Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du bør prøve å legge en 50-øring på den glass kula :p Så holder du en finger over 50-øringen, da hopper lynet over i fingen din, det gjør ikke så veldig vondt, er litt tøft og se på, men ikke hold så lenge, da kan du få et slags brenn merke.. hehe

8122925[/snapback]

Hehe.. det fønka fa*n meg! :cry: Testa det i sted :dribble:

8123208[/snapback]

Kult, men håper du ikke testet med fingerene som har lynavleder (spiker) inni seg. Det tror jeg kan merkes uhmm "godt". (Du husker vel den gangen med mopeden, motoren åpen, fingeren på tennstiften og foten på startern? :p )

Lenke til kommentar
Du bør prøve å legge en 50-øring på den glass kula :p Så holder du en finger over 50-øringen, da hopper lynet over i fingen din, det gjør ikke så veldig vondt, er litt tøft og se på, men ikke hold så lenge, da kan du få et slags brenn merke.. hehe

8122925[/snapback]

Hehe.. det fønka fa*n meg! :cry: Testa det i sted :dribble:

8123208[/snapback]

Kult, men håper du ikke testet med fingerene som har lynavleder (spiker) inni seg. Det tror jeg kan merkes uhmm "godt". (Du husker vel den gangen med mopeden, motoren åpen, fingeren på tennstiften og foten på startern? :p )

8124253[/snapback]

Hehe.. det trikset funka ja.. men tenkte ikke over at jeg har titan spikere i fingrene før jeg gjorde trikset :w00t:

 

Men til alle som har en sånn sak, sett tungespissen rett på kula, det ga en litt morsomm opplevelse :thumbup:

Lenke til kommentar

I morra er det dags for min første tur til et slikt "el-retur" sted. (Brobekk, på Økern, Oslo)

 

Hoved grunnen til at jeg (og en til) drar dit, er fordi vi skal finne noen store trafoer, til et skoleprosjekt.

(f.eks. mikrobølgeovn trafoer) (Jacobs-ladder retter sagt)

 

men er det noe annet en mikrobølgeovner som inneholder store trafoer?

evt. trafoer med 230V inn, 24 ut, som f.eks har 60VA uteffekt, for da kan vi snu denne, for og få høyspenning ut.

men kan jo hende de er deffekte, de som vi finner, fordi, ja nettopp, de ligger på dynga.

 

Andre nybegynner tips? :innocent::w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
I morra er det dags for min første tur til et slikt "el-retur" sted. (Brobekk, på Økern, Oslo)

 

Hoved grunnen til at jeg (og en til) drar dit, er fordi vi skal finne noen store trafoer, til et skoleprosjekt.

(f.eks. mikrobølgeovn trafoer) (Jacobs-ladder retter sagt)

 

men er det noe annet en mikrobølgeovner som inneholder store trafoer?

evt. trafoer med 230V inn, 24 ut, som f.eks har 60VA uteffekt, for da kan vi snu denne, for og få høyspenning ut.

men kan jo hende de er deffekte, de som vi finner, fordi, ja nettopp, de ligger på dynga.

 

Andre nybegynner tips? :innocent:  :w00t:

8125730[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke om de trafoene passer men, jeg vet det finnes noen rimelig svære trafoer i eldre tver (70-80 talls) I de største tvene kan det være snakk om 30kgs trafoer :whistle: ikke rart de gikk over til switchmode...

Lenke til kommentar

ELkjøp Arendal kan man stryke av lista over plasser man kan skjekke om man ikke

trenger kun kabinett da. (og beregn lettere reprasjoner)

var og skjekket i går og alle maskinene som var der var blitt ødelagt,

og det var ikke gjort av de som leverer tinga

(tror ikke allmannsen går laus på El-varer med Kabelsaks og spiss hammer før de kaster det)

 

ellers kan jeg anbefale vidregående skoler med Elektronikk linjer...

har fått tak på fra en av de lokal Vidregående skolene:

Dell PowerEdge 4200 Dual 350MHz m.6stk 9.1GB 10k scsi

Dell PowerEdge 2200 333MHz m 2 18GB 15k scsi

SUN SparcStation 20 m.skjerm, mus og tastatur

pluss en haug (godt over 100stk) pentium 1 prossesorer :cool:

 

 

ellers kan det jeg fant på den lokale fyllinga forge uke kalles et skikkelig funn til og med om det ikke helt kan kalles El-vare.

