Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

kan jo ta med mine beste funn...

intel pentium 4 3.0ghz socket 478 (nå var riktignok maskina brannskada, men jeg tror den cpuen funker... er vel ingen som skal på tg som har lyst til og teste den :blush:?? )

amd duron 1,1ghz

amd athlon xp (husker ikke hvilken type...)

512 mb ddr ram pc3200

en nesten komplett maskin med amd k6-2 450mhz, et asus hk, 192mb ram, ati rage skjermkort... (denne skal bli til en liten filserver i nær fremtid :whistle:...)

og som den ivrige datadel samler jeg er så har et nå blitt store mengder med gamle pentium cpuer, rambrikker og diverse annet dilldall gjennom tidene...

og angågende verktøy man har med seg, jeg har en bitsskrutrekker + ekstra bits og en liten sammenleggbar saks til og kutte eventuelle ledninger, strips og sånt...

og så må jeg komme med et slags review av skrotplassen jeg henter på... :)

returstasjonen på drøbak city

pros:

-Mye ting og tang, kan være opptil 4-6 kurver stappfulle når det ikke har vet tømt på en god stund

-Ingen vakt av noe slag, selvom sentervakta kan komme en tur innom, men han driter i at du er der så lenge du rydder. (har dog ikke sett han på 2-3måneder...)

-Mye er av god kvalitet, selvom det for det meste går i socket7 og sdram.

-Jevnlig påfyll av ting.

-Alt er i kurver, du slipper og krype nedi containere (selvom det kan være vanskelig og få tak i den tingen som ligger nederst i kurven uansett om den er ful eller ikke)

cons:

-Kommer endel polske bander og ribber hele returplassen.:no:

og btw, hvis du ser en som er der med en brun og ganske stor hund og eieren har hodet plantet nedi et pc kabinett, ja da må du for all del si hei... :D

ble veldigt langt det her, men måtte bare komme ut av "skapet" :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan fortelle meg litt om hva slags hovedkort dette er?

ukjent_HK1.jpg

Siden jeg har mest erfaring med AMD, aner jeg faktisk ikke hva slags CPU-slot dette er. Men kan noen fortelle meg det, kommer jeg sikkert langt på vei med bare det. :)

Overraskende nok står det "SCSI" på en tilkobling der (den avlange, sorte, horisontale saken til høyre for de 2 øverste PCI-slotene).

Edit:

Litt mer info: 50% sjanse for at det er et Intel-HK. Klistrelapp med Intel over CPU-sloten. AGPset og PCIset fra Intel.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Er det noen som kan fortelle meg litt om hva slags hovedkort dette er?

ukjent_HK1.jpg

Siden jeg har mest erfaring med AMD, aner jeg faktisk ikke hva slags CPU-slot dette er. Men kan noen fortelle meg det, kommer jeg sikkert langt på vei med bare det. :)

Overraskende nok står det "SCSI" på en tilkobling der (den avlange, sorte, horisontale saken til høyre for de 2 øverste PCI-slotene)

5520420[/snapback]

Det er et Slot 1 HK. Pentium 2 og 3

Lenke til kommentar

Jeg sendte 4 godt fungerende 17" CRT på fylling fordi lageret de stod på skulle tømmes før jeg kunne hente. Aner ikke hvor datasøppel havner i Oslo.

Og joda jeg kunne gitt de bort til veldedig formål, men det er lettere sagt en gjort noen ganger :) Jeg tror det havnet rimelig mange PIII 500Mhz-1Ghz med 256MB-1GB RAM og 20-80GB HDD, samt 19" CRT osv. sammen med den søppla.

Det ble forhåpentligvis sendt til et gjenbrukssenter.

Værste er at jeg kunne sikkert tjent litt penger på å selge de(skjermene) for noen hundrelapper hver, men men. Har man ikke tid så har man ikke.

Og nei dere snakker ikke om at jeg har nevnt det her, men det ble gjort forrige uke, så hvis noen kjenner til hvor slike kontainere havner, så vet dere hva dere kan finne. Jeg er happy så lenge noe kan brukes istedet for å kastes.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg fant en maskin med Dual socket 8 hovedkort.

Da snakker vi gammel tallknuser.

5522770[/snapback]

Det fant jeg også for et par år siden. Topp spesifisert med 2 stk Pentium Pro 200MHz, 4 minnebrikker med 32MB på hver, SCSI harddisk + IDE harddisk, rask CD-rom og Tape-streamer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
returstasjonen på drøbak city                 

Hey pac-man, den er min!! :mad:;)

Ser ut som om du har hatt mere flaks der enn meg...

(Ser du en relativt rufsete Prairie der, så er det meg og ikke bandene...)

M.

5518628[/snapback]

da skal jeg huske og si hei... :D

stikker ned nå, så ønsk meg lykke til... :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Virker som det er stor konkurranse om el-retur i "mitt område". Var ute en tur idag igjen. Var ferdigplukket overalt, enda det bare er 2 dager siden jeg var ute sist.

Tok med en ferdigplukket sak for HKet sin del. Antakelig socket 7. AGP, PCI, 3 ISA, 2 typer minnesloter (4 tilsammen). På et annet sted fant jeg 3 minnebrikker på kanten av en container. Virket nesten som om det var glemt igjen av tidligere plukkere.

Lenke til kommentar
Vi kunne jo reist ut samlet til de forskjellige sentralene. Kalt det en studietur :p

5526835[/snapback]

Omvisning med "smakeprøver" :w00t:

Jeg blir klart med om vi får til noe sånt.

5527381[/snapback]

Så får vi låne slike helt rene orange kjeledresser og hvite hjelmer. Og blir vist rundt på området av formannen :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

haha, den var genial, jeg er med... ;)

sist jeg vatr nede så var det meste vekkplukka, så alt som var av interesse var en fin power knapp som jeg kan få bruk for. og et rart 4i1 kontrollerkort, med floppykontakt, ide kontakt, com porter og en annen port jeg er litt usikker på. alt dette kobla til et vesa spor, dette kortet skal nå få "nytt liv" i filserveren min som trenger en ekstra ide kontakt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...