Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Æsj hadde vært noen å tatt pc'n :( Men jeg fikk:

Dvd rom

512mb ram (2x 256mb sdram)

skjermkort (har ikke testa det enda men det er 62mb tror jeg det sto)

og div annet og et tower

8139662[/snapback]

 

Ikke så ille funn det der :)

8139739[/snapback]

 

Neida det er ikke det men. Jeg hadde håpa på den pc'n da... Men skal opp ditt på fredag før tømming :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte er noen av dere der på fyllinga egentlig??

virker som noen av dere er der hver dag... :confused:

 

Alle disse "tingene" dere finner, er det ikke ute, vått og jævlig? Korrodert?

 

Hvordan får dere disse tingene til og funke som aldri før igjen?

 

Lar dere "tingene" ligge og tørke en uke, og satser livet på at "søppel" for normale folk, funker igjen?

...

Lenke til kommentar
Om noen har noen 120mm vifte griller er jeg meget innterissert trenger di til "MeTube".

 

Kontakt meg på PM.

8140528[/snapback]

 

Slikt har alle blitt enige om at skal kuttes ut i denne tråden, slik at den ikke blir stengt.

 

 

 

SHARK: ser du satser på å selge den serveren ja.. :yes::p

Lenke til kommentar
Hvor ofte er noen av dere der på fyllinga egentlig??

virker som noen av dere er der hver dag... :confused:

 

Alle disse "tingene" dere finner, er det ikke ute, vått og jævlig? Korrodert?

 

Hvordan får dere disse tingene til og funke som aldri før igjen?

 

Lar dere "tingene" ligge og tørke en uke, og satser livet på at "søppel" for normale folk, funker igjen?

...

8140505[/snapback]

 

Ligger ikke ute ;) ligger under tak :p

Er der værtfall 1 gang i mnd :p

Lenke til kommentar
Hvor ofte er noen av dere der på fyllinga egentlig?? virker som noen av dere er der hver dag... :confused:

Jeg er ikke på noen fylling. Jeg er på et bestemt returmottak. Siden det er veldig kort vei dit for meg så ofrer jeg gjerne 2 minutter hver dag på å ta turen innom.

 

Alle disse "tingene" dere finner, er det ikke ute, vått og jævlig? Korrodert?

"Mitt" sted er tørt og trygt innendørs

 

Hvordan får dere disse tingene til og funke som aldri før igjen?

Det meste av det som kastes fungerer eller har bare en liten feil. F.eks en harddisk som har kræsjet. Resten av komponentene fungerer ofte som de skal. En LCD-skjerm jeg fant for et par uker siden trengte bare en ny sikring. Folk gidder ikke eller kan ikke feilsøke. CRT-skjermer og CTR-TVer fungerer nesten alltid har jeg inntrykk av. De kastes bare fordi LCD har blitt kult. Ikke fordi folk faktisk trenger ny skjerm. Andre ting kastes fordi de eieren har falt for fristelsen å kjøpe noe nytt og bedre og dermed ikke ser noen grunn til å ta vare på den gamle tingen lengre. F.eks stasjonære PCer med prosessorer på 1GHz og lavere.

 

Lar dere "tingene" ligge og tørke en uke, og satser livet på at "søppel" for normale folk, funker igjen? ...

8140505[/snapback]

Man trenger ikke satse livet selv om ting har vært vått. F.eks kan fint et lydkort, TV-kort, mus, minnebrikker, prosessorer og nettverkskort som har ligget i vann fungere fint igjen etter grundig tørking. Alle disse tingene er lavspent-ting, uten mekanisk bevegelige deler, og krever ikke noe særlig effekt. Ergo lav risikofaktor.

Lenke til kommentar

skulle ønske jeg hadde like bra leteplass som deg Simen....her i haugesund er det bare pissvær så alt jeg finner på dynga er fullt med vann....derfor tenkte jeg skulle vente heller litt til sommer....dessuten er leteplassene veldig dårlige....

 

menne alt det du finner??har du noen gang solgt noe av det du har funnet?isåfal kjent noen kroner på det?

