Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har testet skjermen litt mer nå. Power-knappen lyser, skjermen detekteres av PCen og panelet virker fint, men mangler baklys. Dvs. Jeg ser skrivebordet og alt som skal være på skjermen når jeg setter en lommelykt helt inntil. Hvilke deler av baklyset som er gåent vet jeg ikke, men antar det er inverteren (den som lager riktig spenning) og ikke at samtlige av de 4 CCFL lysrørene er gåene. Det var ikke tegn til glød i rørene slik det bruker å være når lysrør går.

 

8713171[/snapback]

 

 

Er sannsynligvis en dårlig lodding på inverteren.

Har reparert en del monitorer på jobben hvor det har vært problemet.

Det er veldig sjeldent at backlight'n går...

Lenke til kommentar

Har en industripark i nærheten, så jeg bare kjørte nedom dit for å se om det var noe spennende, og til min store forundrelse kom jeg over ca 10 - 15 kontainere stappa av Skjermer, dvd spillere tv'er, a og b kort og massevis av annet elektriske duppeditter. Det har regnet i hele går og i dag, så det var ikke noe vits å hente noe i dag, så tar å går innom om et par dager når alt er tørt. Fikk aldri noe god titt på akkurat hva som var i containerene eller tilstanden på div ting, men så lovende ut. Oppdatering om funn og tilstand vil komme.

Endret av Dotish
Lenke til kommentar

OK, da kommer en oppdatering her :)

Skattejegeren i meg tok over, så jeg heiv meg ut av datastolen, og ned på industriplassen *Hiv og hoi*

 

Det hele begynte med at den porten som jeg kom inn gjennom tidligere var nå stengt, så da tenkte jeg like godt at jeg kunne bare gå rundt, men så lett var det ikke, for det møtte jeg på minst 50 meter med stikkerbusker, som det der og da så ut som jeg ikke kunne gå utenom. Så etter 50 meter med smerte og 100 flere grunner til å komme til helvete etter aktivt glosebruk, kom jeg meg ned til industriplassen. Det virka tomt for folk nå, men jeg var litt usikker på om jeg turte å gå ned, pga porten som var steng så virka det litt ulovelig, men igjen tok skattejegeren og synet av Elektronikk himmlen over. De hadde til og med vært så snille å plassere et par av Burene under halvtak. Jeg begynte med å kikke meg litt rundt, kom over masse telefoner, microbølgeovner, kjøleskap osv, men nå er det jo ikke akkurat det jeg er ute etter. Etter litt fant jeg himmelen. Kontainer på kontainer, Bur på bur med Karbinetter, laptoper, skjermer, kort osv osv. Lur som jeg er hadde jeg ikke med meg noe skrujern eller noe form for nytteredskaper, så jeg bare plukket av deler som lå lett tilgjengelig for å ikke lage noe rot, nå vet jeg tross alt om denne plassen, og det blir nok ikke siste turen. Jeg fikk med meg 2 stk harddisker, 2 skjermkort, 1 dvd brenner, før det kom en bmw kjørende inn på området å parkerte rett på andre siden av gjerdet av der jeg var. Plutselig forsvant alt av piraten i meg, og jeg forsvant med halen mellom beina, jeg er ennå ikke sikker på om jeg får lov til å plukke der, så jeg skal innom en dag å få tak i eieren.

 

Resultatet av dagens skattejakt:

 

Maxtor-6Y160M0 (160GB) Denne

 

Freecom Classic SL 3.5 120 gb Som denne, bare 120 gb

 

Plextor DVDR PX- 740A Slik

 

Sapphire Radeon X1950PRO 512MB Denne

 

Msi VGA-Card Radeon 9250 128MB

Etter en rask test har jeg nå funnet ut at begge harddiskene funker, så de blir nå formatert for at ikke sensitiv informasjon blir vist, Dvdbrenneren leser plater fint, men sliter litt med brenning av dvd plater. Skjermkortet har jeg ennå ikke testa.

 

-Mvh Dotish :)

Endret av Dotish
Lenke til kommentar

Steike, ok tror ikke det var i arendal likevel nei..... tror neppe du kommer til og få lov og hente ting derfra, da dette sikkert er ting som kommer fra butikker, og kun har små defekter, eller brukerfeil..... Kom over en discman for noen år siden der det stod reklamasjonsgrunn: "Oppfører seg som et villdyr ifølge kunden" :!:

 

Virket helt fint den :tease:

Lenke til kommentar

hmm.. traff 2 grekere i dag. de var forbanna på russerene som rotet så j*vli, de regna med at det ville bli stengt snart hvis de ikke slutta å kaste skrot der. lå div sykler og annet rusk der...

 

fant ingenting, men dumpa litt ting og tang.. så for de som vil ha en gammel ibm as400 er det bare å ta turen nedover. skjerm og kabel til dette kommer ved en senere anledning ;)

 

MrM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...