GnomiS Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Det begynte med at jeg ikke kom inn i Bios. I et forsøk på å komme inn, resatte jeg Bios ved å ta ut bateriet på hovedkortet. Når jeg så skrudde på maskinen etter at jeg hadde satt tilbake bateriet skjedde det... Maskinen startet tilsynelatende normalt, men jeg fikk ikke bilde på skjermen min. Skjermen gikk i dvalemodus og ingen ting skjedde. Jeg har testet med en annen skjerm og et annet skjermkort, men det virker fortsatt ikke. Er ganske sikker på at alle ledninger sitter som de skal og det er tydelig at maskinen får kontakt med skjermen da jeg hører et klikk hver gang jeg setter skjermkontakten inn i skjermkortet. Håper noen kan hjelpe. Endret 27. desember 2005 av GnomiS Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Først av alt: Du har ikke slettet bios! Det du har gjort er å resette bios (sette den til fabrikkinstillinger). Hvis disse ikke passer med din maskin vil du kunne få problemer. Prøv å sett Bios til safe (sikker instilling) slik at hastigheter til CPU, minne m.m er sikre(passer flest mulig situsjoner. Og for all del, endr emne fra "sletting av bios" til noe som beskriver det du gjorde. Lenke til kommentar
GnomiS Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Viste vel egentlig det, men fant ikke riktige ordet... Hvordan skal jeg få endret noen innstillinger på maskinen når jeg ikke får sett hva jeg gjør på skjermen? Uansett så skal det vel ikke være noen problem med det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå