Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

ikke leretur da?

er dte ike noe hvite vare som har kobber i seg da?

8190522[/snapback]

jeg vil tro at komfyrer har mest kobber, da i form av varmelementer i stekeovnen og kokeplatene. nå vet jeg ikke hvor mye kobber du trenger men jeg regner med du må ribbe ett par komfyrer for å få nok til prosjektet ditt.

PS! husk strømledningene til komfyrer. I dem er det mye kobber! :)

alternativt kan elmotorene til tørkemaskiner og vaskemaskiner være ett greitt alternativ viss du gidder å skrue dem i stykker og vikle ut spolene. merk, tynne tråder så det blir mye arbeid ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vet jo ikke hva du skal bruke kobber til, så jeg slengte bare ett par forslag på hvor du kan finne kobber i hvitevarer..

om du trenger kobber-rør, tråd, eller plater, så si det da mann! :p

8194054[/snapback]

kobber plate som helst er rund (komer på samme) på disse målene 35*35mm hvis den er rund, hvias den er firkantet så er det disse målene, 40*40mm

noe jeg kan rfinne slikt i?

Lenke til kommentar
jeg vet jo ikke hva du skal bruke kobber til, så jeg slengte bare ett par forslag på hvor du kan finne kobber i hvitevarer..

om du trenger kobber-rør, tråd, eller plater, så si det da mann! :p

8194054[/snapback]

kobber plate som helst er rund (komer på samme) på disse målene 35*35mm hvis den er rund, hvias den er firkantet så er det disse målene, 40*40mm

8194653[/snapback]

Dra til din lokale blikkenslager å spør etter rester, gjort det selv mange ganger og alltid fått hjelp :) Brukte endel kobberplater til antennebyggingen min, vet ikke om noen husker jeg satt WR i blåtannoverføring? ALT var søppel som var blitt foredlet ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

8194653[/snapback]

Jeg skjønner ikke alltid helt hva du skriver jeg..... hva med å begynne å legge inn litt rettskrivning? noen feil går fint det, men i hvert eneste innlegg og så mye blir litt irriterende etter hvert.....

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar

8194653[/snapback]

Jeg skjønner ikke alltid helt hva du skriver jeg..... hva med å begynne å legge inn litt rettskrivning? noen feil går fint det, men i hvert eneste innlegg og så mye blir litt irriterende etter hvert.....

8194684[/snapback]

Vi kan alle skrive litt feil her og der av&til, men jeg forstod helt utmerket hva skylinepower mente i sin setning, så kanskje det er du som har et problem ;)

Noen er flinkere enn andre med setninger og ord, men la oss nå ikke la dette bli en diskusjon, for det er fint lite du eller andre kan/bør gjøre med dette! Og ta nå for guds skyld ikke dette jeg nevner så veldig personlig! Start heller en egen tråd om emnet om du ønsker å diskutere dette videre. Punktum! :thumbup:

Lenke til kommentar
kobber,kobber,kobber,kobber,kobber og atter kobbersnakk.....ka skjer me jaktingå da?

8194660[/snapback]

Vel, kan jo friske opp med litt info om den UPS`en jeg fant for kort tid siden..

Nå har jeg kjørt service på den og ved strømbrudd, klarer den å drive PC`en med alt tilbehør i over 15minutter.. dessuten har jeg endelig fått full beskyttelse mot overspenninger og linjestøy :w00t:

Legger ved et skrytebilde av godsaken i drift slik den står nå :love:

post-15715-1174400499_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fant her om dagen en loddebolt med tempraturstyring og stativ (har bare hatt en gammel clean loddebolt uten noe som helst stativ eller noe....

Skrudde den opp og fant ut at det bare var av/på bryteren som hadde tatt kvelden, hadde ikke noe bryter liggende så jeg bare loddet sammen ledningene, funker helt fint nå:D

Lenke til kommentar
Fant her om dagen en loddebolt med tempraturstyring og stativ (har bare hatt en gammel clean loddebolt uten noe som helst stativ eller noe....

Skrudde den opp og fant ut at det bare var av/på bryteren som hadde tatt kvelden, hadde ikke noe bryter liggende så jeg bare loddet sammen ledningene, funker helt fint nå:D

8195341[/snapback]

Bilde eventuelt?

Lenke til kommentar

Ok for de som vil vite så blir det imorgen levert en Vaskemaskin på el retur på Expert på kjørbekk mellom porsgrunn og skien ...

Det eneste feilen med den er at temp. sensoren er ødelagt så den vasker kun på kaldt vann, emn vi skal kjøpe ny da det har vært så mye rep. på den i årenes løp og kostet goft over 10k da den ble kjøpt så den er ike så crap :thumbup:

Førsteman til mølla ......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...