Gå til innhold

Batterilader til AA baterier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen.

Er ny på forumet her men håper jeg kan få litt hjelp for det.

Hva bør jeg bør se etter når jeg skal kjøpe AA batterier og lader?Noen merker jeg bør styre unna o.l.

5345207[/snapback]

Et greit valg er å kjøpe lader inkl batterier på Clas Ohlson. Får det i alle prisklasser og mange varianter.

Edit: Svarte ikke på spørsmålet da...

NiMh (Nikkel-metallhydrid) har bedre kapasitet enn NiCd batterier.

Jo høyere mAh (milli-ampere-timer), jo bedre kapasitet har batteriet. Gå for 1900 mAh eller mere.

Varta har noen IC-3 NiMH batterier på 2000 mAh som kan lades på bare 15 min! (Koster tett på 600kr for lader og 4 batterier - så det er ikke spesielt billig!)

Endret av Freeload
Lenke til kommentar

Mange er førnøyde med GPs produkter. De selges på Japan Foto, er noe dyrere enn Claes sine men har sterkere strømstyrke.

Ellers bør vi ikke glemme batteriets oppfinner, italienske Varta. De har noen ladere for spesielle høykapasitets-batterier som lades helt opp på 15 minutter. Ikke er de fryktelig dyre heller. Selges også av Claes, men ikke eksklusivt.

Lenke til kommentar
Takk for svarene.Da går turen innom Clas Ohlson i morgen.

5345531[/snapback]

Den kjempehurtige til Varta koster 599,- på Claes O inkl. 4 batterier Detter er ikke vondt, når du tenker på all den tid du sparer. 2000mAh. Tror i tillegg du kan stole på Varta mht levetid.

Claes har også en med 4 2300mAh. Ukjent merke, men god kapasitet og 2t lading. Koster 249,-

Lenke til kommentar

Det kommer du til å angre på.. ;) (Clas Ohlson altså).

De beste på markedet er GP, som du får kjøpt enten løse eller med en lader til å plugge rett inn i stikkontakten, med 4xAA inkludert.

De koster kanskje litt mere, men det vil du få igjen når du bruker dem, fordi en lading varer mye lenger.

Kjøp de med høyeste mAh, selv om de er dyrest.

Lenke til kommentar
Det kommer du til å angre på.. ;)  (Clas Ohlson altså).

De beste på markedet er GP, som du får kjøpt enten løse eller med en lader til å plugge rett inn i stikkontakten, med 4xAA inkludert.

De koster kanskje litt mere, men det vil du få igjen når du bruker dem, fordi en lading varer mye lenger.

Kjøp de med høyeste mAh, selv om de er dyrest.

5345608[/snapback]

Har liten erfaring med deres husprodukter, men Varta er da i 1ste klasse blant batteriprodusenter. Ellers er jeg hjertens enig i at GP har godt ladere og batterier, men de er litt treigere på lading enn Vartas toppmodell.

Lenke til kommentar

Joda, Varta er sikkert gode de.

Problemet med Clas er at de har så veldig variabel kvalitet på varene. De selger noen topp-produkter, mens det rett ved siden kan ligge noen elendige produkter. Jeg kastet vekk endel penger på kjøpe oppladbare batterier der - men det var ikke Varta.

Lenke til kommentar
Joda, Varta er sikkert gode de.

Problemet med Clas er at de har så veldig variabel kvalitet på varene. De selger noen topp-produkter, mens det rett ved siden kan ligge noen elendige produkter. Jeg kastet vekk endel penger på kjøpe oppladbare batterier der - men det var ikke Varta.

5346045[/snapback]

Godt vi er enige der. Å sammenligne Varta med Vanson er som å sammenligne Nikon med Mustek. Hähnel har jeg også hørt bare godord om. Mange nevner disse som gode produkter i diverse foraer.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...