Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Er dette ulovlig ifølge norsk lov egentlig?

Noen som har en gammel ubrukelig maskin jeg kan bruke som server? :love:

8068209[/snapback]

Lovligheten diskuteres i en annen tråd. (søk i tråden)

Det kommer an på hvor i Norge du bor. Det står ikke i profilen din så jeg vet ikke om du har mulighet til å hente en her eller ikke. Du skriver heller ikke hvilke ønsker/krav du har til maskina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette ulovlig ifølge norsk lov egentlig?

Noen som har en gammel ubrukelig maskin jeg kan bruke som server? :love:

8068209[/snapback]

Lovligheten diskuteres i en annen tråd. (søk i tråden)

Det kommer an på hvor i Norge du bor. Det står ikke i profilen din så jeg vet ikke om du har mulighet til å hente en her eller ikke. Du skriver heller ikke hvilke ønsker/krav du har til maskina.

8069170[/snapback]

Jeg skal enkelt og greit ha en pc jeg kan bruke som server, med XP på. Skjermkort og HD er ikke viktig, men en prosessor som takler XP og et hovedkort som gjør at jeg ikke må betale titusener for 1 gig minne, er alt jeg trenger. (eller, alt og alt, sikkert mye i denne delen av verden.. :p )

Bor i Bergen. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fant noen kabler som jeg trodde var dvi-kabler. Men de har litt andre plugger enn den jeg har fra før. Noen som vet hva disse er til?

8069878[/snapback]

er da dvi det der, har du sjekka det?

Lenke til kommentar
Fant noen kabler som jeg trodde var dvi-kabler. Men de har litt andre plugger enn den jeg har fra før. Noen som vet hva disse er til?

8069878[/snapback]

8070129[/snapback]

Den jeg har fra før har ikke det mellomrommet mellom pinnene. (Den har endel flere pinner) Men det har kanskje ikke noe å si?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

8069878[/snapback]

8070129[/snapback]

Den jeg har fra før har ikke det mellomrommet mellom pinnene. (Den har endel flere pinner) Men det har kanskje ikke noe å si?

8070165[/snapback]

Nei, jeg har sett dvi kabler med det mellomrommet, muligens de manglende pinnene har med overføringen av analogt signal? Jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar

The Ghost: Hvis det var meg du tenkte på så tenkte jeg på å gi bort, men kun hvis han kunne hente.

8070165[/snapback]

Nei, jeg har sett dvi kabler med det mellomrommet, muligens de manglende pinnene har med overføringen av analogt signal? Jeg er ikke sikker.

8070179[/snapback]

Pinnene i midten er til dual-link DVI. Single link kan bare vise oppløsninger opp til 1920x1200, mens dual-link kan vise opp til 2560x1600.

Både dual og sinlge link kabler finnes med og uten analog. De 4 pinnene til det analoge signalet sitter på høyre side på bildet, rundt den brede jord-pinnen. DVI-kabler med kun digital overføring kalles DVI-D, mens de med både analog og digital kalles for DVI-I. Det finnes også en variant med kun analog og den kalles DVI-A.

181px-DVI_Connector_Types.svg.png

Fant to maskiner her om dagen med 550 og 400 MHz prosessor.

Noen som har en AMD AthlonXP 2600+ (Thoroughbred, 266MHz SB) som de vil selge? Skulle gjerne ha byttet ut en 950MHz Duron:)

8070328[/snapback]

Kjøp og salg kan dere ta her.

Lenke til kommentar
The Ghost: Hvis det var meg du tenkte på så tenkte jeg på å gi bort, men kun hvis han kunne hente.

Det var bare en bruker som prøvde å bruke denne tråden til salg, men Alastor fjernet det så posten min ble på en måte litt meningsløs/forvirende :tease:

Lenke til kommentar

Jeg fant som nevnt tidligere i tråden en 15" acer skjerm, problemet med denne er at den bare gir fra seg et lite blink av bildet hver gang du skrur den på for deretter å bli helt svart.

Har nå skrudd den opp og la merke til at et par av kondensatorene eller hva det heter så litt ødlagte ut slik som på bildet under, de buler liksom litt opp. kan dette være årsaken til at ikke den virker? er det evnt. bare å finne noen tilsvarende fra et gammel hk eller noe og lodde på?

Fins det evnt. noen steder man kan kjøpe slikt?

Link til wikipedia der jeg leste om dette problemet: LINK

post-121661-1173014386_thumb.jpg

Endret av Finnern
Lenke til kommentar

8069878[/snapback]

Det er en single-link DVI-kabel.. den mangler også DVI-I pinnene som kan brukes på det alternative analoge vga signalet. Så det du har der heter teknisk sett Singelink DVI-D

Duallink har alle pinnene koblet på

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Jeg fant som nevnt tidligere i tråden en 15" acer skjerm, problemet med denne er at den bare gir fra seg et lite blink av bildet hver gang du skrur den på for deretter å bli helt svart.

8074645[/snapback]

Du kan prøve å lodde løs de defekte kondensatorene og erstatte de med fungerende kondensatorer med samme verdi. (spenning, kapistans og type) Deretter kan du erstatte sikringen (som trolig har gått) og prøve skjermen. Om du har flaks så funker den fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...