Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant nettopp ut nå at det var ikke lov å gjøre sånn der jeg bor. ikke imot betaling engang :ohmy: Finnes det noe i Trondheim ? Noen som kunne sagt et sted ?

7886995[/snapback]

Tror ikke det er lov til å hente el-retur noen plasser, men det driter jeg i.

Kommer det noen går jeg bare bort å går tilbake litt senere

7887199[/snapback]

Men blir det noe konsekvenser av dette? Når man er 13 ?

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut nå at det var ikke lov å gjøre sånn der jeg bor. ikke imot betaling engang :ohmy: Finnes det noe i Trondheim ? Noen som kunne sagt et sted ?

7886995[/snapback]

Tror ikke det er lov til å hente el-retur noen plasser, men det driter jeg i.

Kommer det noen går jeg bare bort å går tilbake litt senere

7887199[/snapback]

Men blir det noe konsekvenser av dette? Når man er 13 ?

7887257[/snapback]

Hvis man er under den kriminelle lavalder blir det vel ingen konsekvenser. Hvis man er over og noen er store nok idioter til å anmelde blir saken henlagt, politiet gidder ikke etterforske "tyveri av søppel".

Lenke til kommentar

Etter en fin fangst i går kommer dagens:

• Pentium III 700MHz Slot 1
  • Seagate U10 10GB med "Seashell" (gummibeskyttelse og lyddemping)
  • Samsung Spinpoint 20GB
  • PCI Modem
  • PCI lydkort
  • Matrox MGA G200 8MB AGP skjermkort
  • Fujitsu Siemens hovedkort med sokkel 478, I/O-plate, integrert grafikk, i845 brikkesett og..
  • Pentium4 1,8GHz 400FSB Willamette med OEM kjøler

Lenke til kommentar

Tingene jeg remser opp under finner jeg i søpla til et søppelfirma som henter inn søppel fra div steder... Tingene under er noe av det jeg har funnet nå siste året, men det er jo selfølgelig myyye mere :D Flælt at det hives så mye brukbart :no: men bra for meg da :)

3 stk dvd opptakere, 2 stk med 160gb hdd som jeg tok ut og satt i datan, begge virker.

masse dvdopptakere som tar opp på plate.

2stk philips komplette hjemmkino anlegg

ett par yamaha høytalere, 8".

3stk pcer, pentium4 1,6, 40gb hdd, 256mb ram

Masse pentium3 pcer

Rack kabinetter

Alt man kan ønske seg av vifter kjøleribber og andre småting

Sony ericson k700i

4stk Gpser, alle virker men bare en med minnebrikke og kart.

Sikkert noen hundre 19" crt skjermer plukka bare 2-3stk.....

Edit: Glømte digitalkameraet, og alle de nye høytalerene i forseglet forpakning :dribble:

Edit2: glemte alle settene med nakkeputeskjermer til å ha i bilen, tror jeg har 4 sett nå, og jeg fikk nettop inn en 15"flatskjerm som jeg skal prøve å få til å virke :)

Endret av Finnern
Lenke til kommentar
15" virka ikke, den gir bare ett blink av bildet, før den blir helt svart igjen, men dioden fortsetter å lyse grønt.... noen som vett va det kan være? er en acer al1511 skjerm, med integrert strømforsyning.....

7894262[/snapback]

Har samme problem med en skjerm, det er noe med baklyset, tror kanskje det kan være en gåen kondensator, men det kan jeg får lite om, til å si noe sikkert om!

Lenke til kommentar
Så det er ingen som har en 40mm vifte uansett støynivå ?

En ny PAPS koster nemlig 100,- og jeg har ikke funnet noen som selger den størelsen i norge utenom fra PAPS !

7895011[/snapback]

Microplex har både Papst, Cooltek, Primecooler og SilentX i 40x40mm. 70kr for Cooltek vifta, dessuten er den helt lydløs.. Det er ikke Papst

Edit: Post nr 2000 i tråden :cool:

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
15" virka ikke, den gir bare ett blink av bildet, før den blir helt svart igjen, men dioden fortsetter å lyse grønt.... noen som vett va det kan være? er en acer al1511 skjerm, med integrert strømforsyning.....

7894262[/snapback]

Det kan være så enkelt som i mitt tilfelle: en sikring i skjermen har gått. Det var et glimt i power-knappen hos meg også til tross for at sikringa hadde gått.

Det kan også være et gåent baklys. Dvs. enten at selve CCFL lysrørene er gåene eller at inverteren til disse er gåene. Hvis det er lysrørene så skal man se et svakt baklys i noen av kantene. Slå av lyset i rommet og sjekk. Hvis det er inverteren så er det ennå vanskeligere å få øye på. Prøv med en lommelykt og lys tett på skjermen. Hvis du ser et en svak sort-tone av skjermbildet så er det trolig inverteren som er gåen.

Både CCFL og invertere lar seg ordne med reservedeler, men det kan være vanskelig å få tak i deler. Det lar seg også fikse på ennå mer hjemmemekkede måter. Dog, kan man ikke forvente noe særlig godt resultat da.

Redigert: Dette er vist innlegg nr 2000 (totalt) i denne tråden og mitt nr 134 i denne tråden.

Lenke til kommentar

Siste anskaffelse: Dell Dimension XPS T500. Strøkent kabinett.

Specs

Intel Pentium III 500

128 MB PC100 SDRAM

Intel Seattle II SE440BX-2 (i440BX og PIIX4E)

Diamond Viper V550 (RIVA TNT)

Quadrant CineMaster C 3.0 DVD-dekoder (koblet til skjermkortet)

Sound Blaster Live! Value

Realtek RLT8139

13 GB IBM 5400 RPM ATA66

Toshiba DVD-ROM 6x/32x

Sony CD-RW 48x/12x/48x

Har lagt inn nyeste BIOS. Skal ha 98 SE på den, og bruke den til gamle spill / programmer.

Endret av Diverse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...