Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
sjekket nå.

viser seg at det er en helt vanlig 233mmx.  føler meg litt lurt nå mange år etter jeg kjøpte den :blush:

8015744[/snapback]

jaja, shit happens...

link til side der det står all info som du trenger og vite, og all info du absolutt ikke trenger... ;)

Lenke til kommentar
mhsalangli: For et monster! Den må jo ha vært på størrelse med et minikjøleskap. 4 stk Pentium Pro er ikke akkurat vanlig kost. Monsteret må ha kostet flesk en gang i tida. Kanskje over 100.000 kr.

8028006[/snapback]

Jeg bestilte et slikt monster i 97 og da kosta det 400 tusen. Med en del disker i seffers. Men det var mye billigere enn vår Digital Unix med 2 Alpha prosessorer.

Lenke til kommentar
Dårlig fangst her også. Bare en lader jeg tror kan passe til en av de bærbare jeg fant i forrige uke.

Jeg kastet forresten 4 fullt fungerende CRT-skjermer i samme slengen. Det var et fjell av CRT-skjermer der.

8033598[/snapback]

kunne jo prøvd å selle de da?qxl enetuelt?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noen vits. Folk vil ikke ha CRT selv om de gis bort gratis. Jeg slet i hvert fall veldig med å selge to gode 17" CRT'er for for 100kr per stk for 2 år siden og tror ikke det har blitt enklere med tiden.. ;)

CRT har jo nesten blitt et skjellsord. Jeg tror ikke at folk er dumme nok til å kjøpe sånt på QXL en gang. 50 kroner til en annonse er 50 kroner ut vinduet. Skulle jeg annonsert de noen plasser måtte det bli en gratis annonse her på bruktmarked.no . Men jeg gidder ikke styret. 20 kg/stk, bæring, skriving av annonse, avtaler osv for vekslemynter. Det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

BILDE

http://i94.photobucket.com/albums/l98/nass...tiumESLarge.jpg

Beklager dårlig bildekvalitet, jeg har lagt til 3 røde prikker på bilde, på cpu til venstre med rød prikk så er det en Pentium 75 og det står "Malay ES" på den, er det en Engineering Sample? På den midterste raden er det Pentium 90 og på 2 av de med rød dott på så står det også "Malay ES", det står ikke "Intel confi...."

Raden til høyre er kremen på, 486DX2-66 og 486SX-25

Uansett, en halv kilo med minne fant jeg også, masse 1mb og 4mb brikker :cool: ...lol...

Noen som kan hjelpe? Kan bytte litt hvis noen har et hk jeg kan bruke,send meg PM.

Lenke til kommentar

Ikke så mye å skryte av fra denne fronten i det siste, har vært lat å dra på tur, men sist jeg dro ble det en liten godbit jeg har god nytte av.

Fant en fungerende 1000VA line-interactive UPS med relativt ok batterier, den klarer å drive maskinen min i ca. 15-20min ved strømstans. Kunne sikkert byttet batterier, men ser ikke helt nytten av det. På bildet er dekselet av, tok en liten regjøring før bruk (blåste rent)

Men det viktigste er at den gir meg bedre beskyttelse enn et tradisjonelt overspenningvern. Bra da jeg bor i et hus med mye brownouts og annet rusk i elnettet :)

post-15715-1172532283_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

..glemte også å nevne at jeg plugga en liten 14" (soveroms TV) inn i UPS`en da jeg var på returstedet på gøy for å se om sakene virket.. og den funka helt fint den :)

Så tok den med hjem (får bare unnskylde det dårlige mobiltelefonbilde)

post-15715-1172532830_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hva vel et greit funn det der ArcticOC. Ny TV å greier ;)

Er det noen som har socket A hovedkort eller CPU som di kan gi bort mot frakt?

PM meg!

mvh Anki

8034549[/snapback]

Jeg har en duron 1600 som er griseklokka :dribble: ...lol...

Jeg er ferdig med den, funker ypperlig. Send meg PM :)

Lenke til kommentar
Hva vel et greit funn det der ArcticOC. Ny TV å greier ;)

Er det noen som har socket A hovedkort eller CPU som di kan gi bort mot frakt?

PM meg!

mvh Anki

8034549[/snapback]

Jeg har en duron 1600 som er griseklokka :dribble: ...lol...

Jeg er ferdig med den, funker ypperlig. Send meg PM :)

8034695[/snapback]

Den tar jeg vettu ;)

Lenke til kommentar
Noen som har en T.bred eller en Thorton XP1800+ - XP2000+? Palomino funker også, men den har 180nm mot T.bred og Thortons 130nm.

8034935[/snapback]

Ay!

Har en Xp1800 Palomnio som jeg kjøpte etter jeg (trodde jeg) overklokka min Duron 800 til døde.

Ligger her på hyllen med min Xp-m2400 (45watt)

Pm meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
BILDE

http://i94.photobucket.com/albums/l98/nass...tiumESLarge.jpg

Beklager dårlig bildekvalitet, jeg har lagt til 3 røde prikker på bilde, på cpu til venstre med rød prikk så er det en Pentium 75 og det står "Malay ES" på den, er det en Engineering Sample? På den midterste raden er det Pentium 90 og på 2 av de med rød dott på så står det også "Malay ES", det står ikke "Intel confi...."

Raden til høyre er kremen på, 486DX2-66 og 486SX-25

Uansett, en halv kilo med minne fant jeg også, masse 1mb og 4mb brikker :cool: ...lol...

Noen som kan hjelpe? Kan bytte litt hvis noen har et hk jeg kan bruke,send meg PM.

8034275[/snapback]

Det er nok desverre ikke en ES, men for sikkerhets skyld kan du sjekke s-specen. hvis den begynner på Q, så har du en førproduksjonsmodell. Men siden det ikke står "intel conf..." på den så er det nok en helt vanlig pentium 1, eller en 486 for den saks skyld...

Ser ut til at jeg får begynt med noen raid igjen, fant ut at skolen har et eget søppelrom der de kaster alt EE avfallet de produserer. Og det er ikke sjeldent læreren vår er der nede for og hente seg deler til diverse prosjekt han holder på med, hørte av noen i klassen min at det visstnok lå noen eldre voltmeter, som var i high-end segmentet når de ble kjøpt på 80 tallet en gang. Så det ligger nok mye intressant der...

EDIT: leif...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...