Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Hei!

Heftig å se en slik tråd som dette oppe! Jeg og en kompis  drev med slik som dere i omtrent 2 år. vi  bor begge  i sandnes nerme stavanger. Her hadde vi en gjenbruksstasjon som het norsk gjenvinning da, som lå rett på siden av en annen stasjon kalt norsk metallretur. Nå for 1-2år ble hele annlegget flyttet langt vekk da så det var jævli surt  :thumbdown: .

Vi fikk securitas og noen andre folk etter oss en haug med ganger med det gikk da fint :p. Faen så trist at den plassen borte  :cry:

7991221[/snapback]

Åhh det der var den beste plassen *sukk* :(

Har du prøvd å reise til Randaberg å se om du klarer å hente noe?

7991399[/snapback]

Vi har vurdert å dra til Randaberg ja. Men blir forlangt og stressete spør du meg. Kryr av video kamera og høye gjerder på randaberg på det andre annlegget så tror vi dropper det. Gikk du og på norsk metalretur og gjenvinninga på forus/stavanger :o?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har vurdert å dra til Randaberg ja. Men blir forlangt og stressete spør du meg. Kryr av video kamera og høye gjerder på randaberg på det andre annlegget så tror vi dropper det. Gikk du og på norsk metalretur og gjenvinninga på forus/stavanger :o?

7991419[/snapback]

Norsk gjennvinning ja, men jeg bare kjørte ned en dag og spurte om jeg kunne hente ting, og det var helt greit sa de. Så siden var jeg nedom kanskje en gang annenhver uke eller så.

Kanskje vi skulle møtes hele gjengen her i distriktet en gang? Raide sammen?

Jeg ringte til norsk metallretur, men de var en smule mer vanskelige kan du si... lol

Lenke til kommentar

7991419[/snapback]

Norsk gjennvinning ja, men jeg bare kjørte ned en dag og spurte om jeg kunne hente ting, og det var helt greit sa de. Så siden var jeg nedom kanskje en gang annenhver uke eller så.

Kanskje vi skulle møtes hele gjengen her i distriktet en gang? Raide sammen?

Jeg ringte til norsk metallretur, men de var en smule mer vanskelige kan du si... lol

7991450[/snapback]

hahah det stemmer! Det som var at i gjerdet mellom gjenvinninga og metall returen var det et hull, emh..som ble litt større etterhvert også :D. Så gikk vi til venstre der sto det 4 SVÆÆÆÆRE kontainere, som vi krabba oppi da og fant alt som var. Var foresten en haug med grå kontainere rett med hovedinngangen som vi også fant mye stæsj i. men vi måtte være jævli våkne og følge med også. for fra kontainerne kunne så vi rett mot hovedinngangen. og kom det en bil eller en forbanna tjukkas der så var det bare å beine rett vest. Kom en fyr og skreik etter oss en gang, holdt på å sjite i buksa da jeg labba det jeg kunne bort derfra :tease: . En annen gang fikk jeg en blått lys rett i fleisen, midt på mørkeste kvelden detta. Da sprang vi og fløy nesten over gjerda der :p...hehe

Endret av todibodi
Lenke til kommentar
like merkelige som dere andre som kaster en ting bare den har fått en mikroskopisk ripe i seg eller for at dere ikke gidder skifte noe

7991359[/snapback]

Helt enig. Sitter nå med en 19" Sony Multiscan E400 (Trinitron). Helt perfekt! Ikke en flekk på den en gang! Helt sykt hva folk kaster. Gi det heller bort. Det kalles gjennbruk, og er mye mer miljøvennlig.

Endret av Diverse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Vi fikk securitas og noen andre folk etter oss en haug med ganger med det gikk da fint :p. Faen så trist at den plassen borte  :cry:

7991221[/snapback]

Hmm, om jeg gidder å gå ut tror jeg at jeg passer meg litt for å få securitas på nakken. Håper nå det går bra :p

Noen tips til gode steder (Kristiansand) og utstyr man burde ha med seg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som ''raider'' rundt i ski, drøbak område her? Virker gaske tomt overalt. :dontgetit:

7991801[/snapback]

Jeg raidet i drøbaksområdet, men etter at elreturen bak drøbak city ble stengt og de "oppgraderte" til låste cantainere så måtte jeg gi opp...

Lenke til kommentar
Noen som ''raider'' rundt i ski, drøbak område her? Virker gaske tomt overalt. :dontgetit:

7991801[/snapback]

Jeg raidet i drøbaksområdet, men etter at elreturen bak drøbak city ble stengt og de "oppgraderte" til låste cantainere så måtte jeg gi opp...

7992741[/snapback]

doh, fant du mye der da?

-Kjedelig når slik skjer.

Er ikke flere i området?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7991801[/snapback]

7992741[/snapback]

doh, fant du mye der da?

-Kjedelig når slik skjer.

Er ikke flere i området?

7992748[/snapback]

Fant endel fine ting: (ramser opp de beste funna)

MSI KT4V hk, med xp 2100+

P4 på 3Ghz socket 478

512mb pc3200 brikke.

en NAD tuner fra tidlig 90 tallet

2 x Seasonic 200w, de finnes det ikke støy fra...

Fortron Source 250w

Fortron Source 200w

"noname" 250w, var også stillegående...

To stk duroner på 800 og 1100 Mhz, begge fungerer helt fint

Dual socket 8 hk, med tilhørende pentium pro

KVM switch med inngang for 4 maskiner

Og det vanlige som nettverkskort, diverse socket 370 og slot 1 hk, og diverse cpuer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
noen så vett om gode områder i haugesund? jeg har vært på el-kjøp men som sagt så har de plassert contenerne så høyt oppe at jeg når de ikke :hrm:

7998776[/snapback]

klatre?

Sjekk bak lignende butikker som elkjøp, og bak dataforretninger. Det kan godt hende de har noen containere med diverse godsaker ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
skjer med dere andre der ute som har mulighet for å finne godsaker....sluttet å jakte?

8004367[/snapback]

Jeg har nok desverre dratt inn årene, men moro var det så lenge det varte

*mimre :love: *

Blir jo litt når jeg er andre steder der det enda er tilgang på "skrot", men det blir lengre og lengre mellom hver gang...

Egentlig sund at de stengte her, for akkurat nå hadde det passet fint med litt ekstra hardware, kunne likt og ha en eldre maskin og prøve ut diverse distroer på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...