Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Du glemmer at vi er entusiaster, nevner igjen bilelskere og høggeri!

5364334[/snapback]

Joda, men her prates det vel mest om gjenbruk av utstyr og det er ytterst få bruksområder for 386 og 486-maskiner, gamle Pentiumer begynner også bli avlegs.

Samler man på dette stiller jo saken seg anderledes.

5364359[/snapback]

Tull!

Du kan lage flotte nøkkelringer eller la maskinene stå med D20L.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest hele tråden, men jobber selv på en plass med EL-retur, og har egentlig ikke noe imot at dere tar ting derfra, så lenge dere ikke roter selvfølgelig.

Pleier vanligvis å være masse polakker som driver å herjer på baksida av butikken. Roter vanligvis ikke, så da sier jeg ingenting på det heller :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

"EL-Retur"vil det si miljøstasjoner også? jobber på en slik en og funnet VELDIG mange godbiter der. fant for exs i dag et par sony høyttalere som var i 100% orden. SS-E-660 med 2*8", 3" mellomtone og diskant. spiller greit nok til verkstedet hjemme :D

har også funnet noen Canton Karat100 kasser som har en verdi på 1-2k kroner. 7000,- for tilsvarende nye i dag.

EDIT. mener altså de containerne med el-retur

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Ratlelo: Vi kan sikkert starte det høytidlige opptaksraidet..err..ritualet på Lade en dag det er litt bedre vær. ;)

5472435[/snapback]

Høres fornuftig ut. :) På den annen side er det neppe noen konkurranse om tingene når det er storm og -6 grader ute. :whistle:

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Hehe, genial tråd!

Er det noen som vet om det er et par plasser i Gjøvik eller omegn som er gode? :)

5475298[/snapback]

Hi hi ja...... men sier det ikke bort......ikke favorittstedet ihvertfall.....men du kan finne endel utenfor elkjøp. Hvis du finner det før raiderene har vært innom....

Lenke til kommentar
Hehe, genial tråd!

Er det noen som vet om det er et par plasser i Gjøvik eller omegn som er gode? :)

5475298[/snapback]

Hi hi ja...... men sier det ikke bort......ikke favorittstedet ihvertfall.....men du kan finne endel utenfor elkjøp. Hvis du finner det før raiderene har vært innom....

5475410[/snapback]

Nå ble jeg nysgjerrig :)

Hva kan være bedre enn Elkjøp... :hmm:

Lenke til kommentar

Mange som er opptatt av det med regn/snø og fugtighet på data kompeneter, men som oftes så tåler et hk, minne etc en liten skyll. Bare sørge for et par døgn med tørking på et varmekabel gulv på bade feks. Tror uannsett ingen her putter noe retur ram i en splitter ny pc når det skal testes...

Lenke til kommentar
Mange som er opptatt av det med regn/snø og fugtighet på data kompeneter, men som oftes så tåler et hk, minne etc en liten skyll. Bare sørge for et par døgn med tørking på et varmekabel gulv på bade feks.  Tror uannsett ingen her putter noe retur ram i en splitter ny pc når det skal testes...

5481766[/snapback]

Jeg er enig i det. Hardware tåler mer enn folk flest tror bare det får tørket seg godt og lenge. Jeg har til og med turt å fyre opp en 17" CRT-skjerm som det hadde regnet kraftig på og rennt ned i alle kriker og kroker. Etter en ukes tørking turte jeg å prøve og da fungerte den helt som den skulle. Dette ble gjort mye an nyskjerrighet og skjermen ble ikke brukt uten tilsyn før den ble kastet igjen. Lavspent-komponenter som hovedkort, ram, CPU, skjermkort etc. stoler jeg mer på etter tørking. De tar skjelden skade av rent vann.

Lenke til kommentar
Hehe, genial tråd!

5475298[/snapback]

5475410[/snapback]

Snufs! Så for et par dager siden at det sto i hvert fall 1stk kabinett med tilhørende skjerm utenfor Elkjøp Gjøvik, men nå er alt borte! Til og med kontaineren var blitt brudt opp og romstert inni! Hvem kan finne på å gjøre noe slikt? :no: Greit at delene var borte, men dette ødelegger for oss alle... :(

Endret av Westen
Lenke til kommentar
Snufs! Så for et par dager siden at det sto i hvert fall 1stk kabinett med tilhørende skjerm utenfor Elkjøp Gjøvik, men nå er alt borte!

5488452[/snapback]

Jeg tipper det var jeg som hadde vært der og plassert skjermen og kabinettet du så. Var bortom med tingene ved 16-tiden søndag ;)

En gammel 15" Siemens Nixdorf-skjerm og et kabinett som ikke inneholdt stort annet enn en PSU, frontløs floppy og et defekt slot-1-hovedkort var neppe så mye å ha :!:

Det kommer nok flere sjanser :thumbup:

Endret av tomahg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...