Gå til innhold

Champagne til nyttårsaften?

Feh

Anbefalte innlegg

Har tittet litt rundt på div. sider (bl.a. apertif.no, vg.no -> vinguiden) etter en god fest-champagne til å drikke på nyttårsaften, men greier ikke helt å bestemme meg for noe :p Så da må jeg spørre de trofaste data-nerdene om hvilken champagne som er best.

Pris spiller egentlig ikke så stor rolle, men helst ikke over 1000,-

Og bare så det er sagt: Martini Asti ER kanskje fra champagne, men det ER ikke champagne. Det er nemlig en blanding av sølevann, oppvasksvann, fyllespy og baby-bæsj og smaker DRITT! :p

Det som er vanskelig når man skal velge champagne er å finne en som passer til maten man skal spise, eller finne en som kan drikkes uten at man spiser mat! Det er værre... Champagne hører som regel hjemme med sjømat, men hvem faen spiser sjømat på nyttårsaften? Jeg tenker det kommer til å gå en grandis på høykant, og så rett på champis og fyrverkeri :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk: Champagne er ikke Champagne med mindre den kommer fra Champagne i Frankrike. Helt sant  :yes:

Det viste du ikke det ;)

5344446[/snapback]

Og bare så det er sagt: Martini Asti ER kanskje fra champagne, men det ER ikke champagne. Det er nemlig en blanding av sølevann, oppvasksvann, fyllespy og baby-bæsj og smaker DRITT! :p

5344083[/snapback]

Det tror jeg han gjorde, haddis. ;)

Lenke til kommentar
Det finnes mye som er laget etter champagnemetoden (som de benytter i champagne) og som smaker bedre (både for gane og lommebok). Kan foreslå Carrington fra Australia. Billig i prs men ikke billig kvalitet. Lang bedre enn de spanske Cavaene.

5344621[/snapback]

Den skal jeg prøve... Men så synes jeg cavaene generelt er gode da...

Lenke til kommentar

Jeg ble anbefalt Guy Charlemagne av min far, og Eric Rodez ble jeg anbefalt av min mor :p

Kommer ikke til å drikke noe annet før champisen på nyttårsaften. Den blir nok åpnet under middagen eller forretten (vet ikke hva vi skal spise enda), altså den skal nytes, ikke bælmes ned klokka 00.00 (jeg hater å se folk som har kjøpt dyr champagne bare for å sprette den klokka 12, ta ett glass og så bælme resten på styrten :realmad:).

Musserende vin fra Champagne -> Champagne

Musserende vin fra alle andre steder -> Musserende vin

Champagne er ofte dyrere enn musserende viner, selv om for folk flest kan produktene smake ganske likt. En annen ting er at champagne har blitt en stor merkevare og man ser jo james bond og andre kjente rollefigurere drikker dyre champagner etc. Det hjelper også til at prisen blir stivere.

Lenke til kommentar
Jeg ble anbefalt Guy Charlemagne av min far, og Eric Rodez ble jeg anbefalt av min mor :p

Kommer ikke til å drikke noe annet før champisen på nyttårsaften. Den blir nok åpnet under middagen eller forretten (vet ikke hva vi skal spise enda), altså den skal nytes, ikke bælmes ned klokka 00.00 (jeg hater å se folk som har kjøpt dyr champagne bare for å sprette den klokka 12, ta ett glass og så bælme resten på styrten :realmad:).

Musserende vin fra Champagne -> Champagne

Musserende vin fra alle andre steder -> Musserende vin

Champagne er ofte dyrere enn musserende viner, selv om for folk flest kan produktene smake ganske likt. En annen ting er at champagne har blitt en stor merkevare og man ser jo james bond og andre kjente rollefigurere drikker dyre champagner etc. Det hjelper også til at prisen blir stivere.

5347051[/snapback]

Spør på Vinmonopolet også, de fleste der er dyktige til å anbefale ting :)

Lenke til kommentar

Har ikke sett på wayne's world :ohmy: Men jeg har lest litt på internett :p Også hadde jeg prosjekt om Champagne (stedet) i fransken på videregående :p

Var på polet istad. Spleisa med en kompis og det blei en Bollinger Special Cuvée til 349,-

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...