Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fant noen P2 er på 350Mhz på nå

ewr de verd noe?

hgar funnet 3

8105676[/snapback]

 

Dessverre, absolutt ingenting. Blir nesten litt feil å kreve penger for det i det hele tatt

8106169[/snapback]

Snakker vi om kun selve prosessorene kan du like gjerne grave de ned i hagen.

 

En komplett PC med 350 MHz og originalkonfigurasjonen i behold kan du imidlertid fort få en hundrelapp eller to for på QXL.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er mange som gidder å kjøpe en så gammel PC, men du kan jo gi den bort til et veldedig formål. F.eks en bestemor som ikke har PC ennå, men gjerne vil få litt undervisning av barnebarnet på f.eks hvordan nrk.no, db.no og vg.no fungerer, google, gmail og kabal. Kanskje også MSN slik at hun kan se barnebarna oftere (webcam). Dette er jo spennende saker for de gamle som ikke har vært så mye borti data ennå.

 

Ellers så kan du sette den opp som hjemmesideserver, teste ut en lett Linux-distro på den, bruke den som brannmur, Folding@Home, varmeovn, winamp-maskin til stereoanlegget, bildefremviser til TVen, krakk, etc. Bare fantasien setter grenser. :)

 

Men jeg tror ikke det er verd tiden og annonseprisen å legge den ut på QXL eller finn.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er mange som gidder å kjøpe en så gammel PC, men du kan jo gi den bort til et veldedig formål. F.eks en bestemor som ikke har PC ennå, men gjerne vil få litt undervisning av barnebarnet på f.eks hvordan nrk.no, db.no og vg.no fungerer, google, gmail og kabal. Kanskje også MSN slik at hun kan se barnebarna oftere (webcam). Dette er jo spennende saker for de gamle som ikke har vært så mye borti data ennå.

 

Ellers så kan du sette den opp som hjemmesideserver, teste ut en lett Linux-distro på den, bruke den som brannmur, Folding@Home, varmeovn, winamp-maskin til stereoanlegget, bildefremviser til TVen, krakk, etc. Bare fantasien setter grenser. :)

 

Men jeg tror ikke det er verd tiden og annonseprisen å legge den ut på QXL eller finn.

8106367[/snapback]

...Eller nøkkelring av prosessoren slik jeg gjorde for et par år siden. Tråden ble stengt av mitt eget ønske.

Lenke til kommentar
Aldri hvert på "dynga", men jobber i et stort kontorbygg. I kjelleren der ligger vanligvis flere hundre kg med datautstyr. Alt fra servere og abeidsstasjoner til 48-porters cisco-switcher med fiber. Vi kaster vanligvis ikke pga at utstyret er ødelagt, men heller at det ikke er behov for det mer. Fant en gang en morsom laptop fra sent 80-tall. Toshiba, monokron rød plasma-skjerm, ca 10 kg og bootet til DOS 4 via 100Mb harddisk, og eksternt coax nettverkskort.

5367876[/snapback]

 

Er det den modellen som har plass til et ISA-kort inni maskinen? for en sånn bruker fattern min enda fordi han har et spesialkort (ISA) for lydmålinger hehe

Lenke til kommentar
Er det slik at det er lov å legge inn "annonser" i denne tråden?

 

F. eks: Jeg er på utkikk etter et gammel Socket A HK, noen som har?

8107495[/snapback]

Ideelt sett burde vel kanskje forespørsler om ting som gis bort og ønskes postes i denne tråden.

 

Siden den i sin tid ble opprettet av en moderator tar jeg det for gitt at den er unntatt retningslinjenes punkt #9 om at "forumet ikke er noen markedsplass" og at ingen moderatorer derfor stenger den på dette grunnlaget om den skulle bli vekket til live nå. :)

Lenke til kommentar
Er det slik at det er lov å legge inn "annonser" i denne tråden?

 

F. eks: Jeg er på utkikk etter et gammel Socket A HK, noen som har?

8107495[/snapback]

kort svar : Nei, iflg retningslinjene så skal alle annonser til bruktmarkedet, begynner man å spørre om har du, selges/kjøpes øk el. så tar det ikke lange tiden før tråden blir stengt... desverre... :cry:

Lenke til kommentar

waaaahh.. de har fjernet kurven på mitt favorittsted!

håper det bare er i tømmeprosessen og at en ny er på plass igjen snart!!

 

x600 kortene har fått utsatt testing da testeren har hatt litt kirurgi på handa si nå nettopp... håper det virket og at painkillerene ikke gjør deg alt for susa! ;)

 

MrM

Lenke til kommentar
waaaahh.. de har fjernet kurven på mitt favorittsted!

håper det bare er i tømmeprosessen og at en ny er på plass igjen snart!!

 

x600 kortene har fått utsatt testing da testeren har hatt litt kirurgi på handa si nå nettopp...  håper det virket og at painkillerene ikke gjør deg alt for susa! ;)

 

MrM

8111265[/snapback]

Vel, jeg er ferdig "modda" nå ja.. men litt groggy enda ;) Ikke gøy å få satt inn 4 spikere i fingertuppene :no:

post-15715-1173414752_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Vel, jeg er ferdig "modda" nå ja.. men litt groggy enda ;) Ikke gøy å få satt inn 4 spikere i fingertuppene  :no:

8112437[/snapback]

 

Så ikke godt ut det der nei :(

 

Jeg var derimot ute i går og fant litt av hvert.

 

8x Pentium 2 socket 1

1x Pentium 3 socket 1

2x P Celeron socket 370

5x 60MB Ram, noen på 3 på 100Mhz, og 2 på 66Mhz

1x 40Bg HK Western

Og et fint serverkabinett, som nå er fylt med 8 disker og står å suser i kjelleren.

 

Har merket meg at det er flere øst-europeere som roter i PC delene nå. Syns de burde holde seg til hvitevarer jeg. Så ut som de var mer interessert i CRT skjermer enn hardware, men de snappa med seg litt hardware også. Liker ikke utviklingen her, konkuranse om el-reutren min :no:

Lenke til kommentar

Var innom den lokale dumpeplassen for boss idag, og der stod det to hovedkort(sikkert socket a) montert i to kabinett.

 

Siden jeg har et ekstra hovedkort til bruk, kunne det vært artig og hatt et kabinett å plassert det i.

 

Stikker innom på hjemveien og ser om det fortsatt står der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...