Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Intet resultat i dag.

Vi gikk over halve byen, fyllte sekkene med utstyr som vi kan plukke med og kom fram til slutt, svette. Det er 16°C og ingen skyer. Jeg gikk i helt svart. Vi hadde ringt på forhånd og spurt, det var helt greit så lenge vi ryddet etter oss. Når vi kom fram ble vi møtt av en Elkjøp arbeider som sa at alt vi kunne tenke oss å ha, hadde de knust. Vi stod der og sa ingen ting mens han gikk inn og lukket garasjeporten.

Fikk et dårlig intrykk av Elkjøp. De sier det er greit men når vi har gått gjennom hele byen fikk vi det motsatte av den hyggelige samtalen. Ser ikke ut til at det er noen muligheter for det i byen vår, vi har vært innom alt av databutikker. Elkjøp har mistet et par kunder nå for en god stund..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har forresten også en Compaq Armada 4120 som går til elretur om ingen vil ha den og kan hente den. (Send PM)

Spesifikasjoner:

Pentium 120MHz

32MB ram

6GB harddisk

11,3" STN LCD-skjerm med 800x600 oppløsning.

Windows 98, MSN Messenger 6.0, Opera, Firefox

PCMCIA nettverkskort (10Mbit) med kabel

Lader

Bæreveske

armada.gif

8763914[/snapback]

Hvor mye veier den? :)

Kan være kjekk som skole PC :p

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

daruu: Enig!

ArcticOC: Flotte greier! :) Ingenting er så morsomt som å finne noe ålreit som trenger litt arbeid. Når man er ferdig gir det en flott følelse bruke det. ;)

Har i det siste funnet et par, mer eller mindre hele Compaq-maskiner med PIII og en Compaq UPS. :)

Har også funnet et Abit KT-7 HK (noen som vet hvor jeg kan finne spec.?) med en 600MHz AMD Duron CPU. En liten haug med gamle AGP skjermkort og nettverkskort, bl.a. fra 3Com og SMC. Siste skjermkortet var et ATI Rage XL.

Fikk en Toshiba Tecra 8100 bærbar hvor den ene minnesloten desverre ikke fungerer. Ellers har den 128MB RAM i den andre sloten og 6GB disk.

Skulle gjerne sett at den andre RAM-slotten virket. Noen som vet hvor feilen kan ligge? :ermm:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har forresten også en Compaq Armada 4120 som går til elretur om ingen vil ha den og kan hente den. (Send PM)

Spesifikasjoner:

Pentium 120MHz

32MB ram

6GB harddisk

11,3" STN LCD-skjerm med 800x600 oppløsning.

Windows 98, MSN Messenger 6.0, Opera, Firefox

PCMCIA nettverkskort (10Mbit) med kabel

Lader

Bæreveske

armada.gif

8763914[/snapback]

Hvor mye veier den? :)

Kan være kjekk som skole PC :p

8764724[/snapback]

Skjermen er 11,3" og PCen er relativt liten og tynn. Ikke ultraportabel men likevel betydelig mindre og lettere enn de fleste bærbare som selges i dag med 14-15" skjerm.

Jeg vil gjette på omtrent 2 kg. Kan veie den når jeg kommer hjem litt senere i dag.

Den kan sikkert passe til skolearbeid, men da må du nok satse på et lett OS og lette programmer. Det utelukker kjapt nyere microsoft-produkter. Men det går sikkert greit å få inn en lett linux-distro med f.eks XFCE og andre lette programmer. Ellers så går det jo an å bygge den om til "digital bilderamme" eller lignende. Den har TV-utgang (composite) og VGA utgang så den kan sikkert brukes til noe enkelt i forbindelse med TVen også.

Lenke til kommentar

Jeg kan ta et bilde senere i kveld. Jeg har den ikke her. Men bildet i innlegget mitt er med havnestasjon (herlig fornorsking, ikke sant? :p )

På nett fant jeg dette bildet som er ganske beskrivende:

post-3851-1180801839_thumb.jpg

Merk: På bildet er det et ekstra batteri satt bak skjermen. Et slikt har jeg ikke.

Redigert: Og den heldige som får maskina er Sirslask. Han var først til mølla med sin PM.

Den defekte mobilen K700i er gitt bort til Djgunnah. Han har hentet den allerede og skulle bruke deler av den for å fikse mobilen sin.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Den kan sikkert passe til skolearbeid, men da må du nok satse på et lett OS og lette programmer.

8765148[/snapback]

Windows 2000 FTW!

8765812[/snapback]

Jeg har prøvd. Windows 2000 fungerer særdeles dårlig med bare 32MB ram. Windows 98 er betydelig lettere og det går brukbart med litt tålmodighet.

Lenke til kommentar

DA må jeg bare si Takk til Simen1 som var så snill og ga meg den mobilen

(slapp jeg og kjøpe nye deler :w00t: )

og jeg gjentar spørsmålet mitt :p

er det lov og poste ting som man får siden det skal kastes ?

-Djgunnah

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da hadde jeg etter lang tid fått gjort det jeg har drøyd med så alt for lenge:

blåst rein og testet den eldgamle radioen jeg hadde, første funnet jeg hadde.

Reddet den fra en våt død på grønmo, en Vega clipper super 1004 AF, en stor radio fra 50 tallet. Ut i fra kringkastingskortet som er klistret bak ble den solgt for den da svimlende summen på 947 kroner og 22 øre, det må ha vært en liten formue på den tiden...

Den fungerer perfekt, den er i god stand også, overraskende lite slitasje.

Men de beste: lyden er noe av det beste jeg noensinne har fått fra en radio, lyden er noe av det beste jeg har vært borti med tanke poå at det er en radio.

Rørforsterker og hele pakka, alt i alt er jeg utrolig fornøyd med den ;)

Som man sier; they just don't make them like that anymore.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

8767117[/snapback]

Bilde, vær så snill :)

8767131[/snapback]

Det kan nok fikses, bare gi meg litt tid...

*rote frem mobilen og håpe på at kameraet er samarbeidsvillig*

Lenke til kommentar
Fruktkake: Lommelykt kan også være kjekt om du skal inn i en container eller kikke inn i kabinetter før du åpner de helt.

Ellers så venter jeg i spenning på hva fangsten blir :dribble:

Selv fant jeg en Sony Ericsson K700 her om dagen, men den var dessverre alt for herpet: knust skjerm, bakdekslet og batteriet var borte. Med andre ord ikke så mye å ta vare på.

8763695[/snapback]

Fant forresten en k700 jeg og, for noen måneder siden, funka helt fint den, godt batteri og greier.... simkort var det også i den :p , men den var jo skrudd av da :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da hadde jeg etter lang tid fått gjort det jeg har drøyd med så alt for lenge:

blåst rein og testet den eldgamle radioen jeg hadde, første funnet jeg hadde.

Reddet den fra en våt død på grønmo, en Vega clipper super 1004 AF, en stor radio fra 50 tallet. Ut i fra kringkastingskortet som er klistret bak ble den solgt for den da svimlende summen på 947 kroner og 22 øre, det må ha vært en liten formue på den tiden...

Den fungerer perfekt, den er i god stand også, overraskende lite slitasje.

Men de beste: lyden er noe av det beste jeg noensinne har fått fra en radio, lyden er noe av det beste jeg har vært borti med tanke poå at det er en radio.

Rørforsterker og hele pakka, alt i alt er jeg utrolig fornøyd med den ;)

Som man sier; they just don't make them like that anymore.

8767117[/snapback]

Og da etter og ha arbeidet mot en motvillig mobil som verken ville ta bilder eller sende bildene over til pcen min, så fikk jeg endelig fått et bilde over til pcen...

(bildet er tatt med en k750i, så kvaliteten er ikke verdens beste)

enjoy:

dsc00027bi4.th.jpg

(bildet er selvfølgelig klikkbart)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...