Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Selv så sletter jeg harddiskene mine skikkelig før de kastes, eller om filer bare skal slettes. Det holder _aldri_ med å høyreklikke->Slett, og det er sjeldent man ikke klarer å gjenopprette det meste når disken er formatert.

Hvis man har filer folk ikke vil ha tilgang til så sletter man dem skikkelig. Det er personens feil at andre får tak i disse filene...bare så det er sagt: Når jeg finner harddisker så formaterer jeg dem, sletter dem, formaterer igjen så bruker jeg dem..

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare så det er sagt: Når jeg finner harddisker så formaterer jeg dem, sletter dem, formaterer igjen så bruker jeg dem..

7967491[/snapback]

Hvorfor? Så lenge du ikke prøver å finne igjen innholdet på disken, så trenger du jo ikke å slette det som er der fra før så grundig?

Lenke til kommentar
bare så det er sagt: Når jeg finner harddisker så formaterer jeg dem, sletter dem, formaterer igjen så bruker jeg dem..

7967491[/snapback]

Hvorfor? Så lenge du ikke prøver å finne igjen innholdet på disken, så trenger du jo ikke å slette det som er der fra før så grundig?

7970451[/snapback]

Vet ikke. Det har blitt en vane, men jeg må innrømme du har et poeng.

Lenke til kommentar

jeg fant 4 trådløse routere her om dagen. Jeg klarer å få de på men når jeg kobler dem til så står det bare nede i windows sånn gult utropstegn...at den klarer ikke å motta eller no sånt..jeje.....menne tar meg en tur snart opp å ser om jeg finner mer snacks! :!:

Endret av mesha
Lenke til kommentar
jeg fant 4 trådløse routere her om dagen. Jeg klarer å få de på men når jeg kobler dem til så står det bare nede i windows sånn gult utropstegn...at den klarer ikke å motta eller no sånt..jeje.....menne tar meg en tur snart opp å ser om jeg finner mer snacks! :!:

7974322[/snapback]

De funker nok, det samme skjedde med den trådløse routeren jeg har hjemme her også. Last ned softwaren til den og konfigrer routeren via den. Da virker det, garantert. Programmet greier å finne routeren og resette den slik at originale instillinger blir stilt tilbake :)

Lenke til kommentar
Er det noen flere enn bare meg som har vært på Elkjøp i det siste og sett en oppslagslapp der de truer med anmeldelse om man roter i elreturen?

7975629[/snapback]

Nei, jeg har funnet en god favorittplass uten noen sånne advarsler og uten særlig konkurranse. Men det forundrer meg ikke. Kjedene går jo helt av skaftet når de ser gjenbrukere. De mener sikkert at deres forretningsmodell skades av gjenbruk både fordi det er antatt å gi mindre salg og fordi det i noen tilfeller gir merarbeid for de ansatte. (rydding etter de få som roter og ødelegger for andre plukkere)

Men jeg er ærlig talt spent på hvilket lovbrudd de anmelder for og hvor seriøst en sånn anmeldelse blir tatt av politiet.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at butikkene ikke har noe klar policy på hvordan dette fungerer. Alle stedene jeg har vært på, har jeg spurt om lov til å forsyne meg, og foreløpig har jeg ikke fått noe nei.

En av stedene som er blitt hyppig besøkt er Elkjøp. Var inne og spurte, og det var ikke noe problem. Én uke etter jeg hadde spurt, så spratt den "trusselen" om anmeldelse opp.

Er rart hvordan det ikke er noe problem for noen, mens andre gjør alt for å stoppe det. Overvåkningskameraer og rettslige trusler for å beskytte søppel finner jeg merkelig.

Nå ser jeg forsåvidt kun én side av saken, så det kan godt være noen aspekter jeg ikke har snappet opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...