Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du ser bare skogen for trær :p

8781706[/snapback]

Hehehe, som sagt, jeg brukte maks 3 minutter der, løp inn, fant en blå container av Denne typen fylt til randen av div kort, hoppet oppi, reiv med meg noen kort som så fancy ut, og stakk igjen :) Når jeg kom tilbake var det for mørkt til å se noe, så jeg droppa det, men det er ikke akkurat som det ikke kommer nye kort der :) Ikke flere mobbe kommentarer nå :p

Endret av Dotish
Lenke til kommentar

Er det noen gode plasser i Bergen? Jeg skal på ferie dit, og i Oslo senere etter det. Jeg skal ikke være der mer enn et par dager, så det skader ikke å gi slipp på hemmelighetene siden de ikke blir brukt lenge. Jeg går ikke i butikker lengre siden det er kun datadeler som interreserer meg, det eneste jeg tenker jeg kommer til å kjøpe i Bergen er en USB-hubb som Komplett på mystisk vis sluttet å selge, men som jeg har sjekket en butikk i Bergen fremdeles selger. :)

Lenke til kommentar

72619.jpeg

Trykk på bildet for full størrelse!

Dagens fangst:

Laptop men har plukket deler fra den og tatt;

- harddisk 40gb

- cpu AMD Athlon (vet ikke hvor rask, men cpuen er fra 2001)

- 256 mb ddr ram 333mhz pc2700

- XP Home Edition lisens

Redigert:

Link til CPU

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Heisan!

Har sittet noen (les: mangeeee) timer og lest tråden deres. Helt fantastisk. :D

Må innrømme at jeg får litt dårlig samvittighet med tanke på hva vi kaster på jobben (uten at dere får mulighet til å få tak i det... sorry). En trøst er jo kanskje at i det siste har vi blitt litt mer bevisste og nå går det meste til diverse skoleretur ordninger. :)

Det gleder meg alltid å se at ting blir brukt igjen. Det er jo for jæ.... når vi konsekvent hiver utstyr som har passert garantigrensa (stort sett tre år). :thumbdown:

Det var en periode jeg selv ikke hadde annet utstyr enn det jeg hadde fått gratis (studielån rakk ikke langt i "gamle" dager heller...). Fikk mye fra bekjente som jobbet i bransjen den gang... Tror ikke det er så gode muligheter der lenger som det en gang var, strenge rutiner overalt dessverre. :hrm:

Uansett lykke til i jakten! Har nytt historiene deres stort. :cool:

Lenke til kommentar

jadda, har akkurat kommet tilbake fra en liten raid utenfor en elkjøp butikk, og som vanlig har noen idioter vært å herpa pc'ne igjen. Var masse tøft der, var en kjempe pc der, virka som noe server greier eller noe. Men den var tilnærma knust så det var umulig å skjønne hva det var...

Fant et litt tøft skjermkort av typen Number Nine agp med dvi-i og s-video. med 64 mb sdr-ram.

dro også med meg en gammel intel pII cpu som jeg trur jeg har begynt å samle på, har en hel haug av dem :p

Lenke til kommentar

Dagens fangst:

En gammel spill konsoll, usikker på hvilket merke (står bare Video Computer Game på esken), men lurer på om det er Atari.. Den lå i orginal esken, med strøm adapter, bruksanvisning, 2 kontroller, tv kabel og switch til denne.

Den har 8 spill innebygd i minnet, + slot for spill kasetter.

Det lå også 2 kontrollere til i sine orginale esker der, disse er lagd for: Commodore VIC-20 & 64

Atari 400, 800 Home Computers

Og VCS Systems, NEC PC-6001

Også var det 3 spill i orginal eskene sine:

Tennis, Fantastic Game og Evil Attack.

Alt er brukt, men ser ikke noe spesiellt slitt ut.

Testa maskinen på flat tv'n min, men dette gikk ikke helt bra, fikk bilde, men ikke farger og veldig flimrete, hadde farger i noen sekunder i ny og ne.. Men skal teste på tv'n i stua i morgen, for det er en eldre CRT tv.

Noen som har peiling på om det begynner å bli litt samle verdi på dette? Kan godt ta et par bilder og laste opp om dere vil ;)

Lenke til kommentar

Det er nok en vis samle verdi, men da må du finne de riktige folkene, og de sitter som oftest nedlåst i en kjeller i et fremmed land :p Men ebay er vel riktig sted å teste dette, du får registrere deg med at du har bursdag om 2 dager elns, hvis jeg husker riktig får du 1 gratis annonse på bursdagen din :p Men hvis dette er litt fyfy å oppfordre til, skal jeg slette det asap :) Lykke til

Lenke til kommentar

Her kommer noen bilder:

Spille maskinen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-21188-1181037312_thumb.jpg

Ekstra kontrollene:

post-21188-1181037390_thumb.jpg

Og til slutt spillene:

post-21188-1181037444_thumb.jpg

Så, er det noen som vet om det er blitt noe samleverdi på dette?

Evt hvilket merke dette er?

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

For de som bor i Oslo så vil jeg anbafale og ta en titt på Ulsrud Vgs. Der er det en stor kasse (ca 2x2meter) med gamle kabinetter med hardware. Sikkert en 20 talls kabinetter oppi der. Det er Hk, cpu, ram, harddisker og masse mer, det meste funker, men er kastet fordi en komponent er øddelagt og de ikke har ressurser til og finne ut hvilke.

Har selv funnet en god del Hk, Brukbare Ram brikker, cpu'er (mesteparten Eldre Intel P3/4 og Celeron. Har også funnet en del hardisker fra 40-160Gb.

De som jobber der drar derfra ved 16.00 tiden og boksen står midt i skolegården så det er bare og vandre rett inn og forsyne seg.

Lenke til kommentar

etter mye gewgle'ing så tror jeg det er denne maskinen: 32in1.jpg eller

Atari2600jr.jpg

foruten merkingen så ligner de veldig

"This is an unknown 32-in-1 clone featuring 32 built-in games. It appears to be a remanufactured 2600 Jr.."

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...