Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skikkelige PROBLEMER 2 (Netopia igjen)


Anbefalte innlegg

:lol:

Jeg har sett det er endel som sliter med disse her i det siste. Jeg får bare stille meg i den køen jeg også - takket være NGT's mangelfulle opplysningsevne.

 

Problemet er :

Jeg har hatt besøk i Netopia-routern min. Sannsynligvis en fra dette forumet. Han har ikke gjordt noen skade der som jeg har sett. Sikkert bare kikket. Og det er jo greit. Det er lov å være nysgjerrig. :roll: Han la ihvertfall fra seg et spor i routern så jeg vet hva netbiosnavnet på hans pc er. Og det stemmer med brukernavnet på en fyr her i forumet.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle forandre passordet i routern - og snakket med NGT. Joda det var greit det. Så sendte de en anvisning om hvordan det skulle gjøres. Den stemte nesten. Den manglet opplysningen om at hvis man skal skifte passord så må man ta en hardware-reset. Det fikk jeg greie på etter at jeg ringte dem tidligere idag....Greit nok.

Så tok jeg en hardware-reset. Kanskje ikke det lureste jeg har gjordt i mitt liv, men det var jo det jeg fikk beskjed om.

Etter dette så virket jo ikke Telnet lenger selvfølgelig så da måtte jeg lete huset rundt etter Com-kabelen. Fant den og koblet meg til routern via HyperTerminal.

Ahhh....den gode gamle menyen var å se. (Pustet lettet ut) Så startet jeg å konfigurere slik det sto i anvisningen - nytt passord og greier....

Alt virker ok. D.v.s Internet virker ikke. Selv ikke etter at jeg har vært innom http://aktivering.nextgentel.no (Stopper når det er 10 sek. igjen) "Page cannot be displayed" eller.no.

**** :sad:

 

Det jeg er ute etter er at hvis noen kunne gi meg litt info fra deres egen Netopia-router....

(Har prøvd forslag som er gitt i tidligere tråder)

 

Ta gjerne screenshots hvis du ikke gidder å skrive ned parameterne.

 

Det jeg trenger "bilde" av er hvordan konf. ser ut under Quick Menus :

 

"Change Connection Profile"

 

"IP profiles parameter"

 

"SNMP Setup"

 

"Ip adress serving"

 

"Line configuration"

 

"Quick view"

 

Hvis noe kunne hvert behjelpelig med dette så blir jeg ****** glad. NGT's support er jo ikke tilgjengelig før mandag... :sad:

 

(Nå ligger jeg på knærna med hendene foldet) :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plutselig så var det ingen som hadde Netopia-router ser det ut til ? :sad:

Kanskje det er mulig for dere å gidde å SE på oppsettet da. Kanskje sammenligne det med de screenshots'ene som jeg har tatt ?

 

Hovedmeny > Quick view :

Netopia1.gif

 

Hovedmeny > Quick Menus > Line Configuration :

Netopia2.gif

 

Hovedmeny > Quick Menus > IP Setup :

Netopia3.gif

 

Hovedmeny > Quick Menus > IP Address Serving.... :

Netopia4.gif

 

Hovedmeny > Quick Menus > IP Filter Set > Display Input Filter :

Netopia5.jpg

 

Hovedmeny > Quick Menus > IP Filter Set > Display Output Filter :

Netopia6.jpg

 

Hovedmeny > Quick Menus > Network Address Translation > Show Public Range :

Netopia7.gif

 

Hovedmeny > Quick Menus > Network Address Translation > Show Map List :

Netopia8.gif

 

Hovedmeny > Wan Configuration > Display Connection Profile > > IP Profile Parameter :

Netopia9.gif

 

Hovedmeny > Wan Configuration > Display Connection Profile > > Data Link Options :

Netopia10.gif

 

Hovedmeny > Quick Menus > SNMP Setup :

Netopia11.gif

 

Håper noen vil være brydd med å sjekke på sin egen router :smile:

Lenke til kommentar

Har ingen veldig gode forslag foruten denne siden:

http://www.usit.uio.no/it/oppringt/vpn/net...m-oppsett3.html

 

Mulig du allerede har testet dette, hvis ikke er det verdt et forsøk.

Du har vel sjekket oppsett forskjellene mellom mitt og ditt modem?

 

Stygg sak hvis noen hakker og åpner porter i brannmuren.

Sitter trygt bak brannmur jeg, men det er det jo slettes ikke alle som gjør : )

Lenke til kommentar

Siddis - Hvor er du ??

 

NÅ er jeg back in business...linja virker, men ikke noe nytt passord. Det er derfor det ikke virket tidligere. Pga at jeg skiftet brukernavn/passord. :sad:

 

Men hvordan stenger jeg port 23 så ingen kommer inn utenfra ?

Jeg vet sikkert hvordan jeg gjør det, men nå har jeg sitti foran pc'ene å kødda i mange timer + at det er ganske seint så hjernen er ikke helt med....

På tide å reboote hjernen (over noen timer)

 

Takk for hjelpen.... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg må nesten stille noen spørsmål siden dette ikke er det jeg vet mest om. Åssen i all verden vet dere at det har vært noen på besøk i netopia'n? Er det ikke trygt å være her på forumet eller? siden flere har blitt hacket av folk herfra? Er ikke brannmuren i netopia'n bra nok? Trenger jeg software i tillegg? Blei en smule nervøs nå... :eek:

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg vil ikke kalle det hacket, ettersom veien er pip åpen hos noen. Man kommer jo i utgangspunktet ikke lengre enn routern, men det er etter min mening alt for langt. Har du port 23 åpen så er det ikke noe problem å komme seg inn der...

 

For å sjekke om porten er åpen > https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Test my Shields og Probe my Ports

 

Stealth is good.

Før hadde jeg både 21 og 23 åpne. Nå har jeg ingen av dem (som er nevnt der da)....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-08 03:51, JarleW skrev:

Hei,

Jeg vil ikke kalle det hacket, ettersom veien er pip åpen hos noen. Man kommer jo i utgangspunktet ikke lengre enn routern, men det er etter min mening alt for langt. Har du port 23 åpen så er det ikke noe problem å komme seg inn der...


For å sjekke om porten er åpen >

Test my Shields og Probe my Ports


Stealth is good.

Før hadde jeg både 21 og 23 åpne. Nå har jeg ingen av dem (som er nevnt der da)....


 

Jeg fikk stealth på alt, port 21 og 23 også. Da er jeg nok trygg. Men ingen har forresten svart på hvordan jeg kan se at det har vært noen på besøk i netopiaen?

Lenke til kommentar

DET ER IKKJE MEG!!!!!!!!!

 

Eg har ikkje peiling på ein ***** skit om pc snoking eller hacking eller kva det skulle vere. Eg er ein grafikk artist og speler data spel heile dagen!

 

Dessuten så har eg jobba og sove omtrent heile tida dei siste dagane...har knapt vore med dataen.

 

Det er ber om at dykke finner ut kven dette er....fordi det er heilt sikkert ein som er ute etter å ta meg. Eg vil ikkje ha politiet på døra og at dei stikker av med dataen min.

Lenke til kommentar

Veit da **** jeg om det er deg eller noen andre, eller om det kanskje er noe som ligger inne som standard hehe

Betyr ikke noe for meg om noen hadde vært der så lenge de ikke ødelegger noe...

Jeg ville bare sette litt fokus på opplegget til NGT og at alle med Netopia-router har samme brukernavn og passord.

:wink:

Nå er port 23 stengt for min del...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...