Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en sånn toshiba stående jeg også, men sikringen i strømforsyningen (som forresten er ca halve maskinen) går hver gang jeg prøver å starte den.

Hadde en litt eldre sånn for et par år siden, den hadde enda mindre skjerm.

Lenke til kommentar

Fant 2 stk. TCI maskiner her forleden dag. Det hadde desverre vært noen der før meg og tømt det ene for innmat utenom HK. Den andre var komplett minus harddisk:-) Supert! PIII 500 holder i massevis til mye ennå! Har gått å myst etter noen OK ATX kasser lenge, og TCI kassene er jo av god kvalitet!

Men si meg en ting....! Hvorfor er det nødvendig å bøye og ødelegge kassene så mye, dersom dere bare skal ha tak i HDD eller CD drev? 90% av alle kassene jeg finner, mangler deler, eller er vandalisert!

Min praksis med dette er å ta med hele maskinen hjem, skru av det jeg skal ha, og deretter legge resten sirlig på plass der jeg fant det.

TIPS:

Følg med i containere utenfor store (og flåtte) kontorbygg. Har hørt om funn av LCD og dell optiplex P4 maskiner!

Lenke til kommentar
TIPS: Følg med i containere utenfor store (og flåtte) kontorbygg. Har hørt om funn av LCD og dell optiplex P4 maskiner!

8532605[/snapback]

Gårsdagens funn:

- En 15" LCD-skjerm i helt fin stand.

- En snasen liten havnestasjon til IBM Thinkpad, med DVI-utgang og mye annet.

Lenke til kommentar
- En snasen liten havnestasjon til IBM Thinkpad, med DVI-utgang og mye annet.

8535055[/snapback]

Beste fornorsking jeg har sett på lenge... :!:

8535694[/snapback]

'

jeg må si at det der er beste forsøket på å fornorske ordet dockingstasjon.. thanks for some fun in my everyday $imen1

trakk litt på :D

nå ja..

Lenke til kommentar

Har et spørsmål... Leste gjennom dette i går kveld og det virket "spennende" :p Elkjøp har noe slikt der jeg bor så jeg i dag, 2 kasser stappfulle av saker og ting. Er det ulovlig å ta noe der? Kan jeg bli anmeldt? Det sto "kontakt butikkpersonell for levering av utstyr"

Lenke til kommentar

Hmm.. Det er litt sent på kvelden til å spørre om lov. Men jeg vet at både ansatte og trygghetsvakter kan bli sinte på folk som plukker der så det kan lønne seg å holde en lav profil. PS. Ikke rot, for det er det som gjør de ansatte sinte.

Juridisk har butikken eierskap over søppelet, men det er hovedsaklig for at noen skal være ansvarlig for det og ansvar for å kvitte seg med det på en skikkelig måte. Møter du på virkelig vanskelige trygghetsvakter så kan de sikkert hevde at det er tyveri. Dog, politi og de aller fleste andre vil bare himle med øynene og le om noen prøver å stemple deg som tyv.

PS. Det kan være lurt å ha med seg: Noe å ha ting i (hvis du kommer til fots eller på sykkel), stjerneskrujern, flatskrujern, avbitertang og kommelykt.

Lenke til kommentar

Gårdagens fangst var mager :)

..men fant forøvrig to lisenser, en Win 98 Second Edition og en Win NT.

Røska også med meg et logitech tastatur med mediaknapper og sånt + at det hadde innebygd 2porters USB-hub (visste ikke logitech hadde gitt ut dette)

Lenke til kommentar
finnes EL-retur i trondheim?

8542367[/snapback]

Selvfølgelig. En hver butikk og kjede som selger elektrisk utstyr er pliktig å ha el-retur. Dvs. at du finner El-retur mer eller mindre bortgjemt i forbindelse med alle El-butikker. Det er bare å bruke gule sider for å finne nærmeste elektrokjede.

Lenke til kommentar

Turte ikke ta noe i går jeg, det var så mange rånere ute + politibiler som passer på disse. I dag var hele driten tomt, men da vet jeg hvertfall at det tømmes hver lørdag. Så neste fredag kan jeg ta meg en tur! :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...