Gå til innhold

Bredskjerm til PC? Bra valg?

ELR

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut min gamle sliter av en CRT-skjerm nå. 19" tar for mye plass på en liten hybel, så har tenkt å handle en LCD. Har tittet litt rundt, og det er mye bra der ute, men så leste jeg en test på dinside.no.

Fujitsu-Simens

Noen som har en mening om denne, eller tilsvarende skjermer?

Jeg tror bredskjerm fungerer bra til arbeid, da man kan ha to programmer ved siden av hverandre, men jeg spiller en del også, så ett av kravene er at den må fungere bra til nettopp dette.

Setter pris på alle fornuftige innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Er det noen som har kjøpt denne Mirai DML-519W100 19" Widescreen?

Finner ingen tester på denne, tror den er passe fersk..

Computercity har den på tilbud nå til kr 2599. Er nemlig i tvil mellom denne og Fujitsu Siemens W19-1 til kr 2718..

Fant specs her:

http://www.nl-mirai.com/image/519W100Data-all.pdf

5440277[/snapback]

FS sin skjerm er i hverfall basert på Samsungsin panel, samme panel som i Samsung 913N og er i mine øyene mye bedre valg enn den Mi et eller annet, i hverfall hvis vi skal tro alle de gode omatelene 913N har fått i brukererfaringer.

Den eneste dårlige erfaringen er denne.

Har ikke DVI
HALOOOOOOOOOO! Det står jo fint i spes at den har ikke DVI så hva er problemet?

+ med denne FS skermen er akkurta DVI

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Ser at Mirai har lavere kontrast, 500:1, i stedet for FS sine 700:1. Hvor mye har dette å si i praksis egentlig?

5349757[/snapback]

FS W19-1 og den Mirai har vel begge 500:1 i kontrast. Ser ikke at FS opererer med 700:1 på websiden heller. Det er evt Samsung 913N som har samme panel som FS som har 700:1 kontrast...

Lenke til kommentar
FS sin skjerm er i hverfall basert på Samsungsin panel, samme panel som i Samsung 913N og er i mine øyene mye bedre valg enn den Mi et eller annet, i hverfall hvis vi skal tro alle de gode omatelene 913N har fått i brukererfaringer.

Staljin

5442028[/snapback]

Litt usikker på hvordan en Widescreen skjerm kan være basert på et 4:3 panel.. forklar?

Lenke til kommentar

Staljin

5442028[/snapback]

Litt usikker på hvordan en Widescreen skjerm kan være basert på et 4:3 panel.. forklar?

5442105[/snapback]

Leste det på et eller annet sted, jeg. Det er vel ikke så stor jobb i å få "klippet" den panel i Widescreen. FS har sikkert bestilt det fra Samsung og de har "klipet panel ut" i den format, mens FS fikset resten. Kan ikke tenke meg noe annet, jeg så uviten som jeg er.

Så vidt som jeg vet så er det Samsung og ikke FS som produserer TN pannelene, eller tar jeg feil?

Her er en Tysk test av denne FS skjermen.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Jeg tror det bare er tull at den er baseet på Samsung-panelet. I en serbisk (!) test ble den sammenligna med samsung'en, og så var det noen på et engelsk forum som trodde det stod at den var basert på denne (sikkert en babel-leif eller noe i den stil). Senere ble dette oppklart av en som faktisk kunne serbisk, men var ryktet allerede spredd...

Lenke til kommentar
Jeg tror det bare er tull at den er baseet på Samsung-panelet. I en serbisk (!) test ble den sammenligna med samsung'en, og så var det noen på et engelsk forum som trodde det stod at den var basert på denne (sikkert en babel-leif eller noe i den stil). Senere ble dette oppklart av en som faktisk kunne serbisk, men var ryktet allerede spredd...

5445332[/snapback]

Hei,

Du dette kan stemme da jeg selv har lest den serbiske testen (jeg kan det språket) og jeg også trodde det var Samsunsin panel det var snakk om. Leste ikke testen så voldsomt nøye da den var skrevet enkelt og med lite info (akkurat som om den var skrevet av HjemmePC). Nå ser jeg at jeg tar feil.

Det er vel ikke mange panel produsenter, er det det? Produserer FS panelene selv!? Dette tviler jeg sterkt på. Ja, ja, spiller ingen rolle for meg.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Lurte også på denne skjermen selv, siden den faktisk er ganske billig. Men 1440x900 er mindre enn 1280x1024 i total bildestørrelse. Så jeg vet ikke om det var noe særlig å hente på at den er bredformat...

5445587[/snapback]

Det er vel mest godfølelsen av å spille eller se film på widescreen skjerm som er hovedsaken med denne skjermen. Å ha oppe to programmer ved siden av hverandre er det også flere som synes er kjekt..

Men jeg lurer på 1440 x 900 oppløsning til skjermen. Er dette en "offisiell" oppløsning, eller er den strukket/tilpasset fra en annen standard oppløsning? Kan man bli sliten i øynene av å evt se på en "ikke standard" oppløsning som denne osv som jeg har hørt rykter om? Er vi også enig at skjermen har kontrast 500:1 og ikke 700:1 nå..

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på 1440 x 900 oppløsning til skjermen. Er dette en "offisiell" oppløsning, eller er den strukket/tilpasset fra en annen standard oppløsning? Kan man bli sliten i øynene av å evt se på en "ikke standard" oppløsning som denne osv som jeg har hørt rykter om? Er vi også enig at skjermen har kontrast 500:1 og ikke 700:1 nå..

5446030[/snapback]

1440x900 er standardoppløsningen ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...