Chubby Ninja Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hei. Jeg har utrolig lite peiling på data, så beklager at jeg ikke bruker fagord. Vel, jeg har et problem men en datamaskin jeg bygde for 2 år sider. Eller snarere, min onkel bygde den. Maskinen fungerte greit til etter jeg kom jeg hjem fra ett Lan og maskinen hadde problemer med å starte opp. Maskinen kommer seg forbi alle de tekniske sjekkene med slår seg av rett etter Windows logoen, og fortsetter etter skjermen har blitt svart, med en høy alarm. Lyden kan fint sammenlignes med en trist politibil. Så, mine venner sier; ..den er for varm .. fjern støvet osv. Vel, så sjekker jeg temeraturen rett etter en shutdown og den ligger på ca. 44 celcius. Shutdownen er på 65. Er det noen som kan gjøre politibilen min glad igjen?? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg tror nok at du trenger litt hjelp med å få denne maskinen til å fungere. Jeg hadde vei i første rekke sjekket at alle deler sitter skikkelig på plass, siden problemene oppsto etter en flytting. Kikk på hjemmesiden til produsenten for å se om du finner ut hva "tristpolitibillydene" betyr. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Dette kan tyde på en defekt vifte. Sjekk at alle sviver som dem skal, er det en vifte som sviver fort så sent så fort osv. så må denne byttes ut. Vifter har ikke så lang levetid og frakt minker bare levetiden mer Jeg vil tro enten CPU vifte, GPU vifte eller PSU vifte. Lykke til. Endret 29. desember 2005 av Meendel Lenke til kommentar
Chubby Ninja Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Hmm, jeg har sjekket begge viftene, og de fungerer fint. Saker er slik at jeg har hatt ett varmeproblem før og da var alarmen annerledes. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 2 vifter? Da regner jeg med CPU og PSU. Er det ikke vifte til skjermkort eller hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå