Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Tok en liten tur bortom elreturen:

i et ribbet kabinett men med hk stod det en AMDk6 II-500Mhz, 64 mb SDRAM, CDRom og CDbrenner samt et ATI Rage 2c AGP (4 el 8 mb RAM :)

Plukket også med en viewsonic 771 CRTskjerm

Var også en stygg compaq skjerm 19" men den var litt vel slitt og fyllt med vann- så den lot jeg stå.

Må ta i bruk kjelleren snart for å få plass til alt dette skrotet .... :)

Om noen ser nytte i servere type dual slot1 men med opptil 4 stk SCSI disker PM meg.

OBS: veldig tunge - avhentes i Finnmark

Torfinn

Endret av torfinns
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber selv i butikk hvor vi har El-Retur, og jeg ser stadig folk som skal hente ting ved containeren vår.

Helt i orden at folk tar med ting som vi kaster \ andre kaster, men ofte blir det et helvetes rot, og når har dem tilogmed ødelagt buret inni den store containeren med hvitevarer.

Håper at dere her på forumet rydder opp etter dere og ikke kaster ting rundt slik som de driver på her.

Lenke til kommentar

jeg pleier å ta med hele kabinettet hjem og sjekke det ut i fred og ro :D

ellers så rydder jeg når det passer seg sånn, men det å hive seg til å flytte på hvitevarene er ikke helt min greie. tar jo 10 sek alikevel så kommer det noen fra øst og bryter sund likevel :(

skal en tur senere idag.. lemner igjen en ricoh fax på elkjøp. den funker ikke, bare så dere vet det ;)

MrM

Lenke til kommentar

arg, blir griseirritert over folk som roter sånn, hvorfor kan ikke folk skru av de delene de trenger og la det andre ligge. Sånt jeg ser på det bildet ødelegger for oss andre, og tipper over til hærverk! Selv så er jeg veldig forsiktig når jeg plukker, skrur bare løs det jeg trenger, ligger ikke ei skrue igjen etter meg. :)

Lenke til kommentar
jeg pleier å ta med hele kabinettet hjem og sjekke det ut i fred og ro :D

ellers så rydder jeg når det passer seg sånn, men det å hive seg til å flytte på hvitevarene er ikke helt min greie. tar jo 10 sek alikevel så kommer det noen fra øst og bryter sund likevel :(

8759001[/snapback]

Argh.. Irriterende når det alltid er noen som går forbi så man ikke kan holde på i fred. :p

Lenke til kommentar

var på (bak egentlig) den lokal elektrobutikken, og fant en pc hvor psu var revet opp!??! inni pcen var det et hovedkort med P3 800 Mhz cpu :thumbup: ... men det var også mye hærverk der... bla var nesten alt av glass (tv og pc skjermer, vaskemaskin dører og lignede) knust, og det var mange ting som bar preg av rå vold :no: ...

hvorfor gjør noen dette :hmm::nei:

Lenke til kommentar
Jobber selv i butikk hvor vi har El-Retur, og jeg ser stadig folk som skal hente ting ved containeren vår.

Helt i orden at folk tar med ting som vi kaster \ andre kaster, men ofte blir det et helvetes rot, og når har dem tilogmed ødelagt buret inni den store containeren med hvitevarer.

Håper at dere her på forumet rydder opp etter dere og ikke kaster ting rundt slik som de driver på her.

8758942[/snapback]

De som gjør sånt noe burde skamme seg! Ødelegge for alle oss andre! :hrm:

Lenke til kommentar

Da hadde jeg pussa opp den bærbaren jeg fant for litt siden. Lista ble lang.

- Demontert hele maskinen (absolutt alt)

- Blåst og vasket ren alle skittene deler

- Reparert lite brudd plastramme skjerm

- Reparert to taster som ikke virket

- Byttet defekt CD-R med DVD-R

- Skaffet manglende overgang til harddisk

- Strammet opp løse hengsler

- Oppgradert fra 512MB til 1GB RAM

- Loddet fast løs netteverksplugg på hovedkort

- Puttet inn 40GB Harddisk

- Skaffet lader og modifisert med ny plugg som passer

- Innstallert OS og programvare

Måtte kjøpe deler for totalt 180Kr., resten er skaffet fra andre vrak jeg har funnet på el-retur. Totalt brukte jeg 4timer på oppussinga :)

Nå har jeg en ganske så grei Centrino-klasse maskin :thumbup:

DVD-R, 1GB RAM, 1,6GHz Pentium M, Wi-Fi, 40GB HD, SXGA+ skjerm (1400x1050) o.s.v

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hva med å sette opp et skilt der det står f.eks. "Ved plukking - IKKE rot!"?

Bare et forslag. ;)

8758975[/snapback]

Kan jo ikke skrives på norsk da. :innocent:

Anngående den laptopen, Veldig bra slutt da. Skulle ønske jeg var så heldig som enkelte her. :love:

Lenke til kommentar
Hva med å sette opp et skilt der det står f.eks. "Ved plukking - IKKE rot!"?

Bare et forslag. ;)

8758975[/snapback]

Anngående den laptopen, Veldig bra slutt da. Skulle ønske jeg var så heldig som enkelte her. :love:

8760117[/snapback]

Joda, fornøyd nok jeg :)

Lurer på hva verdien på maskinen er nå? (tror selv ca.3500kr.)

Men så er jo dette også mitt beste funn hittil, og det har vært noen bomturer også, pleier å ta runden med MrMusashi som også bor her i byen, så bare spør han ;) Han inviterte meg med i kveld, men måtte desverre si nei da jeg skal tilbringe kvelden med bestekameraten min.. som heter ØL!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Blir rett og slett flau over å se sånne bilder som det der. Ødelegger for alle.

Ser ut som jeg tar en ny røver tokt på søndag, så skal holde dere oppdatert med nye spennende funn, kanskje jeg kan finne et digitalkamera, så kan jeg få knipsa noe bilder av "skatten".

Nå skal jeg også ut med bestekompisen min, men han heter sprit, kanskje ØL og Sprit kjenner hverandre? :p

Lenke til kommentar

Kom en gang over et par luringer som fektet med 2m lysrør... Etter slikt det så ut der hadde de drevet på en stund, tror jeg klarte å forklare dem at å spre og puste kvikksølvstøv ikke var det lureste å gjøre i utgangspunktet og at man neppe blir noe særlig smartere av det,,, :(

M.

Lenke til kommentar
Kom en gang over et par luringer som fektet med 2m lysrør... Etter slikt det så ut der hadde de drevet på en stund, tror jeg klarte å forklare dem at å spre og puste kvikksølvstøv ikke var det lureste å gjøre i utgangspunktet og at man neppe blir noe særlig smartere av det,,, :(

M.

8760527[/snapback]

El-retur kan fort bli steder der folk med ADHD kan få utløp for sin sykdom. Men uansett er det kult å leke "starwars" (lasersverd) ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...