Gå til innhold

Overklokkingsproblem: Barton 2500+, A7N8X-E

Anbefalte innlegg

Morn. Rett på sak:

AMD Athlon XP 2500+ Barton

2x 512 MB DDR 3200 OCZ (kjøpt dual pack)

Asus A7N8X-E

Silent Viking-kjøler (CPU på ~50-56C)

Med FSB på 166 og multiplier på 12,5 fungerer den stabilt. Problemet kommer når jeg tyner opp FSB (setter såklart multipliern tilbake til auto), tydeligvis, for setter jeg den til 200, nekter OS å starte (Segmentation faults, bluescreens osv.)

Bortsett fra å tyne opp FSB, så slår jeg av det som er av Spread spectrums, setter Vcore til 1.700V og "System Performance" til Optimal. Skulle ikke tro min kombinasjon av HW skulle ha noe problem med å få en 2500+ Barton opp i 3200+ :/

Noen råd?

Endret av Nichotin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg bumper denne. Ikke for å syte mer om at det ikke fungerte, eller håpe at noen vet en løsning, men for å informere om at det fungerer tilsynelatende fint etter å ha byttet min grønne barton 2500+, med en oransje-aktig barton 2500+. Sistnevnte kjører foreløpig greit på 3200+, og holdt 51C etter noen runder med Aquamark.

Bottom line er, det er tydeligvis ikke alle barton 2500+ som liker seg som 3200+.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så veldig sannsynlig at den grønne var mobile, siden den ikke ville klokke, noe som er tilfellet med 95% av alle mobile bartons.

Er ikke umulig at den gamle 2500+'en allerede var klokket, dvs at den kanskje var en f.eks 2200+ e.l. Er ikke så usannsynlig hvis du f.eks har kjøpt hele maskinen brukt.

Lenke til kommentar

DET er det bare å sjekke med CPU-Z, da! Det er vel ikke noen tregere barton enn 2500+!? Husk også at vanlig barton har lukket MP, og dermed går det ikke å stille uansett. Husk også å sette riktig minne-cpu-ratio, slik at minnet også holder 200MHz Ellers kan det bli litt feil, dersom det går opp i takt med FSB og dermed blir det minnet som er flaskehalsen. Men funker det nå, så funker det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...