gorane Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Har et problem med at skjermen slår seg av mens jeg spiller Har en MEDION MD1998PD skjerm Har GeForce6600 skjermkort Kjøpte kortet hos komplett.no, de ba meg sende det tilbake, så fant de ut at kortet var defekt og jeg fikk et nytt tilbake.. Men jeg har det samme problemet. Iblant slår skjermen seg av, maskinen står fortsatt på, men skjermen er svart.. Det eneste som hjelper er å restarte maskinen.. Noen som vet hva som kan være galt?? Sender feilrapport etter at jeg har restartet og får da opp følgende vindu: http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?...aec1e4c7&SID=11 har forresten de nyesye driverne til grafikkortet Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Har du prøvd med forskjellige oppløsninger og refreshrate? Dette skjer bare når du spiller? Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 For lite futt i PSU? Kan være en grunn til at skjermkortet konker ut. Lenke til kommentar
gorane Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Det hender som regel når jeg spiller, men har opplevd at det hender i skrivebordet også.. Har 1024X768 i oppløsning, kan ikke tenke meg at det er for mye.. Hadde refreshrate på 60, som var det laveste jeg kunne ha, har nå prøvd å sette den opp til 75, for å se om det er noe bedring.. Men skal ikke den være så lav som mulig? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 For lite futt i PSU? Kan være en grunn til at skjermkortet konker ut. 5345710[/snapback] Da burde vel systemet restartet seg, han sa jo at det bare er skjemen som slår seg av. Men skal ikke den være så lav som mulig? nei. På flat skjermer skal den være på 60hz, men du kan også kjøre 75hz sikkert. på crt skjermer så skal det være så høyt som mulig opp mot 100hz(for å få så lite flimmer som mulig. Dette er det ikke på lcd skjermer. Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg tenker på at siden 6600-serien(dette vet jeg fordi jeg har selv) bruker en egen strømkontakt, kan det jo skje at PSU kutter strøm i molex-kontaktene for å holde systemet oppe og gå? Lenke til kommentar
gorane Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) [Noen ganger restarter maskinen seg etter at skjermen har blitt svart, andre ganger ikke Eeh, en CRT-monitor er en "vanlig" monitor, altså ikke flatskjerm?? Hovedkortet mitt ble testet av komplett uten at de fant noen feil på det Og hva mener du egentlig med for lite futt i PSU? Endret 27. desember 2005 av gorane Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten. Lenke til kommentar
gorane Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten. 5345859[/snapback] men det er bare skjermen som slår seg av, jeg kan høre at viftene går inni PC'en prøvde å øke refresh-raten, men har fortsatt det samme problemet Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Ja, det jeg tenkte var at i et desperat forsøk for å holde systemet gående(fra PSUens side) kutter den strømmen i molex-kontaktene. 6600-serien bruker en molex-kontakt da det ikke er nok strøm i PCI-E/AGP-sporet til å kjøre det. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten. 5345859[/snapback] men det er bare skjermen som slår seg av, jeg kan høre at viftene går inni PC'en prøvde å øke refresh-raten, men har fortsatt det samme problemet 5345928[/snapback] Refresh raten er nok ikke problemet. Men når maskinen restarter så går vel viftene fortsatt? Har du noe tegn på at maskinen står på uten og bli restartet? Musikk elns så du hører at den er i samme tilstand Lenke til kommentar
gorane Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten. 5345859[/snapback] men det er bare skjermen som slår seg av, jeg kan høre at viftene går inni PC'en prøvde å øke refresh-raten, men har fortsatt det samme problemet 5345928[/snapback] Refresh raten er nok ikke problemet. Men når maskinen restarter så går vel viftene fortsatt? Har du noe tegn på at maskinen står på uten og bli restartet? Musikk elns så du hører at den er i samme tilstand 5345944[/snapback] Som regel blir skjermen svart, og det er egentlig det.. PC'en står fortsatt på, i den forstand at jeg hører viftene inne i kabinettet. Lyden forsvinnner, får ingen reaksjon fra hverken tastatur eller mus. Prøver jeg å slå skjermen av og på igjen, får jeg bare opp en slik "check your cable"-melding.. i 8 av 10 tilfeller må jeg restarte maskinen manuelt Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten. 5345859[/snapback] men det er bare skjermen som slår seg av, jeg kan høre at viftene går inni PC'en prøvde å øke refresh-raten, men har fortsatt det samme problemet 5345928[/snapback] Refresh raten er nok ikke problemet. Men når maskinen restarter så går vel viftene fortsatt? Har du noe tegn på at maskinen står på uten og bli restartet? Musikk elns så du hører at den er i samme tilstand 5345944[/snapback] Som regel blir skjermen svart, og det er egentlig det.. PC'en står fortsatt på, i den forstand at jeg hører viftene inne i kabinettet. Lyden forsvinnner, får ingen reaksjon fra hverken tastatur eller mus. Prøver jeg å slå skjermen av og på igjen, får jeg bare opp en slik "check your cable"-melding.. i 8 av 10 tilfeller må jeg restarte maskinen manuelt 5345987[/snapback] Ok, problemet er nok ikke psu. Heller ikke refreshraten. Da vet ikke jeg. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Prøv med en annen skjerm... Lenke til kommentar
gorane Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Prøv med en annen skjerm... 5346132[/snapback] har prøvd den samme skjermen med en annen PC, da hadde jeg ikke problemet i det hele tatt Lenke til kommentar
gorane Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 skjermen blir svart på spill som har maskinkrav som min PC skal klare ganske greit.. Det var vel egentlig derfor jeg kjøpte ny PC in the first place, for å slippe å knote med oppløsning og diverse for å få spill til å funke Lenke til kommentar
gorane Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 kan det ha noe med temperatur å gjøre, innstillinger i BIOS feks, at når det blir for varmt slår skjermen seg av?? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 kan det ha noe med temperatur å gjøre, innstillinger i BIOS feks, at når det blir for varmt slår skjermen seg av?? 5353291[/snapback] Nei det kan det ikke.. det er jo skjermen som slår seg av, ikke data? Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 har du overklokket cpu, eller ram? Lenke til kommentar
gorane Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 har du overklokket cpu, eller ram? 5353402[/snapback] nei, det har jeg ikke.. Har ikke gjort noe med det siden jeg fikk PC'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå