Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Tviler forsåvidt på at denne diskusjonen hadde blitt gjort på et nettforum om det var matrester som var emne. :p

 

Back 2 topic?

Har vært nok en mager uke, men fant endel meter med 2x2x4 par cat 5e kabel med skjerming. Er ikke verre en at det kan brukes til noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ArcticOC: Hehe.

 

 

Dagens fangst: Slot A hovedkort med Athlon 700MHz, 40GB harddisk, ++

Et pent SCSI-kort med 2 kanaler og ekstern kabel

Et grafikkort fra 3DFx med AGP-port, en d-sub og en merkelig port som jeg aldri har sett før.

Pluss noen andre småsaker.

Også en 5-porters hub på størrelse med en fyrstikkeske. Meget liten og søt. Bare 10Mbit, men den funker.

Lenke til kommentar

Jeij!

Andre plass på lista jo :p endelig noe jeg scorer høyt på.. hehe :tease:

 

*edit*

Simen1: den huben du fant, var vel ikke en blå netgear sak? hehe, fant en sånn selv for lenge siden ,men solgte den billig på qxl for ikke så lenge siden.

 

Mine siste funn:

3 luft gæver :D noe små feil på alle 3:

1: Sprekt kolbe, en skrue som ikke vil ta tak, men selve mekanikken funker og det skyter fint tvers gjennom ei glass flaske :p

2: ingen synlige skader, men har ikke nok trøkk til at kula kommer ut på 1 skudd

3: gikk ikke å lade, men skrudde det opp og fikset det ganske lett.

 

Og av elektronikk har jeg funnet 2 socket A hovedkort, det ene med athlon 1ghz cpu. begge kortene ville ikke funke, men helt plutselig funket dem :hmm: så var sikkert bare jeg som ikke fikk trykt ram brikkene helt på plass når jeg testa dem første gang

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
ArcticOC: Hehe.

 

 

Dagens fangst: Slot A hovedkort med Athlon 700MHz, 40GB harddisk, ++

Et pent SCSI-kort med 2 kanaler og ekstern kabel

Et grafikkort fra 3DFx med AGP-port, en d-sub og en merkelig port som jeg aldri har sett før.

Pluss noen andre småsaker.

Også en 5-porters hub på størrelse med en fyrstikkeske. Meget liten og søt. Bare 10Mbit, men den funker.

8087572[/snapback]

 

HVis hovedkortet og CPUen virker er jeg interesert i å kjøpe det! Send PM

Lenke til kommentar
Et grafikkort fra 3DFx med AGP-port, en d-sub og en merkelig port som jeg aldri har sett før.

8087572[/snapback]

Enkelte 3DFx kort har faktisk samleverdi (sjeldene), så noe gammel møkk som gikk for over 6000$ på ebay for en stund siden :O

 

Nå skal jeg prøve å få i meg litt søvn før jeg skal opereres for to knuste fingerledd med tilhørende løse senefester før man skal på sykehuset i morgen tidlig. Skada meg på jobben forleden, 6 uker fri...ehh sykemeldig nå :w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar
*edit*

Simen1: den huben du fant, var vel ikke en blå netgear sak? hehe, fant en sånn selv for lenge siden ,men solgte den billig på qxl for ikke så lenge siden.

8087619[/snapback]

Den er blå, men heter "WLink Technology Mini Hub SS-E05CM" og ser slik ut:

 

mini_ps2.jpgmini_hub_computer.jpg

 

 

ArcticOC: Jeg skal sjekke ut det 3DFx-kortet. Kanskje jeg kan innkassere en slant..

Lykke til på operasjon i dag. Hørtes ikke bra ut. Regner med du bruker Touch-8 metoden på tastaturet i 6 uker fremover.

 

Redigert: Det er vist ikke 3Dfx, men 3DLabs. Jeg så feil. Men jeg finner ikke noe info om det. Det står veldig lite på kortet. Det jeg har å gå ut i fra er numrene som står på kortet:

BB - 116C1 - 01 og

PCB116C1 og

116C1056053

 

Redigert: Jeg fant litt mer info. Det heter 3Dlabs Oxygen GVX1 og ser slikt ut:

 

1159104156766.jpg

Test og en polsk test.

 

32MB grafikkminne var MYE i 1999. Prisene varierte vist litt. De var alt fra 1000 til 1600 $ så vidt jeg har funnet ut. Den rare porten har jeg funnet ut er en forløper til DVI-porten. Den taklet digitalt signal ut på inntil 1280x1024. Den analoge porten var spesifisert til inntil 2048x1536 ved 60Hz.

Lenke til kommentar
*edit*

Simen1: den huben du fant, var vel ikke en blå netgear sak? hehe, fant en sånn selv for lenge siden ,men solgte den billig på qxl for ikke så lenge siden.

8087619[/snapback]

Den er blå, men heter "WLink Technology Mini Hub SS-E05CM" og ser slik ut:

 

 

 

ArcticOC: Jeg skal sjekke ut det 3DFx-kortet. Kanskje jeg kan innkassere en slant..

Lykke til på operasjon i dag. Hørtes ikke bra ut. Regner med du bruker Touch-8 metoden på tastaturet i 6 uker fremover.

 

Redigert: Det er vist ikke 3Dfx, men 3DLabs. Jeg så feil. Men jeg finner ikke noe info om det. Det står veldig lite på kortet. Det jeg har å gå ut i fra er numrene som står på kortet:

BB - 116C1 - 01 og

PCB116C1 og

116C1056053

 

Redigert: Jeg fant litt mer info. Det heter 3Dlabs Oxygen GVX1 og ser slikt ut:

 

 

 

32MB grafikkminne var MYE i 1999. Prisene varierte vist litt. De var alt fra 1000 til 1600 $ så vidt jeg har funnet ut. Den rare porten har jeg funnet ut er en forløper til DVI-porten. Den taklet digitalt signal ut på inntil 1280x1024. Den analoge porten var spesifisert til inntil 2048x1536 ved 60Hz.

8088572[/snapback]

 

NEI!

Fant en IBM eServer for ca. et år siden som hadde en sånn skjermutgang men, jeg viste ikke hva det var, så jeg kastet den igjen.

Tror det sto i en POWER3 CPU i den også hadde den 256MB EDO-RAM og 2x 4,2GB HDD (SCSI)

Lenke til kommentar

Litt Off Topic.

 

Har noen helt nye Corsair XMS2 675mhz 2x512MB som jeg ikke kommer til å bruke noe mer (har ligget på bruktmarked i 2 månder).

Er det noen her som kunne ha tenkt seg å bytte de i noe annet datautstyr?

Dual Hovedkort, CPUer, SCSI-Disker kom med forslag!

Er desperat etter 2 eller 4 Xeon-cpuer slot2!

Har noen det kan jeg godt gi minnebrikkene for de.

 

Fant en gang en def server med 4 550mhz xeon men, de solgte jeg før jeg visste at jeg ville ha bruk for de.

 

Kommer snart med en liste med brukbar hw jeg skal kvitte meg med.

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Skjermkort:

ELSA GLoria L/MX 816 PCI 8MB

Noen andre AGP-kort 4-32MB

 

CPU:

AMD Athlon XP 1700+ Socket A

AMD Athlon XP 1800+ Socket A

Diverse P2 prosessorer 233-450Mhz Slot 1

Diverse P3 prosessorer 450-1000Mhz Slot 1 & Socket 370

Noen eldgammle samleobjekt bla. Kingston 133Mhz som erstatter 486 (mangler en pinne)

Intel Overdrive 83Mhz, Motorola PPC 333mhz til PowerMac G3, Motorola 33mhz fra en Apple Performa

 

Kontrollere:

3-4 SCSI-Kort 50 & 68pin

ST-LAB SATA-Kort 2+2 porter (brukt 1 gang)

Fiberchannel-kort

 

Annet:

Storage Firewall som lurer hackere som prøver å ødelegge windowsen.

Den oppretter en partisjon som hackerne kan ødelegge og en partisjon som du bruker uten at hackerne vet det.

 

Minne

Diverse SD-RAM 32-256MB

Diverse EDO-RAM 4-64MB

Corsair XMS2 675Mhz 2x512MB DDR2

 

Bare send PM viss du er interessert

 

Dere har en unik sjanse til å skaffe dere noe billigt før jeg legger det ut på bruktmarked til natten

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...