Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jøss se det ja.

Men kjøleribbene til CPUene manglet også. Men skal se om jeg ikke finner noe som kan brukes der. Kanskje jeg bør rote gjennom den andre kontaineren også. Kan jo være det ligger en CPU og en kjøleribbe på bunnen der...

8562709[/snapback]

du kunne ikke tenke deg og sende ene serveren nedover hit? nå som du har to stykker ;)

Men, tilbake til topic: Det er sykt hva som kastes i dag, har selv sett komponenter som er fullt brukbare bli kastet, fant en gang et eldre creative soundblaster lydkort, var ikke engang brukt, lå i orginaleska, selv klistremerket lå der!

Lenke til kommentar
fant en compaq presario 5900T, den hadde hk og en pga370 cpu på 800mhz. mens resten manglet. dette hk har en 1394-kontakt :p

pluss en toshiba satellite 230cx laptop. av info på nett har den 133mhz mmx, 48mb ram, 12,1" skjerm. Og jeg trenger en 15v, 3500mah strømadapter til den...

http://resource.toshiba-europe.com/europe/...llite_230_e.pdf

satellite230cx.jpg

8565247[/snapback]

Lurer på om den klarer Doom3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
fant en compaq presario 5900T, den hadde hk og en pga370 cpu på 800mhz. mens resten manglet. dette hk har en 1394-kontakt :p

pluss en toshiba satellite 230cx laptop. av info på nett har den 133mhz mmx, 48mb ram, 12,1" skjerm. Og jeg trenger en 15v, 3500mah strømadapter til den...

http://resource.toshiba-europe.com/europe/...llite_230_e.pdf

satellite230cx.jpg

8565247[/snapback]

Lurer på om den klarer Doom3.

8565334[/snapback]

Det tviler jeg sterkt på... ;)

men laptopen i seg selv er genial egentlig... Hadde en installert en lett linux-distro på den, fått til et trådløst kort på en eller annen måte (hvis det er mulig på den maskina...)

Så kunne den maskina vært en ypperlig liten sengekamerat...

(nei, jeg tenker ikke koffert...)

Lenke til kommentar

Hvis den har PCMCIA-port så er det bare å stappe inn et trådløst kort der. Kan sikkert være helt ok som bildefremviser på soverommet eller til TVen, på kjøkkenet eller badet til å kjøre nettradio fra, spille mp3, vise bilder.

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg en 256 MB DDR Ram brikke av en kamerat.

Akkurat en slik jeg trengte, nå står den i pappas PC, har lenge gått å irritert meg over at den PC'en var så treig.

Skal kanskje få en HD på ca 40 GB av han også.

Lenke til kommentar

Nei nyere enn socket 370 er vel sjeldent at en finner. Dog fant jeg jo en maskin med dual socket 604 igår. Og det er jo rimelig nytt.

Men en dual socket 370 med feks PIII 1,26GHz fungerer jo glimrende som server det også.

Men faktum er at det finnes veldig lite dualkort på markedet som ikke er store servere. Etter socket 370 så er det mest Xeon og endel forskjellig. Har ikke oversikt over alt som finnes og med hvor gammelt det er, men om en liten stund kommer nok Simen1 med en oppklaring her.

Dual socket a eller socket 462 om du vil er også sjelden vare. Kanskje fordi det har blitt laget så få slike systemer.

Stod faktisk en Quad slot xeon maskin der nede jeg var igår med 4 Xeon 700MHz CPUer. Det må være noe av det kuleste jeg har sett på returmottakene på lenge :D

Lenke til kommentar

ubuntu burde fungere bra på den maskinen, viss ikke så kan du jo alltids installere dos 6.22 og windows 95 og bruke den maskinen som en retro spillemaskin. :D

det er mange gamle men tøffe spill som ikke fungerer på nye spill, selv i dos emulatorer eller vmware maskiner. ;)

Lenke til kommentar
ubuntu burde fungere bra på den maskinen, viss ikke så kan du jo alltids installere dos 6.22 og windows 95 og bruke den maskinen som en retro spillemaskin. :D

8574287[/snapback]

Regner med du prater om den med 133MHz CPU og 16MB ram. På den vil IKKE Ubuntu fungere. Jeg tror minimumskravet er 192MB ram og 500MHz CPU. Men det er mulig man klarer å finne en strippet distro som kan kjøre svært enkle ting. (Les: Kun terminal)
Lenke til kommentar

hmm, så en fujitsu siemens-sak med Pentium 4 og DVD brenner :p lite midi-tower... sikkert IGP hovedkort... Windows XP Pro lisens-sticker også^^

Jeg jobber på en sånn gjennvinningsplass (som elektrikker, på oppdrag:P) men vet ikke om jeg kan... TA slikt?! :p

uansett, kommer sikkert ikke til og gjøre det men, bra funn i.m.o. da...

Endret av Alte-to
Lenke til kommentar

Er det mulig å spørre om noen sitter på CF-kort på minst 64MB her? Bytter gjerne mot et Mini-SD (512MB) eller RS-MMC (256MB, med adapter).

Trenger det til min Psion 5, som jeg skal forsøke å bruke til litt småtteri, bl.a. legge inn Linux i tillegg til det innebygde operativsystemet.

Er vel ikke søppeltråden for ingenting, og hvem har bruk for slike små minnekort? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...