666=TRIPPLE-SEX Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Er det noen som snuser her? Jeg synes snus er sjukt digg og er sugen på det nå ass men bare lurte på om noen har noen meninger om hvor helseskadelig det er Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Min onkel begynte å snuse fordi han har lest i Scientific American at det er sunt... Greia er visst at snus renser blodet som går gjennom tannkjøttet, noe alt blodet i kroppen gjør. Dette minsker risikoen for hjerte -og karsjukdommer. Artikkelen var basert på forskning som er like troverdig som (om ikke mer enn) andre studier av gugga. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Det er visstnok en økt risiko for munnkreft (ganske liten) og så en litt skumlere form for kreft i bukspyttkjertelen. Denne har ekstremt stor dødelighet. Ellers er det visstnok større fare for sukkersyke mm. Alt i alt er det nok ikke svært skadelig men sunt er det uansett ikke Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Nikotin er en avhengighetsskapende gift som får blodårene til å trekke seg sammen, og faren for karsykdommer øker dermed. Nikotin finnes i både røyk og snus, men konsentrasjonen er høyere i snus. Endret 27. desember 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Nikotin er en avhengighetsskapende gift som får blodårene til å trekke seg sammen, og faren for karsykdommer øker dermed. Nikotin finnes i både røyk og snus, men konsentrasjonen er høyere i snus. 5344633[/snapback] Her er jeg uenig Nikotin har vel vist seg å være relativt harmløst og kan vel neppe kalles en gift. Men avhengighetsbiten trekker jo ned da.. Når det er sagt er det nok av giftstoffer i snus. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Ergo: Ikke begynn 5345542[/snapback] Jepp.. som snuser (og til tider røyker) må jeg på det sterkeste anmode folk om å ikke begynne. Helsen er en ting, men prisen er ublu.. Kunne kjøpt mye morro for pengene som går til å holde meg med nikotinholdige produkter.. Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Snus kan øke blodukkeret litte grannet, men ikke mye. men det er giftig, snus inneholder over 2000forskjellige kjemiske stoffer. Bla. Annet det giftige og avhengihetsskapende stoffet nikotin. viste dere f.eks. at nikotin er gammel ugress spray? snus kan også øke sjansen for munnkreft, men sjansene er små. men det etser bort tannkjøttet og beskyttende lag på tennene, derfor får mange snusere hvite tenner. sjansen for kreft i bukspyttkjertelen øker bare betydelig hvis du spiser/svelger prisen etterpå. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 faren min har en student som forsker på det nå. Et forsknings projekt som ikke er sponsret av noen tobakko firma. hoved sprøsmålet er om snus er farlig å spise. De mater snus til rotter og ser på hva som skjer, og hittil er de like sunne som andre rotter. Så å spise snus er ikke helse farlig. Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 det sto i avisen for noen uker siden at svenske forskere har funnet en sammenheng mellom og spise snusen og kreft i bukspyttkjertelen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 må vel prøve å slutte.. prøver å bare bruke mocca.. Dessuten har jeg sluttet å kjøpe.. men det er vel ganske farlig ja.. men fy faen så godt Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 en sammenheng mellom kreft og spise snus fant studenten til faren min og, men så liten at den var ubetraktelig. Men å snuse er helsefarlig, men spise det ikke er det. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 en ting man spiser da ikke snus sorry jeg måtte bare Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Nikotin har vel vist seg å være relativt harmløst og kan vel neppe kalles en gift. Men avhengighetsbiten trekker jo ned da.. 5345536[/snapback] Nikotin er noe av det giftigste som finnes, det er de små mengdene som gjør det rimelig harmløst. En dråpe nikotin på huden hadde tatt livet av deg. Problemet med forskning på tobakk er at forskningen som regel er sponset av enten tobakksfabrikanter eller staten, og derfor kommer forskerne stort sett frem til det de har fått betalt for å komme frem til... Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Nikotin har vel vist seg å være relativt harmløst og kan vel neppe kalles en gift. Men avhengighetsbiten trekker jo ned da.. 5345536[/snapback] Nikotin er noe av det giftigste som finnes, det er de små mengdene som gjør det rimelig harmløst. En dråpe nikotin på huden hadde tatt livet av deg. Problemet med forskning på tobakk er at forskningen som regel er sponset av enten tobakksfabrikanter eller staten, og derfor kommer forskerne stort sett frem til det de har fått betalt for å komme frem til... 5346853[/snapback] Ta en titt her du. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Nikotin har vel vist seg å være relativt harmløst og kan vel neppe kalles en gift. Men avhengighetsbiten trekker jo ned da.. 5345536[/snapback] Nikotin er noe av det giftigste som finnes, det er de små mengdene som gjør det rimelig harmløst. En dråpe nikotin på huden hadde tatt livet av deg. Problemet med forskning på tobakk er at forskningen som regel er sponset av enten tobakksfabrikanter eller staten, og derfor kommer forskerne stort sett frem til det de har fått betalt for å komme frem til... 5346853[/snapback] Ta en titt her du. 5346899[/snapback] Og der skulle jeg få øye på...? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Ville bare nevne et par ting til. Kanskje litt off topic, but still: Som en tørrlagt snuser etter 10 harde år på kjøret, så kan jeg i dag reflektere over at jeg også psykisk var påvirket av snusen. Symptomene kunne være: - Dårlig samvittighet (ønsker å slutte, men klarer det ikke) - Mani og tvangstanker (uten snusen stopper verden) - Tannkjøttet føles tørt og ubehagelig i perioder. Blir det for tørt trekker kjøttet seg oppover (breker opp ved de to "hoggtennene" dine). Ganske jævlig - Vond lukt oser fra kjeften din (merkes helst av andre på kort avstand) = singel - Noen får dårlig potens, men det spiller vel ingen rolle når damene ikke vil ha deg :!: + mye mer moro. Etter at jeg sluttet har jeg hatt mer sex det siste året enn alle de 10 mørke årene før. Eneste forskjellen er at jeg ikke snuser lenger Edit: Fint om flere gutter snuser dog, slik at vi andre kan få et enda bedre utvalg av snuhatende damer Endret 28. desember 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
SwedishMatch Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hvor helseskadelig snus er blir bare ren spekulasjon. Ingen VET hvor skadelig det kan være.. Det jeg er bekymret for ang. snus er tennene\tannkjøttet, men nå har jeg snust i over to år og de er like fine som ellers Uansett, så er snus på langt nær like farlig som giftpinnen røyk! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Nikotin er en avhengighetsskapende gift som får blodårene til å trekke seg sammen, og faren for karsykdommer øker dermed. Nikotin finnes i både røyk og snus, men konsentrasjonen er høyere i snus. 5344633[/snapback] Her er jeg uenig Nikotin har vel vist seg å være relativt harmløst og kan vel neppe kalles en gift. Men avhengighetsbiten trekker jo ned da.. Når det er sagt er det nok av giftstoffer i snus. 5345536[/snapback] Nikotin er en gift og det er fastslått at denne giften får blodårene til å trekke seg sammen. EOD.Man ser det gjerne på at snusere og røykere fort kan bli kalde på hendene i de øyeblikkene de snuser eller røyker. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Det jeg er bekymret for ang. snus er tennene\tannkjøttet, men nå har jeg snust i over to år og de er like fine som ellers 5347055[/snapback] Ja, med snusing ødelegger du bare din EGEN helse, det er helt korrekt :!: Det tar ca. 5 år å få de første skadene på tannkjøttet. Men dette avhenger av flere ting. Lykke til med snusingen alle sammen Endret 28. desember 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå