bluesy Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg har Red Hat 7.2. Det var ikke mulig under installasjonen å velge GRUB eller LILO (skjermen ble svart hver gang disse var valgt....). Jeg måtte velge å kjøre Red Hat uten GRUB el. LILO. Greit nok det.., men jeg har også Win 98 på samme harddisken (den er nå 'default')og det hadde vært greit i oppstarten å kunne få velge hvilket operativsystem som skal starte opp. Kan jo selvfølgelig bruke oppstartsdisketten til Red Hat .., men det blir litt tungvindt i lengden.Noen glupe hoder der ute som har noen forslag ??.Er relativt ny i Linux verden...... Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 start opp linux og så installerer du lilo /etc/lilo.conf når du er ferdig confa.. skriver du bare "lilo" Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg vil tro at du ikke har flasha bios på en stund. prøv å gjøre det. Gjør så de forandringene du vil gjøre i /etc/lilo.conf Du finner en howto på www.tldp.org Jeg vil anbefale å legge inn lilo i mbr.. så kjører du lilo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå