skulle gjerne hatt fingrene i dette ja, men tror dama hadde klikka om jeg kom hjem med enda mer utstyr :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...