Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var en liten tur innom en kontainer etter at jeg hadde vært på byen i går, da lå det to fine skjermkort som jeg antagelig ikke trenger :p jeg aner heller ikke om de virker siden jeg ikke har et agp hovedkort for testing.

ene kortet er dette :

http://tekgems.com/Products/et-11655-vcd-1099420030.htm

andre kortet er:

http://www.pinnaclemicro.com/dcat.cgi?i=v8420/128m&SG1

desverre ingen bilder på siste.

 

jeg fant også en snerten cpu kjøler som jeg sikker får brukt til noe :)

Lenke til kommentar

Tok en kjapp runde innom på fredagen, og det ga resultater, selvom det ikke var stort

 

Maskin jeg fant hadde fått relativt store skader, det var dype ringer i både strømforsyning og hovedkort, trolig en fjott som hadde slått maskinen med et metallrør. Uansett var det en del å redde, minnet var helt, og prosessoren var beskyttet av kjøleribba, i tillegg til en Maxtor 30 GB disk fra en nyere serie. Minnet var to stk 256 MB DDR 266, som jeg bruker just nu, og prosessoren var en AMD Athlon XP 1800+, åpenbart fra Palomino-serien, men den vet jeg ikke status på.

 

Siden sist jeg har vært innom tråden her, har det vært noen flere nevneverdige funn, blant annet et Gainward GeForce 4 Pro/450 TV med PCI-tilkobling, denne lå uåpnet i plasten, med alt av bundle - kjekt å ha :)

En del store SD-minnebrikker, noen DDR-brikker, et par rutere, og en komplett Fujitsu-Siemens-maskin med Celeron 1,7 GHz, som forsåvidt blir donert bort til en nødende i dag.

 

Gleden av noe gratis er uslåelig :)

Lenke til kommentar

Til info: Søndag ettermiddag ca 20:00 kommer det til å stå ett koksgrått chieftec miditower type "Dragon"(?) på APIS elektro på Gausel (Nær Stavanger). Det inneholder komplett kabinett (minus skruer) og en lettere modifisert 340w chieftec PSU (vifta er byttet ut, strømkabel til vifta er ført ut sammen med de andre...

 

obs. Potensiell brannfare om jeg ikke har isolert kablene jeg klippa godt nok! DU ER ADVART!

 

Ellers pent kabinett, sånn ca kl 20:00 i kveld på Apis elektro på Gausel sentrum altså.

 

Evt. kan du ta kontakt for henting privat før den tid (vær kjapp :p )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem fra min første "tokt", men uten noe hell. Var på expert, men virker som de akkurat hadde tømt, var kun 3 kjøleskap og et TV så får prøve en annen gang. Var innom elkjøp også, men der holdt de ansatte på å hive noe i de, så jeg turte ikke gå bort å grave :p. Men nå har jeg litt oversikt over retur stedene, så da ser det ut som lysere tider i sør :)

Lenke til kommentar

Nei, det har vært mørke tider i det siste.

 

Var på en av mine faste steder her om dagen, et sted hvor jeg har funnet flere P4-maskiner, manglet kun minne og harddisk. Jeg var der i går, da banket hjertet stort når jeg så at det lå stabbel på stabbel med identiske maskiner, men når jeg fikk kommet nærmere så jeg at alt av prosessorer var blitt robbet, og kabinettene var skrap.

 

Tok med meg noen maskiner hjem som delemaskiner til de jeg allerede hadde tatt med derifra, men når jeg kom hjem så jeg at så godt som alle hovedkortene sabotert, ved små brudd i banene, og batteriholderene var blitt rivd av. Ufattelig irriterende, med tanke på at hvis jeg bare hadde vært der litt tidligere, så hadde det stått hjemme hos meg komplett nå.

 

Man får la det være en lærepenge, man må dra på scavengerhunts oftere :thumbup:

 

Edit: Leif

Endret av Pettern800
Lenke til kommentar

Dagens fangst, fant først en laser skriver, Brother HL-1240, i føle det det står på den tar den 12 sider /min 600dpi, ellers var den ganske fin, har usb og lpt tilkobling, var til og med ark i den, og den funker helt fint.

 

Ellers fant jeg en IBM NetVista, med P3 cpu, 933MHz. ram og hdd var tatt ut, + at det mangler det plast festet som holder på plass kortene.

Fant en ganske lik pc også, denne tok jeg bare noe deler fra.. 128MB ram og et 3Com nettverks kort. ellers var det en p2 pc.

 

Fant også 3 mobiler og en haug med ladere, bare gammelt, men den ene mobilen fikk jeg slått på med en gang, med nesten fullt batteri.

 

Ellers var det vel ikke noe mer som er verdt å nevne :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...