Lenke til kommentar

jeg gjør det ihvertfall ikke for pengene.. :)

 

mer at jeg er en uhelbredelig skrotnisse som liker å puske med gamle deler.. hehe

fikk tilbakemelding på x600 kortene, det var 2 stk som virket, men de trenger ny vifte. resten var bare å slenge tilbake på samme plass igjen ;)

kortene er rettferdig fordelt mellom tester og finner, så jeg må nok skuffe alle som håpet på et kort...

 

MrM

Lenke til kommentar
menne alt det du finner??har du noen gang solgt noe av det du har funnet?isåfal kjent noen kroner på det?

8140817[/snapback]

Det er absolutt ikke noe å bli rik på. Blir vel heller skrotnisse enn rik. :p

 

Men det hender at jeg selger unna noe ja. Eller gir bort til venner og familie. F.eks da PCen til mora mi sårt trengte mer ram eller en annen gang da jeg sendte en pose med SIMM-ram til en barneskole som sårt trengte litt mer ram i maskinene sine.

 

De tingene jeg selger vil jeg helst teste skikkelig først for å slippe klager og problemer etterpå. Siden jeg heller blir sittende litt for lenge på forumet i stedet for å teste så har det en tendens til å hope seg opp her.

 

Apropos det: Dagens fangst: En Mitac bærbar PC med lader. Den har fått seg et lite kakk i siden og vik ikke starte opp. Men det er i hvert fall 1GB ram, 40GB harddisk, 14" skjerm, DVD-rom og kanskje flere ting jeg kan bruke som reservedeler.

Lenke til kommentar
Hvor ofte er noen av dere der på fyllinga egentlig??

virker som noen av dere er der hver dag... :confused:

 

Alle disse "tingene" dere finner, er det ikke ute, vått og jævlig? Korrodert?

 

Hvordan får dere disse tingene til og funke som aldri før igjen?

 

Lar dere "tingene" ligge og tørke en uke, og satser livet på at "søppel" for normale folk, funker igjen?

...

8140505[/snapback]

Min plass er ute, og det hender ofte at det er ting som er blaute men ofte ting som er tørre og fine også..... fant en 16ports hub som det rant vann av(lå også noe papirgreier overalt inni den) men jeg skrudde den bare opp og skylte den under krana og den funker helt fint den..... bare synd at den bare er 10mbit da....

Fant også en yamaha naturalsound-et eller annet forsterker, som jeg gjorde det samme med, virker 95%

Lenke til kommentar
menne alt det du finner??har du noen gang solgt noe av det du har funnet?isåfal kjent noen kroner på det?

8140817[/snapback]

Det er absolutt ikke noe å bli rik på. Blir vel heller skrotnisse enn rik. :p

 

Men det hender at jeg selger unna noe ja. Eller gir bort til venner og familie. F.eks da PCen til mora mi sårt trengte mer ram eller en annen gang da jeg sendte en pose med SIMM-ram til en barneskole som sårt trengte litt mer ram i maskinene sine.

 

De tingene jeg selger vil jeg helst teste skikkelig først for å slippe klager og problemer etterpå. Siden jeg heller blir sittende litt for lenge på forumet i stedet for å teste så har det en tendens til å hope seg opp her.

 

Apropos det: Dagens fangst: En Mitac bærbar PC med lader. Den har fått seg et lite kakk i siden og vik ikke starte opp. Men det er i hvert fall 1GB ram, 40GB harddisk, 14" skjerm, DVD-rom og kanskje flere ting jeg kan bruke som reservedeler.

8141149[/snapback]

 

Det var ikke så dårlig da :D Det er en ganske fin pc det :D

Endret av volvo240_r
Lenke til kommentar
Fant meg en Microsoft Optical mouse 2.0 idag, funker fint. Batteriene var oppbrukt da :p

 

Ellers et trådløst Logotech tastatur og mus, ikke testet enda.

 

Og en 8 ports gigabit Linksys switch. Heller ikke testet.

8141360[/snapback]

Den switchen er veldig kjekk å ha om den funker da! :dribble:

Lenke til kommentar
var en tur på sykehuset på mr osv i dag og så på en expert plass og var en dag for seen :(

eneste i intresse som var der var en handle vogn :p

8145688[/snapback]

Er det der norsk?

 

Ellers så fant jeg masse da jeg hadde tilgang til elretur for et stort bygg i oslo, men ikke nå lengre :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...