Mercury 75Hk påhengsmotor med elstart (78 modell så den er svart med blå striper om noen lurer).

og den startet... på første forsøk :thumbup:

 

om noen vet hvilken fylling det er snakk om så ikke tenk på det, faren min kjenner

sjefen der så jeg har fått litt "særskilt" behandlig og tilgang på de låste kontainerne.

Lenke til kommentar
ELkjøp Arendal kan man stryke av lista over plasser man kan skjekke om man ikke

trenger kun kabinett da. (og beregn lettere reprasjoner)

var og skjekket i går og alle maskinene som var der var blitt ødelagt,

og det var ikke gjort av de som leverer tinga

(tror ikke allmannsen går laus på El-varer med Kabelsaks og spiss hammer før de kaster det)

 

ellers kan jeg anbefale vidregående skoler med Elektronikk linjer...

har fått tak på fra en av de lokal Vidregående skolene:

Dell PowerEdge 4200 Dual 350MHz m.6stk 9.1GB 10k scsi

Dell PowerEdge 2200 333MHz m 2 18GB 15k scsi

SUN SparcStation 20 m.skjerm, mus og tastatur

pluss en haug (godt over 100stk) pentium 1 prossesorer  :cool:

 

 

ellers kan det jeg fant på den lokale fyllinga forge uke kalles et skikkelig funn til og med om det ikke helt kan kalles El-vare.

Mercury 75Hk påhengsmotor med elstart (78 modell så den er svart med blå striper om noen lurer).

og den startet... på første forsøk :thumbup:

 

om noen vet hvilken fylling det er snakk om så ikke tenk på det, faren min kjenner

sjefen der så jeg har fått litt "særskilt" behandlig og tilgang på de låste kontainerne.

8126249[/snapback]

Heftingsdalen er det vel?

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
ellers kan det jeg fant på den lokale fyllinga forge uke kalles et skikkelig funn til og med om det ikke helt kan kalles El-vare.

Mercury 75Hk påhengsmotor med elstart (78 modell så den er svart med blå striper om noen lurer).

og den startet... på første forsøk :thumbup:

 

:dribble: fikk du den med deg?

 

Edit: sammen med et oljefat, kan du sikkert lage noen liter med pannekakerøre :D

Endret av ThorU
Lenke til kommentar
I morra er det dags for min første tur til et slikt "el-retur" sted. (Brobekk, på Økern, Oslo)

 

Hoved grunnen til at jeg (og en til) drar dit, er fordi vi skal finne noen store trafoer, til et skoleprosjekt.

(f.eks. mikrobølgeovn trafoer) (Jacobs-ladder retter sagt)

 

men er det noe annet en mikrobølgeovner som inneholder store trafoer?

evt. trafoer med 230V inn, 24 ut, som f.eks har 60VA uteffekt, for da kan vi snu denne, for og få høyspenning ut.

men kan jo hende de er deffekte, de som vi finner, fordi, ja nettopp, de ligger på dynga.

 

Andre nybegynner tips? :innocent:  :w00t:

8125730[/snapback]

 

Uff, ble litt komplikasjoner i dag, så må ta det neste helg. :(

jeg som gledet meg sånn! :w00t:

 

Er det forresten noen som har vært på Bro-bekk (i Oslo) avfalls stasjon før? kan det bli en bra fangst der? :tease:

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Er det noen som har en data de vill selge eller gi bort trenger ikke være veldig bra heller ;)

 

Minstekrav:

1GHz

256mb ram (samme åssen ram det er)

20gb hd (trenger til nød ikke å være hdd)

cd rom...

8130281[/snapback]

Sånne poster som dette sklal ikke tas i denne tråden her !

8130335[/snapback]

Sry var bare en som sa jeg kunne poste det her :blush:

Lenke til kommentar
I morgen da hadde jeg tenkt til å dra opp til søppledynga og hente noe data ting/dataer....

 

Jeg fikk vet tips om at det var noen sånne dataer der:

evo510.jpg

 

Spes om de:

2,2-2,4GHz Amd

256-512mb DDR ram

40-80gb hdd

dvd rom

 

det lå vertfall 2 der... :D

8130865[/snapback]

Det der er det jeg kaller en kanon fangst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...