Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

espeNaldoZ: Hvorfor quoter du andres poster hele tiden når du ikke svarer til den eller svaret ditt ikke har noe med det å gjøre?

Ta en titt på dette bildet.

http://www.viaarena.com/images/articles/pctips3.jpg

Brikke 1: EDO ram (ca 1995 - 1997)

Brikke 2: SD-Ram (ca 1997 - 2001)

Brikke 3 og 4: DDR (ca 2001 - 2006)

DDR2 ser omtrendt lik ut som DDR1

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Alt jeg trenger er ett nettverkskort (det jeg har i den gamle PCen som skal bli server er på 56 kbps) som støtter opp til 100 mbps. :p

7926977[/snapback]

jeg har et par nettverkskort jeg ikke trenger lengre. det eneste er at jeg bor helt her oppe i nordnorge :p troms nærmere sagt.

Lenke til kommentar
Bor du i en by der du har EL-retur stasjoner?

Jeg har gjennom tidene funnet utallige godbiter på slike plasser, de er ofte gjemt på baksiden av bygg som selger EL-varer. Stikkord: Elkjøp, Expert o.s.v

Denne tråden er tilegnet de som ønsker å skryte av sine siste funn, de som har blitt dårlig behandlet på slike plasser og også hvor de beste plassene er.

Noen regler det kan lønne seg å følge før du blir skattejeger:

1. ALDRI rot mer enn du må og rydd når du er ferdig!

2. ALDRI fortell noen andre om din favorittplass

3. Vi snakker ALDRI om "Vi som digger EL-retur tråden!"

4. Når noen kommer for å jage deg spiller du alltid stokk dum!

Når du velger å besøke et slikt sted kan det lønne seg å gjøre det etter butikkens stengetid. Dette er fordi det finnes enkelte ansatte på disse stedene som anser oss som skadedyr og det som værre er. Mye av grunnen til dette er at enkelte skattejegere roter unødvendig mye. Skrur du opp en PC skrur du den også igjen! Butikkselgere og lageransatte er generelt late, og må de plukke to deler opp i steden for en når de skal fylle containerne blir stemningen fort sur.

Når det gjelder å hente ting ut av containere må du BESTANDIG huske på å sette alt inn igjen. Det er forøvrig ikke vanlig praksis å hente for mye av det som står inni slike da man ofte må flytte kjøleskap, vaskemaskiner og det som værre er..

elretur.gif

5345279[/snapback]

hei alle sammen! jeg har en gammel best 5150 pc med en intel pentium etellerannet prosessor på 300 etellerannet mhz.. denne er som sagt gammel og jeg ønsker meg skikkelig en 400mhz prosessor på denne bærbaren... og side dette er en el-retur tråd skulle jeg likt og høre om noen her ikke kunne selge meg en sånn prosessor(billig) om mulig...

mhv. boyeminem

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gjorde eit funn her om dagen(litte lenge si)

fant 4 stykk P3 maskina så hadde blitt brukt på ein skule.

Specs: 40BG

733mhz

512mbRAM

GeForce 2 GTS

200W

og eit slikt handy lite AOpen kabb:)

7935623[/snapback]

Ikke så ille funn det :)

Kan fint brukes som små servere, eller som en spillemaskin for eldre spill...

Mange muligheter i sånne maskiner :)

Lenke til kommentar

Fant ut at det var på tide å ta en titt på serveren i bagasjerommet. En Compaq ProLiant 1600 som veier en del. Mangler disker, så har ikke langt inn noe på den. Skal gjøre det i morgen.

Foreløbige specs:

Intel Pentium II 450 MHz

512 MB PC100 ECC Reg SDRAM

Creative 3D Blaster Banshee PCI

Creative Sound Blaster ViBRA16C

Compaq Smart-2 Array Controller

IDE CD-ROM og diskettstasjon

Kommer mer i morgen.

Compaq-SCSIen har egen PCI-bro (IBM 27-82353B) og en AMD Am29040-33KC)

Lenke til kommentar

Fant en Barebone pc idag.

Aopen XCcube.

Veldig ribbet, tilogmed harddisk festet er borte, men hovedkort, PSU, og inn/utganger i front sitter igjen

Hovedkortet er et Aopen UX915G, med pci express og 1 pci port, 4 SATA porter, innebygd firewire og digital utganger for lyd, og gigabit lan :)

Men det er socket LGA775, og sånn cpu har desverre ikke jeg, så jeg får ikke testet kortet :no:

Men noen her som har en LGA775 cpu + kjøler og gi bort? evt låne bort en dag eller noe sånt så jeg får testet pc'n?

Bor på Jevnaker/Oppland.

Lenke til kommentar
Fant en Barebone pc idag.

Aopen XCcube.

Veldig ribbet, tilogmed harddisk festet er borte, men hovedkort, PSU, og inn/utganger i front sitter igjen

Hovedkortet er et Aopen UX915G, med pci express og 1 pci port, 4 SATA porter, innebygd firewire og digital utganger for lyd, og gigabit lan :)

Men det er socket LGA775, og sånn cpu har desverre ikke jeg, så jeg får ikke testet kortet :no:

Men noen her som har en LGA775 cpu + kjøler og gi bort? evt låne bort en dag eller noe sånt så jeg får testet pc'n?

Bor på Jevnaker/Oppland.

7944576[/snapback]

Om du ikke trenger det der, så tar jeg det gjerne :)

Send PM!

mvh Anki

Lenke til kommentar

finner nok på noe å bruke den til om den funker, med et greit skjermkort må den da kunne dra noen spill f,eks :p

Men veldig intressert i å få lånt en cpu for å teste den :) helst noen i nærheten, eller om noen har en å gi bort eller selge veldig billig? :p

Lenke til kommentar
finner nok på noe å bruke den til om den funker, med et greit skjermkort må den da kunne dra noen spill f,eks :p

Men veldig intressert i å få lånt en cpu for å teste den :) helst noen i nærheten, eller om noen har en å gi bort eller selge veldig billig? :p

7945177[/snapback]

For å si det slik så er det vell mildt sagt usansynlig at noen vil gi bort en S775-cpu,.... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...