Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Slike er søte. :love:

Vi har en slik i kjelleren som er fra 50-tallet eller noe.

8767881[/snapback]

Hvis den funker burde du få den opp derfra og blåse den rein, mange av disse gamle radioene har en lydkvalitet som får en til og glemme det faktum at de er et halvt århundre gammelt.

Jeg ble ihvertfall overrasket over lydkvaliteten i min radio, den har nå sittet i en garasje i et par år, elementene er sikkert rundt et halvt århundre gammelt, og likevel spiller det bedre enn det meste jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Ja, det er syk lydkvalitet i noen av de :scared:

8767984[/snapback]

Det er helt sant, jeg vurderer og bruke denne som tuner til anlegget litt, radioen har standard bananplugger ut, og jeg skulle da klare og lage en adapter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hadde et lite fint funn for noen uker tilbake, et skjermkort jeg har hatt lyst på en liten stund:

-matrox g400 dualhead 32mb

8760573[/snapback]

fant akkurat det samme kortet her på dynga for en måned sida. Det er 1.5V.

8768056[/snapback]

Det er både 3,3 og 1,5v men de aller første revisjonene blir bare gjenkjent som et 3,3v kort, noe som førte til at hovedkort som ikke støttet 3,3v kort og i tillegg sjekket hvilken spenning kortet skulle ha ikke ville boote med det skjermkortet

men denne feilen ble rettet allerede før de aller første kortene ble sluppet på markedet, likevel ble noen av de kortene med denne feilen sendt ut til butikkene...

Lenke til kommentar

Jeg trenger en haug med mikrobølgeovner, vet noen om hvor jeg kan få tak i noen? Jeg har funnet et par på dynga, men jeg trenger en mer konstant kilde der jeg vet at de kan finnes hver gang.

Når det gjelder ting som jeg har funnet, kan jeg si hele lydanlegget mitt. :dribble: Jeg fant to stykk gode høytalere, som bare hadde litt kosmetisk skade, og en gode forsterker som ikke spiller CDer. Det ble iallfall et veldig bra lydanlegg til PCen! Jeg har også funnet et par andre høytalere som jeg bygger om til subwoofere i øyblikket, plus et mini farge TV, 6 tommer eller noe.

post-92154-1180821868_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Radiosenderen i microbølgeovner kan lett monteres i brennpunktet av en parabol. Den kan da brukes som et våpen, jammer alt WLAN i hele strålings loben. Man kan fint "mørkelegge" store omrtåder for WLAN på denne måten :thumbup:

Tror heller ikke det er så sundt å stå foran antenna for å si det mildt, svært så helseskadelig. :cry:

Lenke til kommentar
Radiosenderen i microbølgeovner kan lett monteres i brennpunktet av en parabol. Den kan da brukes som et våpen, jammer alt WLAN i hele strålings loben. Man kan fint "mørkelegge" store omrtåder for WLAN på denne måten  :thumbup:

Tror heller ikke det er så sundt å stå foran antenna for å si det mildt, svært så helseskadelig.  :cry:

8768701[/snapback]

Faen, det må jeg teste :rofl:

Lenke til kommentar

det som er litt kjiipt er feks vis post og teletilsynet kommer og banker på døra :ermm:

Viss jeg har gjort noe sånt her jeg bor trur jeg de kjapt har kommet til meg :ohmy:

( Tyholt tårnet i tr.heim for de som vet )

-Djgunnah

Lenke til kommentar
Radiosenderen i microbølgeovner kan lett monteres i brennpunktet av en parabol. Den kan da brukes som et våpen, jammer alt WLAN i hele strålings loben. Man kan fint "mørkelegge" store omrtåder for WLAN på denne måten  :thumbup:

Tror heller ikke det er så sundt å stå foran antenna for å si det mildt, svært så helseskadelig.  :cry:

8768701[/snapback]

Steike og genialt, det må testes, rapport kommer ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

8768701[/snapback]

Akkurat det samme læreren min i data og elektronikk fortalte meg: han sa at hvis en modisfiserte en mikrobølgeovn til at den kunne gå med døra åpen og plassert den på et jorde utafor skolen ville han tro at halve skolen ville miste alt trådløst nett (ås vgs)

Men som han sa; jeg ville holdt meg på noen hundre meters avstand ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hmmm... er dette sånn informasjon læreren ikke burdte gi elevene på skolen :p

8768860[/snapback]

Er jo et stort praktisk probleme med og få gjennomført et slikt "terrorangrep", du må ha en lang ledning (jeg snakker flere hundre meter, jeg vil ikke bli truffet av de strålene) og i en slik ledning vil du få et ganske stort spenningstap, du vil trenger en veldig tykk kabel for og forhindre at du taper all effekt i kabelen...

Synd at dette kun fungerer med trådløse nett som sender i 2,4Ghz frekvensbåndet, det finnes proff routere som kan sende i 5Ghz båndet og de vil ikke bli jammet av en mikrobølgeovn. Men du vil uansett kunne slå ut de aller fleste trådløse nett du kommer over...

Du vil nok klare og jamme mye annet også, mange trådløse telefoner sender i 2,4 Ghz båndet, samt radiostyrte biler, trådløse tempmålere osv. Så snat det sender i det frekvensbåndet vil du klare og jamme det...

*planlegge terrorangrep med mikrobølgeovn :ph34r: *

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
haha :)

Blir de "jammet" for godt?

eller er det bare for en liten stund?

Er jo kjedelig og ødelegge så mye da :!:

8768974[/snapback]

De vil bli jammet så lenge mikrobølgeovnen er på...

Lenke til kommentar
haha :)

Blir de "jammet" for godt?

eller er det bare for en liten stund?

Er jo kjedelig og ødelegge så mye da :!:

8768974[/snapback]

De vil bli jammet så lenge mikrobølgeovnen er på...

8768980[/snapback]

aah.. okay :thumbup:

Edit: Er ikke så god på sånt jeg vøtt :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...