Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette ser kjekt ut. Finnes det slike steder i Bergen?

Var på returstasjonen i Rådalen, men der sa de at man ikke fikk ta noe derfra.

8458070[/snapback]

Og derfor tok du ingenting ?

Tror nok de fleste steden du spør, vil du få et nei, men det stopper ikke oss(meg). Så lenge du rydder etter deg og oppfører deg pent så ser ikke jeg problemet.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er krav om at plassen skal være åpen.  Siden vi iløpet av en "normal" lørdag fint kan få inn 6-7 paller med dritt, ville det bety at vi måtte sende folk opp der om natta for å kjøre inn tingene for å unngå hærværk.

Det er skjeldent at folk ringer og spør etter deler, men jeg har flere ganger opplevd at folk kommer og spør om de kan få lov til å lete etter en bestemt del som de trenger. Dette pleier å gå greit så lenge det ikke er et komplett produkt de trenger eller det er deler som kan inneholde personlige opplysninger (primært harddisker). Det er jo selvfølgelig slik at vi ser personen ann, så det hjelper å være høflig og å spørre fint, samt at du ikke er en av "gjenngangerene"

Avisene skriver om mye, men folk kommer stort sett ingen vei med det. Her er en av gjengangerene våre (Klikk). Hun var der ute minimum en gang i uka, men klarte å lage en sak av det. Avisene gikk riktignokk veldig fort lei, og reaksjonene vi fikk fra kundene våre var at vi burde bli enda strengere og passe enda bedre på søppla slik at ikke de kunne risikere å finne søppla de kvitta seg med i butikkene nede i byen.

oppsummering: Spør fint og si hvilken del du trenger (og helst hvorfor. En historie som går ut på at ikke butikken har flere deler av den typen er alltid verdt å prøve), så går det som regel bra. Men dersom de som jobber der husker at du har vært deg før, så er sansynligheten for at du får ja mindre enn dersom det er første gang du er der.

Lykke til med jakten, men husk å rydde etter dere.

5349545[/snapback]

Noen ting jeg stusser på her.

Mener du virkelig at man skal be på sine knær (nærmenst slik du forklarer det) for å få med seg noen deler som ingen andre vil ha eller har bruk for??

Dette minner meg om reklamen som gikk på tv for en stund tilbake:

Ekspeditrisen, kledt i rosa: – Kaste selv eller kaste her?

Kunden:– Kaste her, takk.

Ekspeditrisen:– Ja, den er nydelig du. Den har jeg også kastet en gang! (Kunden betaler, ekspeditrisen kaster.)

Ekspeditrisen: – Neste!

At noen velger å hente seg brukte ting for så å benytte seg av de, er da bare helt supert. Vi kaster alt for mye i dette landet!

Jeg forstå at man blir irritert hvis det rotes og forsøpples, men at man skal måtte nærmest tigge og forklare seg for å kunne se etter noe som er brukanes er forkastelig.

Lenke til kommentar

Var innom stasjonen ''min'' idag. Men der så jeg 3 lave mørkhudede som hadde vært på salg hos Jysk og kjøpt seg noen tepper og håndkler og brukt det som klær. Veldig merkelig syns nå jeg :ermm:

Og disse tror er de som støvsuger plassen min for tiden :( triste saker altså. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tror nok de fleste steden du spør, vil du få et nei, men det stopper ikke oss(meg). Så lenge du rydder etter deg og oppfører deg pent så ser ikke jeg problemet.

8458298[/snapback]

jeg pleier ikke å stoppe noen i å snoke, men det er ihvertfall tre problemer:

1. hvis ikke vi vet om det er folk i containerene kan de oppleve å få en vaskemaskin over seg. det er dører på containerene som kan åpnes/lukkes, og vi løfter skrotet opp med truck og slipper det rett nedi..

2. vi sorterer skrotet. noen ganger setter folk en gammel støvsuger i containeren fordi han ikke vet bedre, det er ikke noe problem. men så kommer det noen som tar med seg datamaskiner inn i containerene for å skjule seg, skrur dem opp og lar det ligge igjen der siden de tror det hører hjemme der uansett. containerene våre er kun for hvitevarer, og da blir det stress.

3. butikken jeg jobber for leier lager og plassen utenfor. så hvis det ligger gammelt el-skrot i grøftene i 1 km radius rundt oss, så får huseieren klager. han er ikke hyggelig å prate med når han kommer da.

Lenke til kommentar
Var innom stasjonen ''min'' idag. Men der så jeg 3 lave mørkhudede som hadde vært på salg hos Jysk og kjøpt seg noen tepper og håndkler og brukt det som klær. Veldig merkelig syns nå jeg :ermm:

Og disse tror er de som støvsuger plassen min for tiden :(  triste saker altså. :thumbdown:

8462008[/snapback]

Trist at disse fæle og skumle mørkhudede personene vasker plassen din, eller at de har så dårlig råd at de må bruke tepper og håndklær som klær? Du har derimot helt rett i at det er sært, kan da ikke være så mye dyrere å kjøpe klær på Spar Kjøp? Sikker på at de ikke bare skulle frakte dem hjem?

Lenke til kommentar

Og disse tror er de som støvsuger plassen min for tiden :(  triste saker altså. :thumbdown:

8462008[/snapback]

Trist at disse fæle og skumle mørkhudede personene vasker plassen din, eller at de har så dårlig råd at de må bruke tepper og håndklær som klær? Du har derimot helt rett i at det er sært, kan da ikke være så mye dyrere å kjøpe klær på Spar Kjøp? Sikker på at de ikke bare skulle frakte dem hjem?

8489314[/snapback]

skjønnte ikke helt hva du ville nå :D

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til en elektronisk gjennvinningsstasjon her. Vil det kunne gå ann å plukke litt fra den, eller strider dette mot noen lover? Er det kun utenfor butikker hvor de selger el-utstyr man kan plukke? Jeg vil ikke bryte noen lover her, eller eventuelt komme i bråk med de som driver gjennvinnings stasjonen.

Mvh DotisH

Endret av Dotish
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg kjenner til en elektronisk gjennvinningsstasjon her i kristiansand. Vil det kunne gå ann å plukke litt fra den, eller strider dette mot noen lover? Er det kun utenfor butikker hvor de selger el-utstyr man kan plukke? Jeg vil ikke bryte noen lover her, eller eventuelt komme i bråk med de som driver gjennvinnings stasjonen.

Mvh DotisH

8520839[/snapback]

Du bryter ingen lover så sant du ikke må bryte deg inn for og få tak i det, men det ligger i gråsonen. Tror uansett at ingen noensinne har blitt dømt for og rote i søpla.

Jeg ville ha dratt til gjenvinningstasjonen og spurt de som jobber der, da er du garantert og være på den sikre siden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...