Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ta det over PM er dere snille :)

7909719[/snapback]

Skrev jo send meg en PM !

:S :S :S

7909736[/snapback]

Flott. Da er vi ferdig med den saken.

topic: Noen som har noen fine funn og skryte av? Nå som det er helg og greier :love:

7909784[/snapback]

Eller så kan vi bare slutte den diskusjonen og sende meg noen CPUer.tar gjerne imot alt :) Utenom CRT-skjermer :D

Lenke til kommentar

fant et fint fujitsu siemens kabinett, med tilhørende s478 mobo. det ble raskt erstattet av noe annet. kjekt kabinett med hurtigåpning av sidedeksel + fw/usb og audio tilkoblinger i front :)

på samme sted fant jeg en 30 gb 2,5" disk som passet fint i laptoppen min. mye stillere enn den gamle 20gb ide disken.. testet vista på den, men det sugde noe inni granskauen mye resursser, så det er tilbake til xp igjen :)

fant også 2stk 10k spin scsi disker på 34gb. en av disse var gåen, men den andre funker fin-fint. står og går i serveren nå..

ellers skal jeg kvitte meg med noen kabinetter som har sneket seg ut fra boden og inn på soverommet.. hehe.. fruens ordre, og da gjør man jo som gode menn gjør.. sover på sofaen :lol:

så bor du i tromsø og trenger deg et kabinett eller 3 så si ifra. kan slenge med p2 kort og prosessorer også hvis du vil lage deg en brannmur som ikke kneler under p2p.. hehe.. ser nok av det hos folk med trådløse rutere. på jobben også forsåvidt. må restarte ruteren hver dag, ellers blokkerer skype hele dritten :p

MrM

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
folk kaster 30GB 2,5" disker? People are mad. Jeg har fortsatt 10GB 2,5" disker i skuffen på jobben som reserver om uhellet er ute.

7910232[/snapback]

folk kaster de utroligste ting... skrue her på forumet har feks. funnet 160gb hdder, som sto i dvd-opptagere. Men alt er vel en naturlig konsekvens av det økende bruk og kast samfunnet en finner i dag...

Lenke til kommentar

Noen som bor i oslo/omegn og trenger noe gratis hardware? Forsøkt selge litt for 6mnd, men gidder ikke styre med det.

- (tatt) SMC 7804WBRA m/802.11 b/g og 4P 10/100++ (EU modell)

Den er også ADSL modem. Alt i samme boks, men kan brukes uten modem biten.

Jeg har også et par gode tower kabinetter jeg ikke gidder å styre med å selge muligens.

- (tatt) Et stort miditower In-Winx 710 m/psu, vifter og viftestyring sort(flott som server)

- (tatt) et koksgrått/sort litt mindre miditower som jeg ikke husker navnet på, med sølvfront og 250w PSU.

- (tatt) Ellers har jeg et Epox t-bird hovedkort(maks 1100mhz) liggende som jeg ikke fikk somlet meg til å selge, samt noe annet smårusk. CPUen er solgt.

Har noen 17" CRT skjermer også, 4stk. Fult brukbare i grå datafarge. (har muligens også fler som skal kastes)

- Jensen ISDN PCI kort, ubrukt.

- 4 stk Western Digital firewire 1394a PCI kort med 2 eksterne utganger. Med div. software.

- IBM Bluetooth PC Card II (for bærbar)

- Iomega DittoMax ekstern backup spiller(parallell port) med 3-5 stk ubrukte 2-4GB taper samt platsboks til tapene.

- (tatt) En del gamle 3.5" harddisker på alt fra 40-100GB

- (1 tatt) Div. gamle Creative lydkort på alt fra ISA til PCI Live 5.1

- (2 tatt) 3 stk 50 og 52x cdroms, 2 hvite og 1 sort. LG og Acer. +1 sort noname 42x sak.

- (2 tatt) 4 stk floppy stasjoner. Hvite +1 sort uten front med sort vippelokk og knapp.

- (tatt) Noen Nvidia AGP4x skjermkort gamle med 32-64MB minne

- Elsa Erazor Pro III 32Vivo AGP4x

- Elsa Erazor GF2 Ultra 64 AGP4x

- Radeon 7000 32 AGP8x

- (tatt) 1stk 2.1 høyttalersett pchvitt, med meget godt lyd og bra gulvstående sub. Labtech.

En god del helt standard PS2 tastaturer, pchvite. Samt noen gamle PS2 mus.

- (tatt) Et par sorte nye Siberia Icemat headsett u/mic. Er litt knekt i plastikken på bøylen men kan fikses. Fikk aldri somlet meg til retur hos komplett. Fult brukbare med litt superlim eller ductape og meget god lyd i dem. Er i orginalesken.

MS Wingman håndkontroller med tilt som det er på Wii kontrolleren. Men 7 år gammel og krever gameport på pcen/lydkort.

- (tatt) Har også noen SDRAM PC133 brikker om jeg er i det ekstra gavmilde hjørnet.

- (tatt) En fult brukbar SE T610 sort mobiltelefon Uten mangler og kan sikkert slenge med et Jabra handsfree sett. (batteriet er redusert noe)

- øremerket formål, les tekst Har også en PS1 med tonnevis av spill og 2 kontrollere samt minnekort, hvis det melder seg en mor med barn som ikke har råd til spillkonsoll men gjerne vil gi barna sine noe gøyalt.

+

+

+

Noen som er interresert? Første mann til mølla prinsippet

Har en hel del stuff, men kan begynne med dette. Men de som vil ha må hente i Oslo, jeg vil ikke styre med uavhentede postoppkrav for gi-bort.

Hvis noen kan bruke det, og hente det så er ingenting bedre enn at jeg tilslutt kaster det. Send meg mail på [email protected] så jeg helt sikkert får beskjeden. Kan også føre opp annet "rusk og rask" jeg evt. måtte ønske å kvitte meg med.

Mitt eneste krav til deg er at du kaster ting på innleveringer for datautstyr, og ikke gatelangs eller bak bygårder om du ikke vil ha det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg jobber på et data lager, et av norges mest kjente,, (skal ikke nevne navn.)

Men det får vi ikke lov til å ta noen ting, vi har bur med alle elektroniske ting som skal kastes, og vi får penger for å kaste det, vi får så og så mye per kilo, ellers er det en utrolig gullgruve i de burene.

er sikkert mange som har det slikt..

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det ligger et par inne på bruktmarkedet. Har sendt mail til selgerene, men har ikke fått noe svar så jeg mistenker at de er solgt siden det har gått en stund...

Den prosessoren jeg har nå som tok kvelden skaffet jeg fra qxl, men det var så mye tull med selger... Vet ikke om jeg vil bruke qxl etter det der. Uansett så gikk jeg inn på www.qxl.no idag og alt har forandret seg. Det står qlt.no powered by qxl og der er det nesten ingen hardware til salgs :(

7904947[/snapback]

Har du sett?

Det samme skjedde med meg idag! Lurte på om qlt.no hadde kjøpt opp qxl.no eller noe slikt.

Var ikke mer enn 5 minutter, så var alt tilbake til det gamle, men ble litt skremt ett øyeblikk :blush:

Sorry for offtopic...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...